• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-11-27 14:08:47 följande:
    Jag har inte vart hemma något alls, jobbar halvtid.
    Hur blir de då med ersättning? Då får jag alltså första i januari? Fattar ingenting...

När var den första dagen du gick från jobbet, eller gick du direkt från 100% arbete, till läkaren och fick sjukskrivning 50% den 15 november?
    För då blir det sjukanmält den 29 november och du ansöker om ersättning från den 29 november. Då har du väl fortfarande vanlig lön från arbetsgivaren som utbetalas i december?
  • j3nnyy
    MagdalenaZ skrev 2013-11-27 14:20:47 följande:

När var den första dagen du gick från jobbet, eller gick du direkt från 100% arbete, till läkaren och fick sjukskrivning 50% den 15 november?
    För då blir det sjukanmält den 29 november och du ansöker om ersättning från den 29 november. Då har du väl fortfarande vanlig lön från arbetsgivaren som utbetalas i december?
    Precis. Jag jobbade heltid 15/11 och fr.o.m. 16/11 sjukskriven på halvtid. (Fram till 16/12) Jag ringde fk igår och hon sa att min arbetsgivare borde ha sjukanmält mig vid det här laget. Jag är månadsanställd så jag får månadslön samma månad som jag jobbat. Den här månaden har jag alltså fått lön för november månad. Ob kommer månaden efter, samt sjukavdrag om man varit sjuk efter den 15onde samma månad.. Så jag fick full lön denna månad från jobbet, fast jag egentligen skulle ha halvtidslön + sjuklön fr.o.m. 16/11.
  • j3nnyy
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-27 13:00:46 följande:

Jag får tårar i ögonen av det fina ni skriver till mig. Vad skulle jag göra utan ert stöd?Allt är så sant ni skriver & jag ska försöka lyssna på mig & min mans drömmar & inte låta någon förstöra dem. Kram på er fina tjejer

Grattis på födelsedagen!! Hipp hipp hurra! Hoppas ni får trevligt idag!
  • Zobeideh

STORT GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG LÄNGTANEFTERLILLADIG! :)

Tråkigt att läsa om din vecka hoppas nästa blir bättre. Oavsett va folk säger eller tycker så tycker jag att de e du och din sambo bestämmer va som ska handlas och när de ska handlas. Här kan du i alla fall dela med dig allt som görs eller köps.
    Jag va en av dem som började tidigt inreda barnrummet. Och jag struntar i va folk säger fast att det är jobbigt att höra de dåliga av folk hela tiden. Detta är något stort för oss speciellt när man kämpat så som vi gjort och då e de svårt att hålla sig borta från shoppandet :) det är äntligen vår tur att att handla och få barn. Njut och skit i va alla säger. DET ÄR ÄNTLIGEN VÅR TUR. :)

Kram till dig

• kucke
    Längtanefterlilladig: Stort grattis på din födelsedag, hurra hurra!!!! :) Vad gulligt av din sambo att ta ledigt och hoppas ni haft en jätte mysig eftermiddag tillsammans.

Instämmer med de andra att du skall Inte lyssna på dem som tar din energi utan bara dem som ger. Visst, man kan säga sin åsikt, men ser man att du mår dåligt av det så får de väl respektera dig, ditt mående och ditt barns mående och istället uppmuntra och vara positiva.

Du och din man skall göra allt som gör er lyckliga och som ni mår bra av. Vill ni inreda, köpa saker till bäbisen så gör det. Vill ni tatuera in erat barns namn på eran rump, så gör det ;) Det jag menar är att alla skall göra det som man mår bäst av oavsett vad andra tycker. Detta är Eran graviditet och erat barn och er glädje :)

Ang. oro och "se tecken" så är jag exakt likadan och som jag tror miljoner gånger värre än dig. Vi har inte gjort KUB och jag var 29 år då jag blev gravid, (men nu 30 år för ca en vecka sen) och jag ser på stan personer med ds överallt. Trots att vi bor i en liten stad och jag inte sett det förr.

Jag läser bloggar och även här på familjeliv, att de flesta som det gått dåligt för har varit 29 år då de blivit gravida har fått barn med ds, eller gjort abort pga av att barnet hade det.

Förra veckan blev det som sagt för mycket och jag var tvungen söka akuthjälp. Det som fick mig och gå i bitar var att jag fann en tjej som var 29 år då hon blev gravid, hela graviditeten var normal, vid RUL såg allt superbra ut och kort efter hon fyllt 30 2012 födde hon ett barn med ds.

Jag vet att det låter hur löjligt som helst, men jag fick panikångest och bröt samman. Tolkade det som ett tecken, så jag förstår dig helt Längtan.

Ursäkta för det blev lite negativt, men ville visa att du är inte ensam. För jag tror verkligen att vi kommer alla få friska och välmående barn nästa år.

Önskar dig en fortsatt födelsedag!
  • TomMon

Längtanefterlilladig: grattis! Hoppas din man överraskade dig med något riktigt mysigt idag, det behöver du!

Min barnmorska rådde mig att vila i en vecka. Något jag inte VILL!! Jag vill njuta av mitt nya jobb men får/kan inte. Just nu vill jag inte vara gravid och jag inser hur jävla otacksamt det låter men jag är så förbannad på att kroppen inte lyder mig.

Antar att hormonerna spelar in här också. Är så arg på detta... Fan...

• Ziiah

Kan man ta alvedon mot foglossning? Vet fan inte vart jag ska ta vägen just nu, haft helvetes ont hela dagen.. Några tips? Gör även ont när jag ligger ner...

• majsa88

Märker att vi är många här i denna period som känner sig nere, deppig, arg, frustrerad, rädd o har ångest.

Det har börjat här hos mig med.är oftast arg o less. Deppig o inne mig själv. Humöret det växlar. Men deppigheten överväger. O jag antar att det är våra hormoner som spökar o att det är rätt vanligt när man är i vecka 20 +++....

• Hallonpaj88
    Ziiah skrev 2013-11-27 21:58:53 följande:
    Kan man ta alvedon mot foglossning? Vet fan inte vart jag ska ta vägen just nu, haft helvetes ont hela dagen.. Några tips? Gör även ont när jag ligger ner...

Alvedon går bra att ta. Jag tycker dock inte det hjälper jättemkt men när jag har som värst tar jag innan läggdags så blir jag tröttare i alla fall. Tips boka sjukgymnast. Jag var där igår o fick foglossningsbälte. Rena drömmen!
  • Ziiah
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-27 22:28:48 följande:

Alvedon går bra att ta. Jag tycker dock inte det hjälper jättemkt men när jag har som värst tar jag innan läggdags så blir jag tröttare i alla fall. Tips boka sjukgymnast. Jag var där igår o fick foglossningsbälte. Rena drömmen!
    Okey, ja vi hade ändå ingen alvedon hemma nu så lade mig i badet en stund och det lättade lite iaf. Jag har ett foglossningsbälte och har försökt med det idag under eftermiddagen men har haft riktigt ont ändå... Har knappt kunnat röra mig, det är så obehagligt! Imorgon ska jag springa upp och ner för massa trappor när jag ska tvätta, får se hur det går.. Men tack för hjälpen! Ska nog boka tid hos någon sjukgymnast snart också då
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014