• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

TJIHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Jag är så lycklig & glad. Kan inte sluta le. Var hos MIN läkare imorse. Han har varit min gynläkare i 4 år Vi känner nästan varann vid det här laget. Bebben hade vuxit hela 1.2 cm på 1 vecka & läkaren daterade mig till vecka 8+5. Precis som jag räknat själv. JESUS va den hade vuxit på en vecka. Man såg jätte tydligt huvud, kropp, armar & ben. Livmodern hade blivit rundare i formen också. Hjärtat slog på fint och allt såg super bra ut. Det var så vi fick tårar i ögonen allihop inne i rummet Nu kan jag faktiskt äntligen slappna av. Förra veckans ultraljud visade att embryot var mindre och det har jag hakat upp mig på hela veckan. Men nu behöver jag inte oroa mig alls. Denna dagen är UNDERBAR

• Awanata
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-08 13:16:06 följande:
    TJIHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Jag är så lycklig & glad. Kan inte sluta le. Var hos MIN läkare imorse. Han har varit min gynläkare i 4 år Vi känner nästan varann vid det här laget. Bebben hade vuxit hela 1.2 cm på 1 vecka & läkaren daterade mig till vecka 8+5. Precis som jag räknat själv. JESUS va den hade vuxit på en vecka. Man såg jätte tydligt huvud, kropp, armar & ben. Livmodern hade blivit rundare i formen också. Hjärtat slog på fint och allt såg super bra ut. Det var så vi fick tårar i ögonen allihop inne i rummet Nu kan jag faktiskt äntligen slappna av. Förra veckans ultraljud visade att embryot var mindre och det har jag hakat upp mig på hela veckan. Men nu behöver jag inte oroa mig alls. Denna dagen är UNDERBAR

Grattis!! Vilken lättnad Glad

Jag ställde mig på vågen i morse och ja.. fy! Jag småäter hela tiden för det här satans illamåendet! Idag har jag ingen postafen och har ätit lite mellis med jämna mellanrum och det går jättebra. Illamåendet är nog påväg bort nu! Känns bra att kunna äta min "vanliga" nyttiga mat istället för vitt bröd, salta chips och potatis.. Skäms 

När börjar man gå upp i vikt pga graviditeten? Har man redan gjort det? Alltså jag har ju ingen koll men mest för skojs skull. Vad är "vanligt" att gå upp?
  • Victrix
    Zobeideh skrev 2013-08-08 12:37:59 följande:
    Ja va jag kan räkna så e jag i vecka 15 då :) dem på Gyn drog bak mig en vecka så blir väl egentligen 14 :)

Känns som en evighet haha.
    Ja, känns som det är länge till, men hoppas tiden går snabbt =) på ett sätt är det nästan lite häftigare att lyssna på hjärtljuden kan jag tycka än att se en liten plutt på en skärm. Fast det kanske är för att man redan sett, men inte hört.

Längtanefter..: så underbart kul att höra! Njut nu :D 
  • Zobeideh

Ja precis. Jag va med min svägerska när hon skulle ha sin dotter och hörde hjärtljud och de va riktigt häftigt. Och de hörs riktigt tydligt.
    Tror oxå det är häftigare att höra det. På vul ser du bara en bild men nu får man höra sitt barns hjärta slå. Åhhh längtar

• Svea 123

Hoppar in här! Är lite orolig, va på VUL i Måndags och skulle enlict mina beräkningar vara i 7+3 men dom såg bara en hinnsäck :( Men hon sa bara ses om 2 veckor. Känner mig lagom positiv nu, hon kollade med ultaljudet i max 3 min och kag fick inte se skärmen! Jobbiga två veckor hade hoppats på att få se en liten böna. Det enda positiva som jag känner är att jag iaf inte har haft några blödningar :(

• Victrix
    Zobeideh skrev 2013-08-08 15:32:40 följande:
    Ja precis. Jag va med min svägerska när hon skulle ha sin dotter och hörde hjärtljud och de va riktigt häftigt. Och de hörs riktigt tydligt.
    Tror oxå det är häftigare att höra det. På vul ser du bara en bild men nu får man höra sitt barns hjärta slå. Åhhh längtar
    Precis, det tror vi med. Var först lite besviken att vi inte kunde få ett extra ul istället för kub som vi valde bort (här där jag bor får alla göra kub oavsett ålder om man vill). Men sedan så var ersättningen för kub att lyssna på hjärtljuden i vecka 14-15 så det känns roligare. Drygt en månad kvar, men det ska nog gå fortare än man tror.
  • Zobeideh

Svea 123: grattis till er. Tråkigt att ni inte fick se något. Hoppas du ser mer nästa gång. Gjorde dem inget hcg prov på dig?

• Zobeideh

Victrix: min BM nämnde inget alls om kub. Trodde hon skulle nämna något om de. Ja klart de känns lite roligare att höra hjärtljuden. Ja hoppas nu tiden springer iväg. Tycker tiden går såååå sakta. Känns som jag varit gravid i evighet men aldrig kommer över vecka 10 haha

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014