Hallonpaj88 skrev 2013-11-07 15:45:17 följande:
Usch idag känner jag mig väldigt nere och vill bara skriva av mig med er. Min mamma har alltid varit väldigt jobbig, ringt mig varje dag och pratat om sitt i minst en timme. Sedan jag blev gravid säger hon hur vi bör göra, vad vi ska köpa, osv osv fast jag sagt åt henne att vi har koll.
Vi är rätt mycket hos min sambos föräldrar då de bor på en ö i ett stort hus och vi älskar att vara där. De bjuder också ut oss för de gillar att ha oss där och få bjuda på middag.
Förra söndagen skulle vi åka för att handla barnvagnen och svärföräldrarna frågade om de fick följa med för Ikea ligger vägg i vägg o de skulle ändå dit så självklart sa vi ja. De ska dessutom betala halva vagnen. När jag berättade för min mamma när vi prata i telefonen så sa jag att vi var på väg och skulle köpa barnvagnen så sa hon:
"Nu måste jag få säga hur jag känner. Ni är alltid med dom och dom får följa med på allt, men aldrig jag".
Hon drog bland annat upp Underbara barn mässan som jag var med sambons syster på, för att hon precis fått barn.
min mamma vill alltså med på allt och blev även ledsen när jag sa att vi kommer vilja fira jul vartannat år med min och sambons familj varav nästa år med sambons familj.
Idag messade hon mig att hon älskar mig, då skrev jag att jag älskar henne också men att jag blev ledsen. Då skrev hon att hon måste få säga hur hon känner eftersom jag alltid gör det...och att hon har rätt i att bli ledsen eftersom vi glömmer bort henne. Hon har bjudit hem hos max 3 gånger under tre år. Sedan började hon skriva att jag är taskig och egoistisk.
Tilllut skrev jag att om jag är så taskig så behöver hon inte ha nån kontakt med oss.
Det här är inte första gången hon beter sig såhär mot mig och jag tror att det bästa för mig, min sambo och bebis är att inte ha nån kontakt med henne men hur ska jag orka ta upp bekantskapen med min mamma? Min 10-åriga lillebror bor där också och min mamma skrev att han är så besviken på mig för att jag inte följde med honom på stan och klippte håret förra veckan när jag var sjuk från jobbet..men att jag åkte till svärföräldrarna på helgen så kunde jag inte vara sjuk.
Jag orkar inte..sitter på jobbet och gråter och vet att jag kommer bryta ihop framför min sambo ikväll. Han börjar bygga upp som ett hat mot mamma eftersom hon är så taskig mot mig...
Förlåt för långt inlägg men jag behövde verkligen bara skriva av mig :(
Inte alls roligt läge. Svårt att bryta med familjemedlemmar, speciellt när det är så pass nära som en mamma.
Nu förespråkar jag inte att du ska bryta med din mamma, för det är det sista du ska göra.
Var ledsen och försök hitta ett sätt att leva med henne och hantera relationen.. Försök prata med henne, utan att smsa. Ta en fika med henne och lägg upp hur du vill ha det och sedan lyssna på henne så kanske ni hittar en bättre relation.
Jag förlorade min mamma ett år sedan så jag önskar jag hade henne kvar för att just kunna prata om sådant jag är orolig över med graviditet och barn osv (inte bara därför, men en av 1000 anledningar). Sen mamma gick bort har jag även förlorat pappa, till en 15 år yngre kvinna utan barn.. så hela familjen är oerhört splittrad idag.. jag har bara min syster kvar nu..
Jag har funnit ett sätt att hantera pappa och det är definitivt inte som förut.. Varför jag berättar är för att du ska förstå att du inte är ensam med att ha en knäpp mamma/pappa/familj :)