• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2013-11-29 11:36:28 följande:
    Den enda träning jag kan åstadkomma för tillfället är 100 meters promenad med hunden i maklig dawn of the dead takt.. Känner mig som en fånge i min egen kropp. Gråter dagarna igenom och orkar helt enkelt inte vara stark och klämkäck längre. Mannen är sjuk och blir kanske inlagd idag och med två små barn är livspusslet just nu omöjligt att få ihop. Lägg till ett nytt jobb där jag vill visa framfötterna men just nu inte visar mig alls... Fy vad jag tycker synd om mig själv...!

Fy ja det förstår jag att du tycker synd om dig. Jag tycker också synd om dig. Va har hänt med din man?Inget allvarligt hoppas jag!? Har du ingen som kan hjälpa dig med barnen över helgen?Kompisar eller familj så du kan vila ut? Man behöver inte vara stark & glad. Man får vara lessen & arg & klaga. Ibland hjälper det också när man släpper sin fasad & får visa hur man egentligen mår. KRAM på dig
  • j3nnyy

Hej allihop! Hur tänkte ni göra med vinterjacka? Nu har det knappt vart minus här hos oss men jag passade på att handla en jacka idag på stadium, i stor strl, inte så vacker men hatar att frysa :(

• kucke
    ananas86: Gu så tråkigt med ert hus och förstår ni är upprörda! Hoppas verkligen det löser sig till det bästa för er.

TomMon: Såklart du får tycka synd om dig själv och kan du skall du ta hjälp av familj, släkt och vänner som kan hjälpa dig med era barn så du får egentid och hantera allt. Låter inge bra att din man skall läggas in, och hoppas det inte är något allvarligt och att han blir bra fort :)

Längtanefterlilladig: Min bm sa exakt samma ord till mig om all min oro. Lättare sagt än gjort när man läser och ser "tecken" överallt.  Jag Önskar jag kunde njuta mer än vara orolig och rädd hela tiden och ha tilltro, men det är så svårt. Kanske du skall ändå ge psykologen en chans? Är också glad över de stunder då allt känns bra och känner att allt kommer gå bra och är bra med pyrelis. Så njut av din känsla idag :D

j3nny: Jag har köpt på blocket en gravidjacka, men känner redan att den är lite för tunn. Funderar på köpa en rejälare på rean efter jul. Hatar också och frysa och här blåser det jämt och är värre än de -25 minusgraderna som jag är van vid ;)
  • TomMon

Tack för era kloka och tröstande ord! Jag har bett mina föräldrar om hjälp. Ja, den där fasaden ja, den är jag bra på att upprätthålla in i det sista...

• Zobeideh

ett litet tips om ni inte redan sett det =)

Jollyroom.se kör ett litet race idag så man hittar en massa billiga saker. 

Jag hittade precis en skötväska för 179 kr ska egentligen kosta 400 kr
    spjälskydd för 129 kr som egentligen ska kosta 499 kr
    startkis till vagnen med påslakan örngott lakan för 129 kr.

Så nu e jag glad. Allt för under 500 kr det e inte illa ;)

• Sirek
    ananas86 skrev 2013-11-29 09:24:58 följande:
    Japp, det fanns några som kostade runt 10 000 kr, men de hade inte alls lika bra rykte.. Vi bor i Göteborg och vad jag har förstått är det dyrare i storstäderna.

Har pratat med besiktningsmannen två gånger och försökt få honom att betala tillbaka en del i alla fall, men han tycker att han har gjort sitt jobb och att alla kan göra misstag.

Vi fick jättebra intryck av honom när han gjorde besiktningen i augusti, men nu vet jag inte vad jag ska säga om honom. Trodde han var mer mån om sitt rykte och sina kunder än så här!

Ska sätta mig och skriva en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden nästa vecka, när vi har flyttat ut ur lägenheten. Har ju inget att förlora på det och både kommunens konsumentvägledning och Villaägarnas riksförbund tyckte att jag skulle reklamera besiktningen!

Go for it! Du verkar ha väldigt bra koll så det jag skriver är säkert onödigt. När jag jobbade som mäklare så hann jag väl med runt 50 villaförsäljningar och därmed en del besiktningar. Besiktningar brukar ofta ha ett undantag kring vvs och el och det är på detta vis de ofta slipper undan ev. missar. Anticimex lista på friskrivningar är t.ex. nästan lika långt som besiktningen i sig. Men betalt det tar dem.

Tycker det är kanon att säljarens försäkringsbolag redan står för hälften. Oftast blir det tvist i detta läge eftersom ni å ena sidan har rätt till ett torrt badrum från 1993, men idag är nya regler i kraft som gör att ni måste ha annat typ av underlag i badrummet nu. De brukar hävda att det därför är en standardhöjning och därför skall ni stå för den delen. Så i detta fall är det grymt bra att det är röret som gått sönder. För det har precis som du säger en helt annan livslängd än våtrumstapeten.

När nästan samma sak hände oss så enades vi om en summa vi skulle få från vår bostadsrättsförening till renoveringen. Sedan la vi själva till för att få helkaklat med klinker (standardhöjningen). Men där rörde det sig om takläckage som medförde att vi var utan badrum i 4 månader. Det berodde dock på att vi var tvugna att processa och det rekommenderas inte (även om vi vann) det tar på krafterna och då var jag har inte gravid heller...

Hoppas allt löser sig på bästa sätt för er! Men låt någon annan sköta stressmomenten i möjligaste mån. Stor kram
  • Joma

Måste bara rekommendera er alla att titta på säsongen av En unge i minuten! Jag å min sambo har tittat på alla tio avsnitt å herregud vilken ändrad syn man har fått på förlossningar!

De som är bra är att det är filmat exakt ifrån verkligheten å man får se alla möjliga olika förlossningar, allt ifrån vanliga till för tidigt födda å akutsnitt!

De bästa timmarna jag har ödslat på en serie kan jag säga, såhär i väntans tider :) De blev några tårar också kan jag säga, haha!

• tvetalan

Tror ni man har mindre "utåtstickande" mage om man är lång? Känner att min mage inte är så himla stor och hörde igår att det kan bero på att jag är lång? Vad tror ni? På tulet så var bebban så stor som den ska vara så det är inte det som oroar mig :)

• Saltad
    tvetalan skrev 2013-11-30 12:23:55 följande:
    Tror ni man har mindre "utåtstickande" mage om man är lång? Känner att min mage inte är så himla stor och hörde igår att det kan bero på att jag är lång? Vad tror ni? På tulet så var bebban så stor som den ska vara så det är inte det som oroar mig :)
    Jag har själv lång överkropp och ser definitivt skillnad på min mage nu jämfört med min systers när hon var lika långt gången. Det är precis som att det finns mer plats till den lilla inuti och då behöver det inte stå ut så mycket ;)
  • Saltad

Känner mig istället otroligt smidig och "nätt" fortfarande. Väldigt skönt enligt mig :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014