• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Victrix
    Zobeideh skrev 2013-08-08 16:00:51 följande:
    Victrix: min BM nämnde inget alls om kub. Trodde hon skulle nämna något om de. Ja klart de känns lite roligare att höra hjärtljuden. Ja hoppas nu tiden springer iväg. Tycker tiden går såååå sakta. Känns som jag varit gravid i evighet men aldrig kommer över vecka 10 haha
    Det är olika för olika landsting, här där jag bor får alla erbjudande om det, men vet att i många så är det bara de över 35 år och i vissa inga alls. Så det är inte konstigt ifall de inte erbjuds där du bor. Men jag tror att du som är orolig av dig (som jag själv är) tjänar på att inte göra KUB ändå. För det var av den anledningen vi valde bort det, vi vill inte oroa oss ifall vi inte skulle få bästa siffrorna. Vet många som gjort det som ångrat sig för det bara skapat mer oro, för det är ju bara en sannolikhetsberäkning. Då tror jag det är mer givande att höra de små hjärtjuden. 

Jag tyckte tiden gick sakta i början, men nu sista veckorna då jag sluppit blödningar och den extra oro som det förde med sig så tycker jag det gått lite snabbare faktiskt. Så kanske kommer det göra det för dig med. Vilken vecka är du i nu? Jag är i 10+0 idag. 
  • Victrix
    Svea 123 skrev 2013-08-08 15:44:00 följande:
    Hoppar in här! Är lite orolig, va på VUL i Måndags och skulle enlict mina beräkningar vara i 7+3 men dom såg bara en hinnsäck :( Men hon sa bara ses om 2 veckor. Känner mig lagom positiv nu, hon kollade med ultaljudet i max 3 min och kag fick inte se skärmen! Jobbiga två veckor hade hoppats på att få se en liten böna. Det enda positiva som jag känner är att jag iaf inte har haft några blödningar :(
    Kan du ha räknat fel? vad jag förstått är det ganska vanligt och även om du räknat rätt så kan ägget tagit längre tid på sig att fästa. På mitt första vul (visserligen 5+1, men då jag gjort ivf vet jag med säkerhet att det är korrekt) så såg man bara en liten hinnsäck och det tyckte läkaren var för lite att se. Men det visade sig vara helt normalt sedan. Håller tummarna för dig! 
  • Zobeideh

Victrix: okej men då känns de skönt att inte bli tillfrågad den. Det är det sista jag vill att oroa mig mer än va jag redan gör. Jag har bestämt från och med att njuta av de. Det är äntligen min tur nu. Så nu ska jag bara njuta.

Oj har du haft blödningar? Då känns de nog rätt skönt för dig nu då. :)
    Jag e i vecka 9 (8+3) men ska man rätta sig efter läkaren som jag egentligen inte vill göra så e jag i 7+3 kan väl va därför de känns som en evighet haha

• Svea 123
    Zobeideh skrev 2013-08-08 15:58:30 följande:
    Svea 123: grattis till er. Tråkigt att ni inte fick se något. Hoppas du ser mer nästa gång. Gjorde dem inget hcg prov på dig?

Nej det gjorde dom inte :(
  • Victrix
    Zobeideh skrev 2013-08-08 16:16:28 följande:
    Victrix: okej men då känns de skönt att inte bli tillfrågad den. Det är det sista jag vill att oroa mig mer än va jag redan gör. Jag har bestämt från och med att njuta av de. Det är äntligen min tur nu. Så nu ska jag bara njuta.

Oj har du haft blödningar? Då känns de nog rätt skönt för dig nu då. :)
    Jag e i vecka 9 (8+3) men ska man rätta sig efter läkaren som jag egentligen inte vill göra så e jag i 7+3 kan väl va därför de känns som en evighet haha
    Det låter som en bra idé. Jag försöker att tänka så med, njuta och tänka att det är vår tur nu äntligen. 

Ja, hade flera stycken med klarrött blod och en gång med en klump i, under vecka 7-8, trodde det var helt kört alla gångerna, men visade sig att den lille trivdes fint ändå. Men dum som man är så kan man ju inte riktigt släppa det där ändå. 

Ja, men du ska se att det kommer gå snabbare och snabbare. Många säger ju att efter RUL vecka 18 så försvinner bara tiden.  
  • Zobeideh

Gud va jobbigt. Kan tänka mig att de måste ha varit hemskt. Så fort jag springer på toa kollar jag efter blod :-/
    Klart man inte kan släppa de skrämmande att upptäcka att man blöder då tänker man negativt direkt.

BM sa idag tänk på om du har samlag kan du börja blöda så få ingen panik. Hehe klart man får panik fast att hon har varnat en för de :-P

Ja de gör de säkert snart sitter man med den lille i famnen och undrar var tiden tar vägen :)

• biodynamisk

Alltså förlåt om jag gnäller nu men det börjar bli jobbigt nu att må konstant illa... Vad ska jag göra? Småäta funkar inte iallafall

• Nellie91
    biodynamisk skrev 2013-08-08 20:24:05 följande:

Alltså förlåt om jag gnäller nu men det börjar bli jobbigt nu att må konstant illa... Vad ska jag göra? Småäta funkar inte iallafall smile4.gif

Här är en till, och konstant trött ligger i sängen hela dagen efter jobbet..
  • Zobeideh

Trött är jag oxå jag kan sova upp mot 3 ggr per dag och jobbet känns tar verkligen på krafterna. Illamåendet har oxå börjat komma. Och när jag väl får illamåendet så e de riktigt illa.

Biodynmisk har du testat vatten och mariekex? Hör att de ska göra skillnad om man tar de innan man går upp på morgonen. Själv har jag aldrig testatde

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014