• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • asan25

Jag har valt att inte vara inne på familjeliv så mycket eftersom det bara stressar upp mig och gör mig orolig (till ingen nytta alls)
    Vi jämför symtom och allt möjligt men alla människor är UNIKA och ingen graviditet är den andra lik och myten att ju mer symtom desso bättre är bara bullshit.
    Missförstå mig inte, jag gillar att denna sidan finns men den gör MIG stressad och oroad i onödan. Jag kommer säkert vara mer aktiv här när jag varit på UL (28/8) och sett hur "Putte" mår men i dagsläget är denna sidan inget jag behöver.
    Nu ska jag njuta av semestern och bara ta det lugnt. Går in i vecka 11 imorgon så vi tar en dag i taget och njuter av livet!
    Kram till alla!

• Filippa85

Hej! Jag är ny här, är i v.10+0, bor i Stockholm. Jag har inte läst igenom hela tråden ännu men såg att vi är en del som är oroliga för missfall. Jag hade MA tidigare i våras och blöde två dagar i vecka 6 under denna graviditeten och trodde att dte var kört, var på VUL då fostret såg lite litet ut men det var svårt att säga. I fredags var jag på nytt VUL och var inställd på att allt inte var bra men det var det! Min BM sa att har man sett ett hjärta slå efter v.9+0 så är risken för missfall lika liten som resten av graviditeten. Man har v.12 som måttstock för att MA är så vanligt och att det sedan tar ett tag för fostret att komma ut. 

Så lite vis av erfarenhet :) Njut av graviditeten, för de allra flesta går det bra! Man kan ha en liten blödning utan att det är missfall och låg naturen ha sin gång! Kram  

• LillsmurfanLisa

Hej!
    Jag har rest de senaste dagarna och inte varit inne här..mycket läsning att ta igen som vanligt :)

Är det någon annan än jag som gått ner i vikt sedan graviditeten började? Min mage är svullen, men resten av kroppen har tunnats ut rejält (i vanliga fall är jag väldigt vältränad och smal just om magen och lite mjukare om låren, nu är det tvärtom). Jag har gått ner ca 3 kg på en månad och vet att det inte är skadligt för fostret, men jag påverkas ju... Det sunda förnuftet säger ju att jag bara ska äta bra mat och lite mer/oftare men det räcker liksom inte. Skulle vara skönt att få höra att någon annan också befinner sig i samma sits.

Just nu hänger jag på den karibiska kusten i Colombia, vårt sista stopp innan hemresa i slutet på augusti. Här är det varmt och tur är det för jag kan glida runt i kläder med resår i midjan (kjolar, leggings, mjukisshorts). Jag varvar stranden med att spy upp middagen. Ibland känner jag ingenting av gravidieten på en hel dag, andra dagar vill jag inte kliva upp ur sängen pga av illamåendet och alla andra symptom. 

• Sickan12

Håller med dig. Av FL får jag känslan av att allt ska gå åt helvete för alla, det är jättejättevanligt med missfall och man SKA oroa sig för allt. Menar inte att döma någon, och självklart tror jag inte att någon "gör" detta medvetet, men det blir en stress.

asan25 skrev 2013-08-07 12:13:52 följande:
    Jag har valt att inte vara inne på familjeliv så mycket eftersom det bara stressar upp mig och gör mig orolig (till ingen nytta alls)

Vi jämför symtom och allt möjligt men alla människor är UNIKA och ingen graviditet är den andra lik och myten att ju mer symtom desso bättre är bara bullshit.

Missförstå mig inte, jag gillar att denna sidan finns men den gör MIG stressad och oroad i onödan. Jag kommer säkert vara mer aktiv här när jag varit på UL (28/8) och sett hur "Putte" mår men i dagsläget är denna sidan inget jag behöver.

Nu ska jag njuta av semestern och bara ta det lugnt. Går in i vecka 11 imorgon så vi tar en dag i taget och njuter av livet!

Kram till alla!

• Emaria
    Sickan12 skrev 2013-08-07 17:45:44 följande:

Håller med dig. Av FL får jag känslan av att allt ska gå åt helvete för alla, det är jättejättevanligt med missfall och man SKA oroa sig för allt. Menar inte att döma någon, och självklart tror jag inte att någon "gör" detta medvetet, men det blir en stress.

Tja, det ÄR jättevanligt med missfall. Naivt att tro något annat. Men många missfall sker innan man ens hade vetat om att man var gravid. Eftersom många testar så tidigt så är det många (här) som upplever tidigt missfall istället för sen mens.

Men det är klart att det finns många här sim använder forumet som hjälp och tröst men att det också skapar mycket oro.
  • Sickan12

Jaså du säger det. Det är knappast vanligare med missfall än en lyckad graviditet.

Emaria skrev 2013-08-07 18:17:00 följande:
    Tja, det ÄR jättevanligt med missfall. Naivt att tro något annat. Men många missfall sker innan man ens hade vetat om att man var gravid. Eftersom många testar så tidigt så är det många (här) som upplever tidigt missfall istället för sen mens.

Men det är klart att det finns många här sim använder forumet som hjälp och tröst men att det också skapar mycket oro.

• Sickan12

Jag oroar mig inte särskilt mycket för missfall, det gör knappast mig till naiv! Det gynnar varken mig eller mitt lilla liv i magen att tro att det går åt helvete.

Sickan12 skrev 2013-08-07 18:51:50 följande:
    Jaså du säger det. Det är knappast vanligare med missfall än en lyckad graviditet.

• adnilarsson

Tjo är i vecka 10+4, Jag är fet som fan. kan inte hålla det hemligt längre. Möter folk som tittar och ler, ni vet. Vill bara skrika. JA jag är preggo! Snark, längtar efter vecka 13 och KUB test då jag får se lillen som förhoppningsvis mår fantastiskt bra i mammas mage!

• M4nda
    Sickan12 skrev 2013-08-07 18:53:29 följande:
    Jag oroar mig inte särskilt mycket för missfall, det gör knappast mig till naiv! Det gynnar varken mig eller mitt lilla liv i magen att tro att det går åt helvete.

Jag håller med dig Sickan12, förstår inte varför man ska gå runt och tro att allt ska gå åt helvete, det kan ju knappast vara hälsosamt. Så länge jag inte blöder eller har fruktansvärt ont så tänker jag glädjas åt min graviditet iaf :)
  • Längtanefterlilladig

Grattis till er som inte är oroliga alls för er graviditet. Jag tycker det är väldigt skönt att få prata med andra i samma sits om mina tankar & funderingar. Det ger mig stöd & lättnad. Inte oro & stress. Men om ni inte vill läsa det för det gör er stressade så behöver ni inte läsa. Nästan alla har funderingar & oro. Det är normalt. Har man som jag upplevt missfall & väldiga svårigheter att överhuvudtaget få barn (tog mig över 2 år att bli gravid första gångerna som slutade i missfall & ytterligare 1 år till där jag är nu). så har man nog mer oro & funderingar. Att man i stort sett gör allt för att det ska gå bra.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014