• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saffron
    Tinapina skrev 2013-08-06 20:21:46 följande:
    Ha ha! Hittade en artikel till från samma tidning och samma år där de tar upp skillnaden mellan kropp/säck och då står det tydligt att kroppen inte finns i livmodern! Tom läkarna blandar tydligen ihop! Nästa gång ska jag gå till en veterinär istället;)
    Hehe... jag är nog en riktigt jobbig patient....  Tänk de stackars gynekologerna som har haft mig och min man (som är läkare) som patienter vid fertilitetsutredningen.... Tycker också att den svenska benämningen på det hela är förvillande. Lättare att använda latin...
  • Tinapina

Ha ha! Vilka mardrömspatienter:) det är bra att trimma sina kunskaper och sätta dem på prov emellanåt:)

• Zobeideh

Den här gulekroppen finns nu i början och den blir sedan moderkakan har jag för mig dem snacka om när jag va på Gyn. Jag hade absolut ingen aning om va de va när han först snacka om de :-P

Här är man själv konstant trött. Kan sova upp mot 3 ggr per dag och är ändå lika trött.
    Känner oxå hunger hela tiden och äter jag inte får jag en extrem magknip och lätt illamående. Man e inte van vid att va så här hungrig hela tiden så nu gäller de att planera in på jobb med middag och allt haha

• Längtanefterlilladig

Ska på VUL imorgon kl 9. Har hitills sett fram emot det. Men nu börjar jag hispa upp mig igen & är orolig. Tänk om den lille inte vuxit alls, eller inte vuxit 1 mm om dagen? Ni som gjort fler än ett VUL. Har era små bönor vuxit exakt 1 mm/dag?

• Victrix
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-07 08:19:31 följande:

Ska på VUL imorgon kl 9. Har hitills sett fram emot det. Men nu börjar jag hispa upp mig igen & är orolig. Tänk om den lille inte vuxit alls, eller inte vuxit 1 mm om dagen? Ni som gjort fler än ett VUL. Har era små bönor vuxit exakt 1 mm/dag?

Det är svårt för dem att göra exakta mätningar, jag hade olika läkare och olika maskiner med men vul 7+0=10 mm, 7+5=14 mm, så inte riktigt 1 mm per dag. Håller tummarna nu, du ska se att allt ser bra ut
  • Awanata

Jag vill spola fram tiden ett par veckor.. Just nu känner jag mig mest bara semesterfet, trött, finnig och jättekänslig. Jag brukar i vanliga fall styrketräna men jag är dödstrött på eftermiddagarna så jag orkar inte!

Sen har flera skrämt upp mig om missfall.. jag vet inte om dom misstänker att jag är gravid eller om det bara kommer upp ändå för jag har inte berättat något. Men en bekant på jobbet såg att hennes foster var dött på KUB och en annan berättade att dom såg att hennes foster var underutvecklat på KUB och fick sen missfall dagen efter. Nu har jag nästan ångest inför vårat KUB den 30e Rynkar på näsan 

Jag har en såndär deppdag idag kände jag. Suck.. Skrikandes

• Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-08-07 08:38:25 följande:
    Jag vill spola fram tiden ett par veckor.. Just nu känner jag mig mest bara semesterfet, trött, finnig och jättekänslig. Jag brukar i vanliga fall styrketräna men jag är dödstrött på eftermiddagarna så jag orkar inte! Sen har flera skrämt upp mig om missfall.. jag vet inte om dom misstänker att jag är gravid eller om det bara kommer upp ändå för jag har inte berättat något. Men en bekant på jobbet såg att hennes foster var dött på KUB och en annan berättade att dom såg att hennes foster var underutvecklat på KUB och fick sen missfall dagen efter. Nu har jag nästan ångest inför vårat KUB den 30e   Jag har en såndär deppdag idag kände jag. Suck..

Har inte heller någon energi överhuvudtaget. Ska ha alla kollegor på middag hos mig på fredag & jag tänkte jag skulle städa & skriva inhandlingslista idag. Det enda jag orkar med är att äta frukost haha. Helt slut. Inte roligt!! Det är många som skrämt upp mig också. Eller inte med mening men de har berättat om deras erfarenheter. Jag har även läst EN HEL DEL på familjeliv. Vilket man inte ska göra när man redan från början är orolig. Man får försöka tänka positivt och OM det är något fel så finns det inget man kan göra åt saken utan det är en sorg som man får bearbeta & sen ta nya tag igen. Jag är själv i samma sits som dig & tycker det är jobbigt. Man oroar sig alltid för sitt barn & sen under hela barnets liv. Hoppas din dag blir bättre än vad den var imorse. Kram
  • Victrix

Tror den här hemska oron är något som följer med hela tiden. Jag försöker tänka på så många som det går bra för, för det är de allra flesta, när jag är som mest orolig. Har trott att det varit kört vsrje gång det kommit blödningar, har gråtit och deppat totalt men de har visat sig vara okej med den lilla, så är det något detta lärt mig så är det att man inte ska ge upp även om det ibland ser mörkt ut. Håller tummarna för er alla

• Zobeideh

Den här oron känner jag hela tiden men de e bara för jag varit med om så mycket med både missfall och utomhavandeskap. Så jag kan knappt koppla av. Men man måste försöka vara glad för sin skull och inte tänka på de dåliga. Just nu försöker jag undvika allt där de står om missfall med mera. Vill bara vara glad för att äntligen känna denna lyckan.

• Emaria

Mina symptom tar sig... Hungrig och illamående om vartannat. Fick rejält ont i ryggen som jag endast haft när jag tränat ( och misstänker att jag överbelastat ryggen), inte molande värk alltså. Kan det ändå vara pga graviditeten? Kan annars få ont om jag sovit i dåligt, men inte i ryggslutet!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014