• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Jag jobbar inom sjukvården, går på havandeskapspenning 27/12. Men får se om jag jobbar heltid tills dess.. Ska till läkaren på fredag

• Saltad
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-13 16:50:38 följande:
    Kanske har skrivit det redan men vad jobbar ni med o hur långt innan bf tänkte ni gå hem? :)
    Jag jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning. Väntar på att få tillbaka de sista papperna från min chef för att kunna söka grav.penning. Om det blir godkänt får jag gå 11/1 men jag hoppas att jag ska må så pass bra och känna mig pigg nog att jobba fram till 20/2. Då kommer jag gå hem i vilket fall som. Tre veckor innan BF känns lagom för mig så länge jag mår bra.
  • Saltad
    j3nnyy skrev 2013-11-13 16:54:09 följande:
    Jag jobbar inom sjukvården, går på havandeskapspenning 27/12. Men får se om jag jobbar heltid tills dess.. Ska till läkaren på fredag
    Har du fått svar på att det blev godkänt? Tog det lång tid?
    Börjar bli lite nervig över att det kanske drar ut på tiden. Så lätt att vara efterklok när det gäller att ta tag i sånt där ;)

Är det foglossning och så  som spökar eller det är annat?
  • j3nnyy

Det tog tre veckor ungefär :) så sök nu så hinner du, jag tror att de va Max en månad det skulle ta att få svar.
    Jag hade semester kvar, så jag har två veckor semester först och sen havandeskapspenning.

Ja precis, har aldrig vart med om något liknande. Kan inte ens vända mig själv i sängen på nätterna. Usch. Min bm tyckte att jag skulle bli sjukskriven fram tills årsskiftet, men tänkte prata med läkaren i sånafall, om man kan få prova med halvtid först. Vill inte vara hemma, kommer vara så himla rastlös. Men samtidigt vet man ju inte vad han säger.. Han kanske tycker de bara är att bita ihop. Då vet jag inte vad jag gör.

• Saltad
    j3nnyy skrev 2013-11-13 17:11:37 följande:
    Okej! Men vad bra! Jag ska använda lite semesterdagar och ta ut långledigt över julen. Blir ledig från 19/12 till 7/1 vilket känns väldigt skönt.

Usch, nej, det verkar vara allt utom bekvämt det där! Peppar, peppar, så har jag klarat mig bra än så länge!

Jag hade blivit tokig av att bara gå hemma, men det är klart att det inte alltid finns något annat att välja på. Håller tummarna för att du ska kunna jobba lite i alla fall. Men du måste vara noga med att lyssna på kroppen, för det är inte värt att dra på sig nått värre bara för att man är envis ;)
  • Sirek

Jag jobbar som projektledare på ett företag i mäklarbranschen. Är utbildad mäklare i botten men trivs otroligt bra med det jag gör nu:)

Jag tänkte jobba februari ut...men om kroppen säger annorlunda så går jag kanske tidigare. Bf är 7 mars.

• Hallonpaj88

Vad kul att veta vad ni jobbar med:) jag är säljare på en tidning. Har bf 14/3 o tänkte ta ut semester från 14/2 innan fp. Hoppas det går :)

• Längtanefterlilladig

Jag är förskollärare & har inget fast arbete av eget val. Sjukskriven till 18 december. Kommer antagligen bli sjukskriven januari ut också enligt läkaren. Får inte ta ut graviditetspenning då jag inte har fast jobb. Isåfall får jag börja plocka föräldradagar. Känns ju inte så skoj.

• Längtanefterlilladig

Läste en tråd här på FL om de som väntar barn i november nu. Så spännande att läsa. Snart är det vår tur att prata om värk arbete & slemproppar Och såklart berätta vem som tittade ut. Den här tråden har varit aktiv nu i 4 månader. Och lika länge är det kvar till småttingarna kommer.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014