• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86

Här är en till som börjar känna sig trött och klumpig! Har alltid varit ganska liten, pigg och smidig, men nu har jag ingen ork alls vissa dagar..

Inbillade mig att det blev bättre med tröttheten när jag började med Niferex, men det känns inte så längre.

Jobbar väldigt oregelbundna tider, så man får inga rutiner för varken mat eller sömn. Vill fortsätta jobba så länge det går, för jag mår ju bra för övrigt!

Men hur mår mini i magen när jag ena dagen går upp kl 06 och nästa dag kl 10 för att ena dagen slutar jobbet kl 15 och nästa dag kl 23? Jag har inte haft så ont att det förut, men nu är jag trött dygnet runt känns det som.. :(

• TomMon

Fick igår hög feber och riktigt dryg hosta. Stackars tjejen därinne hoppar väl runt som en studsboll varje gång en attack kommer. Natten var jättejobbig, det gör ont i magen att ligga ner och hosta... :(

• Strumpan81

TomMom, urs stackare som blivit sjuk. Se till att hålla febern nere med Alvedon om du har hög feber. Bebisen mår inte bra av att bli för varm. Krya-kram!

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: bra att dirigerat BM och kräver en odling. Berätta hur det går!

Håller alla tummarna på att de inte är det du har

• tvetalan

Ännu en natt med en massa drömmar. Drömde inget hemskt inatt dock, mest om mat. Måste vara hungrig ;)

Tom: krya på dig. Hoppas du känner dig bättre snart!

Längtan: ring bm! Alltid lättast o få tag på dom så. Hon skulle själv ha föreslagit urinprov. Men bra att du tog ta i det själv. Hoppas nu allt blir bra! Väntar på svar från mitt prov som jag lämnade i förra veckan..

• Awanata

Så himla irriterad på min chef. Jag är gravid, jag har haft otur och mått väldigt illa och nu tydligen fått väldigt dåligt immunförsvar. Jag har jobbat på som en liten iller och när det blir för jobbigt, som igår när jag fick sammandragningar av hostan, så gick jag hem. Jag är tillbaka idag och är MYCKET piggare men är ändå väldigt sänkt för jag är så jävla förkyld. Men jag är ändå här.

Då tycker hon att jag ska sjukskrivas på heltid. För vad undrar jag? Jag förstår att det inte är så roligt att en anställd är hemma 1-2 dagar i månaden pga en graviditet men vad ska man göra? Hon jämför mig med de andra i min ålder som varit gravida och inte haft några problem alls. Hon pikar att jag kanske inte är så "tålig" som de andra. Precis som om alla mår precis likadant under en graviditet Skrikandes

• Hallonpaj88
    Awanata skrev 2013-11-07 08:28:27 följande:

Så himla irriterad på min chef. Jag är gravid, jag har haft otur och mått väldigt illa och nu tydligen fått väldigt dåligt immunförsvar. Jag har jobbat på som en liten iller och när det blir för jobbigt, som igår när jag fick sammandragningar av hostan, så gick jag hem. Jag är tillbaka idag och är MYCKET piggare men är ändå väldigt sänkt för jag är så jävla förkyld. Men jag är ändå här.

Då tycker hon att jag ska sjukskrivas på heltid. För vad undrar jag? Jag förstår att det inte är så roligt att en anställd är hemma 1-2 dagar i månaden pga en graviditet men vad ska man göra? Hon jämför mig med de andra i min ålder som varit gravida och inte haft några problem alls. Hon pikar att jag kanske inte är så "tålig" som de andra. Precis som om alla mår precis likadant under en graviditet Skrikandes

Usch du verkar ha en lika hemsk chef som mig. Han är trevlig ena dagen, andra så sjukt otrevlig och hotar om att man ska få sparken och att han ska sätta företaget i konkurs. Han har börjat såhär sen jag berättade att jag är gravid. Jag vet att det är jättesvårt men lyssna inte på din chef. När min chef gapar på mig sätter jag handen på magen och tänker vad som är viktigast.

Det är dock inte din chef som bestämmer om du ska sjukskrivas eller inte, det är en läkare. Vad jobbar du med? Jag har ett stillasittande kontorsjobb så försäkringskassan skulle aldrig godkänna en sjukskrivning. De håller på och tjafsar om när jag var sjukskriven förra månaden. Fastän jag hade läkarintyg godkänns det inte så lever på mina sparpengar nu.

• Tinapina

Awanata. Gud vad trist! Så jäkla störigt att bli jämförd på det där viset. Min förra grav var väldigt enkel men då var jag gravid på sommarhalvåret. Denna gången är jag sjuk mest hela tiden:( sitter just nu hos läkaren för att kolla min onda hals. Tråkigt när de inte har förståelse, det är ju inget man kan hjälpa! Det värsta tycker jag är det dåliga samvetet man får/har när man är hemma från jobbet.

• Awanata
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-07 09:34:27 följande:

Usch du verkar ha en lika hemsk chef som mig. Han är trevlig ena dagen, andra så sjukt otrevlig och hotar om att man ska få sparken och att han ska sätta företaget i konkurs. Han har börjat såhär sen jag berättade att jag är gravid. Jag vet att det är jättesvårt men lyssna inte på din chef. När min chef gapar på mig sätter jag handen på magen och tänker vad som är viktigast.

Det är dock inte din chef som bestämmer om du ska sjukskrivas eller inte, det är en läkare. Vad jobbar du med? Jag har ett stillasittande kontorsjobb så försäkringskassan skulle aldrig godkänna en sjukskrivning. De håller på och tjafsar om när jag var sjukskriven förra månaden. Fastän jag hade läkarintyg godkänns det inte så lever på mina sparpengar nu.

Hon är bra största delen av tiden men vi har tre andra tjejer i min ålder som varit gravida nu under förra året, och ingen av dom mådde som jag gjorde. Alla hade felfria graviditeter. Om hon bara visste hur dåligt man faktiskt har mått och mår så hade hon inte sagt något. Jag är bara 25 år men det betyder inte att jag inte kan må dåligt av graviditeten? Det är så dumt att anta det. Barnmorskan sa igår att jag bör förvänta mig att jag kommer åka på en del nu eftersom jag är relativt nyinflyttad med en 4 åring med och tydligen brukar man kunna smittas ner med dagisbaciller en del då. Sen vet jag inte sanningshalten i det

Jag har också kontorsjobb. Jag vill ju inte ens vara sjukskriven så förstår inte varför hon säger som hon gör.. Var du sjukskriven länge så du behöver sjukpeng? Det räcker ju att man har ångest med pengar inför föräldraledigheten, det måste vara stressande för dig att ta av dina sparpengar redan nu :-/
  • Awanata
    Tinapina skrev 2013-11-07 09:40:54 följande:
    Awanata. Gud vad trist! Så jäkla störigt att bli jämförd på det där viset. Min förra grav var väldigt enkel men då var jag gravid på sommarhalvåret. Denna gången är jag sjuk mest hela tiden:( sitter just nu hos läkaren för att kolla min onda hals. Tråkigt när de inte har förståelse, det är ju inget man kan hjälpa! Det värsta tycker jag är det dåliga samvetet man får/har när man är hemma från jobbet.
    Ja jag förstår inte varför dom jämför alla med varandra. Det finns ingen graviditet som är likadan som någon annans. Åh hoppas det känns bättre snart och att du slipper penicillin! Ja jag vet. Jag får också jättedåligt samvete över att vara hemma, fast man kanske vet att det kanske är det bästa egentligen :-/
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014