TomMon skrev 2013-12-01 10:08:51 följande:
Tvetalan: roligt med ny bil! Vad blir det för någon? Vi hoppas på att vår räcker till, men med tre kids och en hund kan det bli tajt! (Saab 9-3 sportkombi)
Hör ni, jag behöver era kloka råd för jag är verkligen inte på en bra plats mentalt just nu för att kunna ta några som helst beslut. Mannen är jättedålig (har haft någon elak halsinfektion i snart 12 v som slår ut hans immunförsvar fullständigt) och blir troligtvis inlagt i början på veckan som kommer. Två barn ska lämnas och hämtas på två olika ställen (förskola och skola) varje dag samt en hund som behöver tre rundor per dag.
Med detta utgångsläge har jag någon form av smärta vid ansträngning, kan vara ligament eller foglossning eller både och. Jag klarar hundens rundor men sedan tar det stopp. Eventuellt skulle jag klara att lämna barn om jag har bil. Jag har de senaste dagarna haft sammandragningar i stort sett hela tiden, både vid rörelse och vila.
Så, hur hade ni gjort? Hade ni försökt jobba eller hade ni bara släppt den biten av livet för tillfället eftersom allt annat går före? Jag har så otroligt svårt att acceptera att detta kanske är ett faktum nu, min bm har sagt till mig att överväga kuratorstöd. Jag jobbar som lärare, det är full rulle under en hel dag och mycket få stunder med avkoppling innan kl 14. Berätta hur ni tänker är ni snälla för jag kan inte tänka, jag vill bara visa framfötterna på detta mitt nya jobb (som f ö är mycket förstående över min situation).
/Grubblande mamma
Tycker att du ska försöka tänka på dig själv framför jobbet. Hälsan kommer alltid först och ditt jobb kommer ju vänta på dig när du kommer tillbaka. All stress och oro kanske också bidrar till att du har mycket sammandragningar och ont. Förstår om du har höga krav på dig själv och det är svårt att bara släppa det men hälsan är det viktigaste vi har. Det har jag själv fått erfara. Jag ställer alltid min hälsa på första plats fastän det är riktigt svårt att släppa vissa saker ibland. Du kanske bara behöver vara hemma någon vecka till, tills allt lugnar ner sig och sen kanske du känner dig bättre igen, man vet ju aldrig hur det blir.
Bilen vi beställt är en bmw femma touring, den kommer dock i februari så hoppas bebis väntar med att komma tills efter bilen är här :)