• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e

Hej!

Jag är nu i vecka 8 (7+3), har lätt illamående, hur mår ni andra och när har ni tid för ultraljud?

• Längtanefterlilladig
    Emelie e skrev 2013-08-06 17:36:38 följande:
    Hej! Jag är nu i vecka 8 (7+3), har lätt illamående, hur mår ni andra och när har ni tid för ultraljud?

Jag är illamående när jag inte äter konstant. Är hungrig hela tiden. Men äter inte så mycket. Har spänd & gasig mage. Har molvärk ibland. Har magkatarr, halsbränna & är trött, dålig kondis & ja allmänt seg. Ska på VUL igen 8/8.
  • Tinapina

Men min bild ser ungefär lika ut när jag gjorde vul i v 7+? Och då sa gynekologen att det var gulekroppen som syntes sådär???

• Blixtpatrullen

Höll på att somna på jobbet idag och känner mig fortfarande halvt medvetslös.... Vad kan man göra för att bli piggare?

• qwerty1234

Idag har vi träffat vår BM första gången. Fortsatt inskrivning om två veckor. Känns spännande! Beslutat att göra KUB, pojkvännen vill, jag är mest sugen på ett ultraljud så man får se att det är på riktigt.

• Saffron
    Tinapina skrev 2013-08-06 18:44:08 följande:
    www.alltforforaldrar.se/forumarchive/forums/v... gulekroppen ligger vanligtvis ovanför embryots huvud.
    Du har fel. Gulkroppen, även kallad corpus luteum är det som bildas i äggstocken, i blodkoaglet efter ägglossning. Producerar progesteron, som upprätthåller graviditeten tidigt. Om det ej fastnar ett embryo i uterus, sänds signaler om nedbrytning av gulkroppen mha prostaglandin. Då får man mens, och menscykeln påbörjas igen.

GULESÄCKEN är en del av en tidig moderkaka som kan ses på ultraljudet. Jag vet att det kan vara förvirrande med liknande ord...
  • Tinapina

Då är det läkaren på kliniken som har fel/blandat ihop både på sjukhuset och i artikeln. Jag är ingen expert men det är ingen kroppsdelar till embryot iallafall om jag fattat något rätt.

• Tinapina

Ha ha! Hittade en artikel till från samma tidning och samma år där de tar upp skillnaden mellan kropp/säck och då står det tydligt att kroppen inte finns i livmodern! Tom läkarna blandar tydligen ihop! Nästa gång ska jag gå till en veterinär istället;)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014