• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saltad

Jag är 25år, min man 28år och vi bor Majorna i Göteborg. Jag är förskollärare och mannen AD på en reklambyrå. Varit gifta i två år och innan dess tillsammans i fyra. Den lilla i magen kom till på första försöket, men alla i vår närhet har tyckt att det borde varit dags för länge sen ;)

• Zobeideh
    Joma skrev 2013-11-13 20:27:50 följande:
    Sammanlagt 10 år då eller ni förlovade er direkt? Haha :)
    Nä 5 år haha

Vi va snabba med förlovningen

Blev tillsammans 080808 och förlovade oss månaden efter :) kändes helt rätt. Min sambo är den ända jag känt att jag vill leva mitt liv med och ha barn med :) har haft ett långt förhållande innan men där kändes de aldrig så. Så därför visste jag de direkt
  • Saltad
    Nyfniken83 skrev 2013-11-13 20:28:09 följande:
    Tack snälla! Då har jag skrivit en dag fel på ansökan.. Skrev 7/1-25/2
    Det borde inte göra någon skillnad alls.. 6/1 är ju ändå en röd dag. Och folk räknar säkerligen galet på det där hela tiden! Jag satt flera gånger med mitt, men nu hoppas jag att jag fick till det.
  • Saltad
    Zobeideh skrev 2013-11-13 20:32:23 följande:
    Nä 5 år haha
    Blev tillsammans 080808 och förlovade oss månaden efter :) kändes helt rätt. Min sambo är den ända jag känt att jag vill leva mitt liv med och ha barn med :) har haft ett långt förhållande innan men där kändes de aldrig så. Så därför visste jag de direkt
    När det är rätt så är det rätt :)
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-11-13 20:32:23 följande:
    Nä 5 år haha

Blev tillsammans 080808 och förlovade oss månaden efter :) kändes helt rätt. Min sambo är den ända jag känt att jag vill leva mitt liv med och ha barn med :) har haft ett långt förhållande innan men där kändes de aldrig så. Så därför visste jag de direkt smile5.gif
    Åh, min födelsedag ju ;) 0808, bra datum de!

Jag har haft en del långa förhållande men de har aldrig känts såhär heller å därför är jag säker på att vi gör rätt!

Som min mamma sa när hon fick veta att jag va gravid; de är inget som säger att de håller när man får barn bara för man varit tillsammans i 5 år eller 5 månader.. Å de är ju sant, huvudsaken är att de känns bra å att man iaf VILL att de ska hålla livet ut. Skulle de sen ändras eller inte hålla så vet jag iaf att min sambo aldrig skulle lämna vårt barn eller sluta bry sig!
  • Zobeideh
    Joma skrev 2013-11-13 20:42:20 följande:
    Åh, min födelsedag ju ;) 0808, bra datum de!

Jag har haft en del långa förhållande men de har aldrig känts såhär heller å därför är jag säker på att vi gör rätt!

Som min mamma sa när hon fick veta att jag va gravid; de är inget som säger att de håller när man får barn bara för man varit tillsammans i 5 år eller 5 månader.. Å de är ju sant, huvudsaken är att de känns bra å att man iaf VILL att de ska hålla livet ut. Skulle de sen ändras eller inte hålla så vet jag iaf att min sambo aldrig skulle lämna vårt barn eller sluta bry sig!
    Ojoj ja då har vi ett bra datum

Precis :) känns de rätt så varför inte liksom. Man vet ju aldrig va som händer om 10 år. Så länge de känns rätt så är det de viktigaste
  • M4nda

Vad roligt att höra allas historier :)

Jag och min sambo har varit tillsammans i 1,5 år nu, men känt varandra i 5 år. Vi började dejta för 5 år sedan men av olika anledningar rann det ut i sanden. Dock har vi varit vänner under hela tiden och det har alltid varit "lite kärlek mellan oss" som han uttryckte det :) Jag är 24 år och han 34 år. Jag jobbar 65% som sektionschef och studerar 100% som socionom, tar examen i januari. Min sambo jobbar som betongarbetare :)

• ananas86

Jag heter Anna och jobbar som säljare i en butik utanför Göteborg. Min sambo heter Patrik och är elektriker. Vi är båda 27 år och har varit tillsammans i snart 6 år

Vi bor i lägenhet i Partille utanför Göteborg, men om två dagar blir vi husägare och flyttar till Olofstorp, som också ligger utanför Göteborg.

Vi har en urmysig hund också, en golden retriever som heter Siri. Hon kommer nog gilla att få en liten plutt i familjen att leka med! :)

Har ni andra djur?

Jag har tänkt jobba till sista februari, har BF 12/3. Än så länge har jag mått väldigt bra, så jag har inga planer på att gå hem tidigare om det håller i sig. Har möjlighet att påverka mina arbetsuppgifter och kan slippa allt tungt om jag behöver. Det enda är bara att de sena kvällarna kan vara lite jobbiga. Men jag hoppas att det kommer gå bra! :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014