• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    MagdalenaZ skrev 2013-11-27 11:44:40 följande:

Dom får sätta sig på vilken tvär de vill, du har dina rättigheter och det är oftast vid föräldraledighet man får kämpa för sina rättigheter!

Har du fått in din sjukanmälan och har du ansökt?

Klart man är extra känslig, jag var idag hos kuratorn i 2 timmar och hon konstaterade till slut att vi ska ses med 10 dagars mellanrum.. jag är inte bara känslig, jag är nog lite störd också!
    Det var oerhört befriande samtal med henne och jag blir av nån konstig anledning mkt lugnare och mår mkt bättre när jag varit hos henne :)
    Jag har varit inne och kollat men är fortfarande inte sjukanmäld. Jag gick in på ansök om sjukpenning oh där stog de att ingen sjukanmälan kommit in. Får ringa till lönekontoret själv imorgon om de inte kommit upp innan dess, eller vad tycker du? Ska jag avvakta?

Det är ju jättebra att ha någon utomstående att prata med, tycker att alla runt omkring en hela tiden förväntar sig att man ska vara så lycklig och glad hela tiden just för att man är gravid
  • Längtanefterlilladig

Jag får tårar i ögonen av det fina ni skriver till mig. Vad skulle jag göra utan ert stöd?Allt är så sant ni skriver & jag ska försöka lyssna på mig & min mans drömmar & inte låta någon förstöra dem. Kram på er fina tjejer

• majsa88

Grattis på födelsedag Längtanefterlilladig !!!

Visst är det sjukt?! Helt otroligt

• MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-11-27 12:49:14 följande:
    Jag har varit inne och kollat men är fortfarande inte sjukanmäld. Jag gick in på ansök om sjukpenning oh där stog de att ingen sjukanmälan kommit in. Får ringa till lönekontoret själv imorgon om de inte kommit upp innan dess, eller vad tycker du? Ska jag avvakta?

Det är ju jättebra att ha någon utomstående att prata med, tycker att alla runt omkring en hela tiden förväntar sig att man ska vara så lycklig och glad hela tiden just för att man är gravid

Hur länge sen var det du passerat 14 dagars sjuklön? Om det inte var mer nån dag så gör det kanske inte så mkt.. sen är det lite hur beroende du är av ersättning innan jul..
  • Zobeideh

MagdalenaZ: Jag skicka in mitt moderskapsintyg nu i veckan. Kan man se på mina sidor när den kommer in? =)

• j3nnyy
    MagdalenaZ skrev 2013-11-27 13:15:23 följande:

Hur länge sen var det du passerat 14 dagars sjuklön? Om det inte var mer nån dag så gör det kanske inte så mkt.. sen är det lite hur beroende du är av ersättning innan jul..
    Jag blev sjukskriven för två veckor sen på fredag. Så kanske inte e super panik..

De e klart att jag gärna vill ha ersättning innan jul, med tanke på just julen..
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-11-27 13:32:42 följande:
    MagdalenaZ: Jag skicka in mitt moderskapsintyg nu i veckan. Kan man se på mina sidor när den kommer in? =)

Ja, och när det kommit in registreras ett föräldrapenningsärende och det är i det ärendet du ska ansöka om föräldrapenning.
  • MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-11-27 13:56:12 följande:
    Jag blev sjukskriven för två veckor sen på fredag. Så kanske inte e super panik..
    De e klart att jag gärna vill ha ersättning innan jul, med tanke på just julen..

Men vilket datum var du hemma första dagen från jobbet?
    För är det inte förrän på fredag det gått 14 dagar så ska de inte sjukanmäla dig förrän på fredag :)
    14 första dagar ska du ha sjuklön från arbetsgivaren, sen kliver kassan in..
  • j3nnyy
    MagdalenaZ skrev 2013-11-27 14:05:02 följande:

Men vilket datum var du hemma första dagen från jobbet?
    För är det inte förrän på fredag det gått 14 dagar så ska de inte sjukanmäla dig förrän på fredag :)
    14 första dagar ska du ha sjuklön från arbetsgivaren, sen kliver kassan in..
    Jag har inte vart hemma något alls, jobbar halvtid.

Hur blir de då med ersättning? Då får jag alltså första i januari? Fattar ingenting...
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014