Är i v11 (10+3) idag. Ringde BM nästan direkt när jag vaknade och bad om råd osv med tanke på mitt illamående. Jag har mått illa länge nu, det började redan innan jag skulle haft min mens. Men det har nu bara blivit värre och förra veckan spydde jag för första gången. Sedan dess har jag bara spytt tre gånger, men är riktigt nära flera gånger per dag. Jag mår skit och är helt slut. BM pratade om åksjukeband som jag ska testa nu över helgen och om det inte blir bättre så får jag väl åka in till sjukhuset och läggas in. Inte för att jag spyr speciellt mycket, men jag är lite underviktig sedan innan och haft blodbrist innan och kan inte få i mig så mycket näring som det är nu...
Har också haft ätstörning när jag var yngre och sedan dess har jag inte ätit så mycket, kanske en eller två gånger på en dag. Tankarna har dock försvunnit. Maten är bara jobbig, och nu har det blivit jobbigare att få i sig.
Jag har aldrig någonsin innan mått så här, och jag förlitar mig på min kille som hjälper mig laga mat och servera då jag själv nästan bara ligger i sängen utslagen och illamående. Sen när hans skola börjar igen blir jag ensam hemma och måste fixa det själv och som jag mår nu så känns det totalt omöjligt.. Jag orkar verkligen inte med det här mer. Jag vill inte vara den som klagar, jag går gärna igenom det här för ett litet barn, men samtidigt är jag inte helt övertygad om att jag ens har något i mig (trots symptomen och att magen nu börjat växa mer).
Någon mer som är ungefär i samma sits?
Oron finns ju där ändå.. Jag berättade för mormor och morfar om mina symptom och morfar började prata om tvillingar bl.a
Varken mamma eller mormor mådde väl så här dåligt under sina graviditeter och sen har vi ju tvillingar i släkten, fast det är lite väl långt bort. Mormors pappa (som fortfarande lever) är tvilling, enäggstvilling faktiskt. Men om man ska lyssna på alla såna forskare så skulle det isf varit mamma som fått tvillingar. Själv så tänker man ju tanken ibland att det kanske är mer än en också, men tänker också att mycket illamående och symptom inte behöver tyda på en tvillinggraviditet. Ibland tror jag ju inte ens att jag har ens ett foster i mig.
Den 19e augusti går jag in i v13(12+0) och om jag tar mig så långt så ska jag och killen köpa något litet till bebis för att det ska kännas lite verkligare och för att jag ska få se lite mer vad jag kämpar för och vad jag mått så dåligt för. Det blir ju inget ul förän rul, vilket känns jättelångt fram.