kucke skrev 2013-11-07 19:42:07 följande:
MagdalenaZ: Jag och min syster funderade ett tag på bryta helt med vår pappa för han sårade oss så mycket, men vi vet mamma inte hade velat det. Vi har grälat mycket med honom om hans nya kvinna och han har aldrig förstått oss. Till slut inser man att man pratar för en vägg och eftersom jag inte ville förlora pappa och han inte förstod, så var det bara bita ihop. Fanns inget annat alternativ.
Hon är en bra kvinna och det är väl det som gjort att man kommit till en acceptans.
Tror absolut inte att det är bara gravhormonerna, utan man påminns ju hela tiden om att man förlorat sin mamma och att det borde vara annorlunda. Den sorgen kommer man aldrig över, även om man lär sig leva med den. Eftersom jag vet från min egen situation att min pappa aldrig lyssnade på mig eller min syster gällande hans nya kvinna, så vet jag ärligt talat inte hur du kan få din pappa och förstå. Hur verkar hans nya kvinna, tror du hon är bra eller att han faktiskt kommer bli utnyttjad? Känner din syster detsamma?
Jag har motsägelsefulla känslor kring det här, o ena sidan känner jag att det gått alldeles för fort och andra är jag glad att han ville träffa någon och leva vidare. Hade nog inte varit bra om han suttit själv och börjat dricka. MEN, han träffade den här kvinnan via nätet(inget fel att träffa någon via nätet, men då borde man kanske vara lite mer försiktig), och det var den enda kvinnan. Som om det inte fanns någon annan. Och hon ljuger dessutom.. så därför gillar jag inte henne, men pappa tror på allt hon säger och låter mig inte ens ifrågasätta... Jag och min pappa har alltid stått varandra nära och vi har alltid lyssnat på varandra och haft en enorm respekt för varandra, men nu skiter han i det jag säger och i princip är med henne som han var med mamma (mamma och pappa var gifta i nästan 40 år).
Min syster gillar inte henne heller, men är rätt så likgiltig i frågan och säger att så länge vi ser till att hon inte kan lura av honom fastigheter och besparingar så finns det inget mer vi kan göra.
Hon kommer definitivt utnyttja honom och det är på gränsen att jag faktiskt inte orkar bry mig... jag blir för stressad och vill inte att mitt lilla liv ska fara illa pga min pappas konstiga behov...