• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    Ziiah skrev 2013-11-07 19:04:12 följande:
    Jag ska in och prata med en psykolog imorgon så får prata med henne och se vad hon tycker. Det var BM som hjälpte mig att få börja prata med henne från första början, för flera veckor sedan. Får se om hon kan hjälpa mig eller om jag får ringa BM imorgon. Jag skäms över hur jag känner... Innan var jag förbannad på de som sade att de inte tyckte om eller som t.o.m hatade sitt barn i magen och trodde aldrig att jag skulle känna så.. Jag vet att den lille förtjänar all kärlek men just nu känns det väldigt svårt att älska honom, eller ens tycka om honom... Vill bara att han ska komma ut nu (inte pga längtan) men jag skäms så för att tänka så...Jag tror att det är så de flesta tänker om graviditet, det talas ju inte så högt om allt det jobbiga och HUR jobbigt det verkligen är. Jag blev chockad kan jag ju säga... Men det skrämmer mig att jag ibland t.o.m kan tänka att "barnet ska ut innan vecka 30 (helst nu) och att jag inte bryr mig om det klarar sig eller inte". Jag känner inte så jämt, men ibland och det är läskigt för det är absolut inte jag.. Jag älskar mitt barn egentligen tror och hoppas jag, men det senaste har jag inte känt annat än förakt och i bästa fall då och då accepterande...

Vad bra att du ska till en psykolog. Jag har gått hos psykolog i perioder och det har hjälpt mig enormt mycket. Tänk såhär: du har tagit hjälp. Du är så pass stark och nån stans innerst inne vet fu att du älskar ditt barn. När man är i depression är man inte sig själv. Skäms inte över dina tankar. Min svägerska kände liknande som du och hon fick hjälp för sent (flera månader efter födseln) men idag mår hon och dottern jättebra. Att ta hjälp är ingen skam, det är en enorm styrka som du ska vara stolt över.
  • Ziiah
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-07 19:49:42 följande:

Vad bra att du ska till en psykolog. Jag har gått hos psykolog i perioder och det har hjälpt mig enormt mycket. Tänk såhär: du har tagit hjälp. Du är så pass stark och nån stans innerst inne vet fu att du älskar ditt barn. När man är i depression är man inte sig själv. Skäms inte över dina tankar. Min svägerska kände liknande som du och hon fick hjälp för sent (flera månader efter födseln) men idag mår hon och dottern jättebra. Att ta hjälp är ingen skam, det är en enorm styrka som du ska vara stolt över.
    Ja, får se om jag kan få någon hjälp. Jag har ända sedan jag var fem-sex år pratat med psykologer/kuratorer och många gånger har de gjort utredningar men aldrig hjälpt mig att må bättre.

Nu ska jag påbörja en behandling om några veckor också (en ganska krävande behandling) för borderline. Själva behandlingen räknas som ett halvtidsjobb trots att man bara är där max fyra timmar i veckan och de ser inte att det funkar att gå i skolan samtidigt som behandlingen heller så att jag då ska ta hand om ett barn och samtidigt fixa behandlingen blir nog tufft, men jag måste iaf försöka då det verkligen behövs för att få det så bra som möjligt och för att jag ska kunna ge bebis en så bra uppväxt som möjligt..
  • MagdalenaZ
    kucke skrev 2013-11-07 19:42:07 följande:

MagdalenaZ: Jag och min syster funderade ett tag på bryta helt med vår pappa för han sårade oss så mycket, men vi vet mamma inte hade velat det.  Vi har grälat mycket med honom om hans nya kvinna och han har aldrig förstått oss. Till slut inser man att man pratar för en vägg och eftersom jag inte ville förlora pappa och han inte förstod, så var det bara bita ihop. Fanns inget annat alternativ.

Hon är en bra kvinna och det är väl det som gjort att man kommit till en acceptans.

Tror absolut inte att det är bara gravhormonerna, utan man påminns ju hela tiden om att man förlorat sin mamma och att det borde vara annorlunda. Den sorgen kommer man aldrig över, även om man lär sig leva med den. Eftersom jag vet från min egen situation att min pappa aldrig lyssnade på mig eller min syster gällande hans nya kvinna, så vet jag ärligt talat inte hur du kan få din pappa och förstå. Hur verkar hans nya kvinna, tror du hon är bra eller att han faktiskt kommer bli utnyttjad? Känner din syster detsamma?

Jag har motsägelsefulla känslor kring det här, o ena sidan känner jag att det gått alldeles för fort och andra är jag glad att han ville träffa någon och leva vidare. Hade nog inte varit bra om han suttit själv och börjat dricka. MEN, han träffade den här kvinnan via nätet(inget fel att träffa någon via nätet, men då borde man kanske vara lite mer försiktig), och det var den enda kvinnan. Som om det inte fanns någon annan. Och hon ljuger dessutom.. så därför gillar jag inte henne, men pappa tror på allt hon säger och låter mig inte ens ifrågasätta... Jag och min pappa har alltid stått varandra nära och vi har alltid lyssnat på varandra och haft en enorm respekt för varandra, men nu skiter han i det jag säger och i princip är med henne som han var med mamma (mamma och pappa var gifta i nästan 40 år).
    Min syster gillar inte henne heller, men är rätt så likgiltig i frågan och säger att så länge vi ser till att hon inte kan lura av honom fastigheter och besparingar så finns det inget mer vi kan göra.
    Hon kommer definitivt utnyttja honom och det är på gränsen att jag faktiskt inte orkar bry mig... jag blir för stressad och vill inte att mitt lilla liv ska fara illa pga min pappas konstiga behov...

• Joma

Måste bara hoppa in i allt de här allvarliga med en liten dum fråga.. Var nånstans i magen känner ni era bäbisar? :)

• anaconda

Magdalena! Jag träffade min man på mötesplatsen för 5 år sen i januari och vi är förlovade, bor i hus, väntar vårt första barn och planerar att gifta oss om ett par år och planerar att leva med varann tills döden skiljer oss åt! Så visst kan man hitta sin rätta på nätet (nu vet jag att du inte menade nåt illa med att träffa nån på nätet, men de kan verkligen bli lyckliga slut) tråkigt att ni glidit ifrån varann! Själv har jag ingen kontakt med min pappa sedan ett år tillbaxs, och ärligt så saknar jag honom inte alls. Hoppas du och din pappa hittar tillbaxs till varann! *kram*

• jesspett
    Joma skrev 2013-11-07 22:33:26 följande:
    Måste bara hoppa in i allt de här allvarliga med en liten dum fråga.. Var nånstans i magen känner ni era bäbisar? :)
    för det mesta nertill på min högra sida. Har också märkt att denna krabat vaknar till liv när jag går o lägger mig, speciellt om jag ligger på rygg, då är det ett väldans liv där nere! ;)
  • majsa88

Jag känner i tjej magen men det senaste ibland strax under naveln fast på sidorna av magen.

• majsa88

Dessutom är mitt lilla hjärta som mest aktiv på morgonen när jag vaknar. Får några sparkar då. Nästan som att han säger Godmorgon. Kan oxo vara aggressions sparkar över att jag väcker han 05.30 hahaha :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014