j3nnyy skrev 2013-11-14 16:39:21 följande:
Tänk på att tänka på dig själv o bebisen i första hand! Du ska må bra och känner du att du inte klarar att köra samma tempo som innan, försök att ta de lite lugnare. Förstår om det är svårare när man är egen företagare, men kanske går att lösa på något vis?
Jag ska till läkaren imorgon, då jag känner att resten av mitt liv inte funkar alls när jag jobbar heltid. Under dom åtta timmarna jag jobbar, går det. Men när jag sätter mig i bilen på vägen hem gråter jag av smärta i ryggen och höfter. Sover inte på nätterna för jag vaknar av hugg i ryggen så fort jag rör mig. Jag känner mig så SVAG!! Men nu har jag insett att näää.. Ingen tackar mig!! Jag vill orka leva lite efter arbetsdagen oxå. Hoppas att läkaren håller med mig, eller har nån mirakel metod som kan hjälpa mig! Vill absolut inte bli sjukskriven på heltid, tror ni man kan själv förslå 50% eller liknande?
Det är det jag försöker. Nu går bebis och magen först =)
Men hittills har jag inte haft några problem med att jobba på som vanligt. Hade tänkt att jag skulle dra ner lite på tempot till jul eller efter för att underlätta för kroppen vartefter man blir större.
Men pang bom så kom detta. Kanske bara var ett sammanträffande eller så berodde det på på jobbet, får utvärdera den kommande veckan och se hur det går. Har iaf bestämt att dra ner tempot redan från och med måndag =)
Nu vet jag ju att det inte är farligt att ha sammandragningar så länge de inte gör ont. Det är ett sätt för kroppen att förbereda sig inför förlossning och att det är vanligt att det sätter igång i detta läge i graviditeten. Men det är riktigt obehagligt när det blir så intensivt.
Lite massage för bebis så nån sa till mig ;)
Om du känner att jobbet påverkar dig tycker jag verkligen att du ska försöka dra ner på tempot.
Beroende på vad du har för jobb så kan det vara olika hur mkt du bör dra ner i %
Har hört att tex kontorsjobb kan bli mer stressigt om man jobbar 50% mot 100 tex. Att det lätt blir så att man automatiskt försöker hinna med det man brukar fast då på halva tiden mot vad man är van vid. Det är inte alltid så lätt att reglera.
För mig skulle 50% hjälpa massor i mitt jobb om jag skulle få problem med värk och så. Jag skulle dessutom bli tokig av att gå hemma 100% =P
Hoppas ni kan hitta en lösning som passar dig hos läkaren! För ont, även om det är efter jobbet ,ska du definitivt inte behöva ha!