• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • lele79

Nu vågar jag vara med er på riktigt i denna tråden, har smygläst ett tag

Har nu fått se ett hjärta slå och en liten räka på 16mm, kan man bli lyckligare, tror faktiskt inte det. Vecka 8+1 så vecka 9 är jag i!

• Awanata

Har ni andra börjat ta kort på magen? Jag funderade på om man ska börja i morgon! Köra jämna veckor. Då går är jag 10+0 (v11). Kan vara roligt och se hur magen förändras från vecka till vecka

• Saffron

Är lite nere idag.... Har ju haft problem med magen de senaste dagarna. Varit uppblåst som en spärrballong och lite förstoppad. Igår tvärt om, fortfarande väldigt uppblåst. Igår kväll fick jag rejält ont i magen igen. Såpass ont att jag bara kunde ligga dubbelvikt och hade frossa. Smärtan sitter återigen nere till vänster. Tror snarare att det är pga uppblåsta tarmar som ligger och trycker på min vänstra äggstock som var förstorad, snarare än att det är något med livmodern, men det är tillräckligt jobbigt i allafall... Vi var på vippen att åka iväg igårkväll in till akuten igen, men det släppte något, och jag undviker gärna att bli sittandes på akuten  i 3 h, som vi blev i söndags natt.

Nu åkte precis min man iväg på golfresa till Skåne. Magen är tillfälligt bättre nu, men ororar mig lite för om det blir värre och jag är ensam hemma. FUnderar på att bo hos mina föräldrar istället. Och funderar på hur det ska gå att börja jobba på måndag??? Just nu har jag svårt att gå och böja mig ner pga smärtor i magen. Och jag har ju ett ganska fysiskt jobb. Jag vill inte gärna säga nåt till kollegor förrän VUL på onsdag. Det känns inte bra att sjukskriva sig det första man gör efter semestern...

• Längtanefterlilladig
    Saffron skrev 2013-08-09 08:19:16 följande:
    Är lite nere idag.... Har ju haft problem med magen de senaste dagarna. Varit uppblåst som en spärrballong och lite förstoppad. Igår tvärt om, fortfarande väldigt uppblåst. Igår kväll fick jag rejält ont i magen igen. Såpass ont att jag bara kunde ligga dubbelvikt och hade frossa. Smärtan sitter återigen nere till vänster. Tror snarare att det är pga uppblåsta tarmar som ligger och trycker på min vänstra äggstock som var förstorad, snarare än att det är något med livmodern, men det är tillräckligt jobbigt i allafall... Vi var på vippen att åka iväg igårkväll in till akuten igen, men det släppte något, och jag undviker gärna att bli sittandes på akuten  i 3 h, som vi blev i söndags natt. Nu åkte precis min man iväg på golfresa till Skåne. Magen är tillfälligt bättre nu, men ororar mig lite för om det blir värre och jag är ensam hemma. FUnderar på att bo hos mina föräldrar istället. Och funderar på hur det ska gå att börja jobba på måndag??? Just nu har jag svårt att gå och böja mig ner pga smärtor i magen. Och jag har ju ett ganska fysiskt jobb. Jag vill inte gärna säga nåt till kollegor förrän VUL på onsdag. Det känns inte bra att sjukskriva sig det första man gör efter semestern...

Hade EXAKT som din smärta förra veckan. Kan säga att för min del var det tarmarna. Var hos läkaren & hon klämde & kände överallt & gjorde VUL. Men ingenting (förutom en välmående bebis). Jag hade så jävla ont rent ut sagt. Låg och bönade och bad att det skulle få över. Jag var riktigt gasig & tror förstoppad också. Sen ju mer jag spände mig & oroade mig för allt mellan utomhavandeskap till cancer så blev magen ännu värre. Detta bekräftade läkaren också. Oro gör det dubbelt så värre. Så försök slappna av & ät skonsam kost. Testa en losec. Det gjorde jag & konstigt nog blev det bättre.
  • Victrix

Flowers: du ska se att det går bra, vet dina känslor, vi har försökt i drygt tre år med. Men tänk såhär: du är gravid till motsatsen bevisas.

Lele79: välkommen och grattis till lyckat vul. Känns kul att det blev plus nästan för oss samtidigt som vi sa. Häftigt att se den lilla

Saffron: hoppas magvärken ger med sig. Har själv ont i bäckenbotten, hugger upp in i magtrakten, orolig för vad det kan vara.. Måste gå försiktigt och sätta mig ner jätteförsiktigt annars kommer huggen. Men ditt sitter mer i magen direkt?

• Saffron

Mina smärtor sitter långt ner, och mer till vänster. I söndags var det svårt att avgöra om det var tarmarna eller om det var livmodern, det var därför vi åkte in till akuten. Vid VUL då såg gyn att min vänstra äggstock var förstorad med två gulkroppar. Kanske det är gasfyllda tarmar som ligger och trycker på äggstocken? Hur som helst, det är tillfälligt bättre nu. Vet inte vad och hur mycket jag kan äta idag så att det inte kommer tillbaka. Återkommer under dagen... Är lite ensam just nu...

• Nellie91

Idag var jag hos bm och tog blodprover. Blodsocker och HB såg bra ut. Jag ska även få gå KUB, är inte det väldigt ovanligt vid 21 års ålder? Första barnet och första graviditet. Men glad är jag! En av anledningarna var för att jag ville ha ett UL i v 12 har RUL i oktober.

Vill se skruttisen i v 12 då min syster gick till RUL med dött foster i v 12 den var alltså död i en månad tbx. Så om 3-4 får jag se skruttisen igen i större format i vecka 12 sen kön v 16! Superglad!

• Victrix
    Nellie91 skrev 2013-08-09 13:36:58 följande:
    Idag var jag hos bm och tog blodprover. Blodsocker och HB såg bra ut. Jag ska även få gå KUB, är inte det väldigt ovanligt vid 21 års ålder? Första barnet och första graviditet. Men glad är jag! En av anledningarna var för att jag ville ha ett UL i v 12 har RUL i oktober.
    Vill se skruttisen i v 12 då min syster gick till RUL med dött foster i v 12 den var alltså död i en månad tbx. Så om 3-4 får jag se skruttisen igen i större format i vecka 12 sen kön v 16! Superglad!
    I vissa landsting erbjuds KUB till alla. Jag är 23 men fick erbjudande om det, tackade dock nej. Men som sagt, beroende på vart man bor.
  • Victrix
    Saffron skrev 2013-08-09 12:11:21 följande:
    Mina smärtor sitter långt ner, och mer till vänster. I söndags var det svårt att avgöra om det var tarmarna eller om det var livmodern, det var därför vi åkte in till akuten. Vid VUL då såg gyn att min vänstra äggstock var förstorad med två gulkroppar. Kanske det är gasfyllda tarmar som ligger och trycker på äggstocken? Hur som helst, det är tillfälligt bättre nu. Vet inte vad och hur mycket jag kan äta idag så att det inte kommer tillbaka. Återkommer under dagen... Är lite ensam just nu...
    Ajdå, hoppas du piggnar till. Mina äggstockar är förstorade också, komplikationer efter hormonstimulering vid IVF, kan göra rätt ont.
  • Längtanefterlilladig

Är du också extremt äckelmagad?Jag spyr/blir illamående av minsta lilla grej; Lukter från soptunnan, offentliga toaletter, matos, hårstrån, kattbajs you name it. Firade vår bröllopsdag i veckan på ett mysigt cafe. Åt världens godaste räkmacka. Skulle bara gå på toaletten & den var inte så fräsch. Och där var hela mackan bortkastad för den hamnade i toalettstolen. Fyyyyy

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014