• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Ziiah: jag tror att han tittar ner någonstans uppifrån och är stolt över att få leva vidare i er son!

Tack alla för era kloka ord, denna tråden är helt enkelt bäst. Såklart går hälsan först, jag behöver bara höra det typ några gånger om dagen för att så småningom inse det! Tack för att ni gav mig min dagliga dos, på det igen imorgon! :)

• MiniMatrix
    tvetalan skrev 2013-12-01 10:35:28 följande:
    Okej tack för ett lugnande svar :) det är ju klart, tror jag jämförde mig med andra här som hade sf mått på typ 25+ och jag låg på 22 liksom. Men ska till bm om typ två veckor :) hoppas den vuxit något då!
    Kan lugna dig med att jag fick ett mått på 21.. ;)
  • TomMon

Jag hade också ett mått på 21 i v 26. Är dock inte alls orolig (över just det), hon växer säkert till sig. Hellre i underkant när hon väl ska klämmas ut! :)

• Lovely90

Jag har inte ens fått mäta min mage än, men tror jag kommer få göra det på nästa besök hos BM vilket blir i v.27+6 (nästa onsdag). Tror min mage är ganska medel nu, den har växt ikapp sig det senaste kan man säga. Dock bara rakt fram, ingenting på sidorna. Haha.

• Anki84

Idag har vi nåt 100 sträcket, bara 100 dagar kvar till vår prins är beräknad. Längtar som en galning efter honom. Nu får tiden gärna gå mycket fortare.

Hur mår ni nu tjejer? Känner ni av era bebisar mycket? Har ni märkt av att bebisarna är vakna vissa tider?

• TomMon

Anki84: då är vi på samma dag typ, hade 100 kvar igår! Jag känner henne mest hela tiden, tror inte hon har någon sömnperiod! ;)

• Lovely90

Ligger och känner på bebis just nu. Hen ligger alltid och sparkar vid denna tiden på morgonen och vid samma tid på kvällen. Sen håller den igång nästan hela dagarna xD

• Sirek

Anki84, sedan en vecka tillbaka känner jag henne några gånger i timmen. är i vecka 27 nu (26+2). Märker också att jag kan väcka henne genom att ta på magen, eller trycka lite lätt. Då svarar hon inom någon minut.

Får dock sova hela nätterna. Så antingen sover hon med eller så är jag bra på att sova. Har ju inte behövt kissa på nätterna heller så är väldigt tacksam för det. I övrigt mår jag jättebra!

• Sirek
    Lovely90 skrev 2013-12-01 20:40:49 följande:
    Jag har inte ens fått mäta min mage än, men tror jag kommer få göra det på nästa besök hos BM vilket blir i v.27+6 (nästa onsdag). Tror min mage är ganska medel nu, den har växt ikapp sig det senaste kan man säga. Dock bara rakt fram, ingenting på sidorna. Haha.

Jag ska dit på fredag men min bm mätte förra gången. Var 22 cm och tror jag var i 22+6 då. Kommer vara i 26+6 på fredag. Spännande och se hur det ser ut då!
  • Längtanefterlilladig

Jag är i vecka 24+4. Känner bebisen hela tiden nästan. Han sparkar mycket på morgonen & kvällen samt när jag vilar. Men även när jag går & står. Han blir aktiv när jag sjunger för honom, stryker händerna över magen samt dricker något sött. De senaste dagarna känner jag tydligt var i magen han ligger & att han gör kullerbyttor. På nätterna vaknar jag fortfarande av sammandragningar för att jag är så kissnödig.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014