• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene

Jag känner också rörelser i stort sett hela tiden, dag som natt. Har tänkt att jag har en väldigt aktiv krabat där inne som är vaken jämt eller så rör den sig bara väldigt mkt när den sover =)Spelar ingen roll om jag sitter, ligger, står eller går.
    Har försökt hitta ngt samband eller dygnsrytm men utan resultat. Får helt enkelt se när hen är ute hur, vart och när hen sover =)

Nu har vi äntligen flyttat hem också. har spenderat hela helgen med att storstäda allt och lite till efter byggjobb och bilning. Herre min skapare vad med damm det är överallt! Men nu har vi renare än renast här hemma. Så här rent kommer det nog aldrig bli igen förrän det är dags att flytta och vi måste flyttstäda =P

Idag var jag hos BM på första besöket =)
    Allt såg bra ut tack och lov. Jag låg mitt på skalan i allt och inte behöver jag äta järntabletter än heller =)
    Ny tid om 3 veckor =D

Nu ska vi iväg och beställa vagn också! bästa måndagen på länge! :=D

• Sirek
    Sirek skrev 2013-12-02 12:25:05 följande:
    Härligt Heene?

Ska inte vara "?" utan såklart!
  • Sirek

Väldigt spontant så ska jag en sväng till Gekås nu. Om någon vill att jag kikar efter något så är det bara att ni hojtar

• Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2013-12-02 12:27:16 följande:
    Väldigt spontant så ska jag en sväng till Gekås nu. Om någon vill att jag kikar efter något så är det bara att ni hojtar

Jag är avis på dig
  • Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2013-12-02 11:50:00 följande:
    Jag känner också rörelser i stort sett hela tiden, dag som natt. Har tänkt att jag har en väldigt aktiv krabat där inne som är vaken jämt eller så rör den sig bara väldigt mkt när den sover =)Spelar ingen roll om jag sitter, ligger, står eller går. Har försökt hitta ngt samband eller dygnsrytm men utan resultat. Får helt enkelt se när hen är ute hur, vart och när hen sover =) Nu har vi äntligen flyttat hem också. har spenderat hela helgen med att storstäda allt och lite till efter byggjobb och bilning. Herre min skapare vad med damm det är överallt! Men nu har vi renare än renast här hemma. Så här rent kommer det nog aldrig bli igen förrän det är dags att flytta och vi måste flyttstäda =P Idag var jag hos BM på första besöket =) Allt såg bra ut tack och lov. Jag låg mitt på skalan i allt och inte behöver jag äta järntabletter än heller =) Ny tid om 3 veckor =D Nu ska vi iväg och beställa vagn också! bästa måndagen på länge! :=D

Va härligt för dig. Sånna bra dagar gillar vi
  • majsa88

Jag känner min lilla bebis jätte ofta per dag. För många gånger för o kunna hålla räkningen.

• Hallonpaj88

Hej tjejer! Mår ni bra??

Jag mår bra! Ryggonten är nästan helt borta. Så skönt!
    I helgen har jag och sambon varit i fjällen. Åkt skidor och varit på spa, så mysigt!

I morse var jag hos BM igen. Är nu i vecka 25+2 och fick mäta magen för första gången. Det blev 24. Menas det med att livmodern är 24 cm lång? Glömde fråga, virrig som jag är :P Bebbens hjärtljud blev 143, sist låg han på 130 men det är tydligen normalt att det varierar.

Min lilla busunge sparkar och buffar hela dagarna. Känner nån gång varje timme och nu även när jag står upp. Ofta är han så långt nere att det blir fullträff mot kissblåsan eller ner mot de mer privata delarna känns det som..ibland känns det som att en fot ska titta ut, haha=)

• TomMon

Heene: vad härligt med en sådan dag, och en måndag dessutom, haha! :D

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014