• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma

Gud va kul å höra vilka ni är, haha! Man får en bild av vad man tror i ålder å sen stämmer de inte alls :)

Jag är 26, bor med min sambo som är 22 å vi har precis flyttat till ett hus som sagt. Bor i en liten by nere i Skåne, cirka 4 mil från Helsingborg.. Jag jobbar som undersköterska å min sambo är snickare.

Hur länge har ni varit tillsammans med era pojkvänner/män? Jag tror vi vinner i kortast tid iallafall, vi har bara varit tillsammans ett halvår så jag blev gravid nästan direkt.. Dock var de inte planerat men de har känts rätt från första stund :)

• Nyfniken83

Åhhhhh jag får inte ihop det. Nån vänlig själ som vill hjälpa mig att räkna. Jag har bf 7/3 så mellan vilka datum kan jag ta ut graviditetspenning?

• tvetalan
    Joma skrev 2013-11-13 19:26:52 följande:

Så kul sen när bildtråden är fylld med bäbisar istället för magar :) Spännande å se vad de är för några personligheter där inne!

Vi har tappat några i tråden på vägens gång väl? Tycker de är kanske ett tiotal nu som är aktiva? Fler som läser kanske iofs å inte skriver? Jag hoppade ju in ganska sent å vissa har hoppat av å så, men vi borde kanske ta en genomgång av alla snart igen. Känner att jag iaf har noll koll på hur gamla ni är å vart ni bor :) Kanske inte så viktigt i detta sammanhanget men jag är lite nyfiken vilka jag pratar med om dagarna, haha!

Jag skriver ibland men läser mest vad ni skriver. Känner igen mig i det mesta men känner att jag inte hinner kommentera ibland :) är 22 år. Bor i sthlm och studerar på su, mannen är 30!
  • tvetalan
    tvetalan skrev 2013-11-13 20:11:57 följande:
    Jag skriver ibland men läser mest vad ni skriver. Känner igen mig i det mesta men känner att jag inte hinner kommentera ibland :) är 22 år. Bor i sthlm och studerar på su, mannen är 30!
    - vi bor i lägenhet (men planerar att kanske köpa radhus/villa i framtiden). Är från göteborg egentligen och vi har varit gifta i snart 3 år!
  • Skrånkan

Jag är 34år, min sambo är 41år, bor på Frösön i egenbyggd villa sedan 1,5 år tillbaka. Han är VD på ett logistik företag och jag arbetar som förskolelärare.

• Zobeideh
    Joma skrev 2013-11-13 20:10:05 följande:

Gud va kul å höra vilka ni är, haha! Man får en bild av vad man tror i ålder å sen stämmer de inte alls :)

Jag är 26, bor med min sambo som är 22 å vi har precis flyttat till ett hus som sagt. Bor i en liten by nere i Skåne, cirka 4 mil från Helsingborg.. Jag jobbar som undersköterska å min sambo är snickare.

Hur länge har ni varit tillsammans med era pojkvänner/män? Jag tror vi vinner i kortast tid iallafall, vi har bara varit tillsammans ett halvår så jag blev gravid nästan direkt.. Dock var de inte planerat men de har känts rätt från första stund :)

Vi har varit tillsammans i 5 år :) och förlovade i 5 år haha
  • Saltad
    Nyfniken83 skrev 2013-11-13 20:10:51 följande:
    Åhhhhh jag får inte ihop det. Nån vänlig själ som vill hjälpa mig att räkna. Jag har bf 7/3 så mellan vilka datum kan jag ta ut graviditetspenning?
    Från den 6/1 till 24/2 blir det för dig. :)

• Nyfniken83
    Nyfniken83 skrev 2013-11-13 20:10:51 följande:

Jag la upp frågan i en ny tråd och skrev så här:

Ska skicka in ansökan om graviditetspenning imorgon men blev nu förvirrad angående mellan vilka datum jag kan söka för. Bf är 7/3. Kan det då stämma att jag kan ta ut graviditetspenning mellan 7/1 och 25/2?

Och om jag nu skulle skriva fel, kommer fk bara rätta datumet eller kommer dom begära komplettering? Och just nu är jag sjukskriven på grund av foglossning, ska jag skicka med det sjukintyget? Tacksam om någon kan hjälpa mig!
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-11-13 20:22:55 följande:
    Vi har varit tillsammans i 5 år :) och förlovade i 5 år haha
    Sammanlagt 10 år då eller ni förlovade er direkt? Haha :)
  • Nyfniken83
    Saltad skrev 2013-11-13 20:23:21 följande:
    Från den 6/1 till 24/2 blir det för dig. :)

Tack snälla! Då har jag skrivit en dag fel på ansökan.. Skrev 7/1-25/2
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014