Emmlala skrev 2013-12-02 19:14:28 följande:
Måste bara gnälla av mig lite!
Började misstänka att jag var gravid för att jag mådde illa på morgonen men det gick över så fort jag ätit eller druckit något, och så höll det på nästan en vecka och när mensen gått över med 3 dagar testade jag och ett tydligt streck visade sig! :)
Sedan fortsatte illamåendet och kräkandet ända fram till v 17... v 18-22 mådde jag prima! Njöt av graviditeten och kände mig äntligen lite bekväm i min kropp igen. Och så fick vi dessutom se en livlig liten på ultraljudet! Gud vilken fantastisk känsla!
Gick in i v 24 idag (23+0) och mår helt galet... igen... i lördags började jag få riktigt ont av foglossningar och det har hållit i sig till nu, inte sovit en blund i natt och är så trött att jag gråter för ingenting...
Sjukskrivit mig själv idag och även i morgon för då ska jag till sjukgymnasten, men har inte så höga förhoppningar på att de kan hjälpa mig... någon med erfarenhet?
Jobbar dessutom på en småbarnsavdelning på en förskola, kämpigt värre! Hoppas på att kunna få graviditetspenning, har sökt men inte fått svar ännu. Någon annan som jobbar med småbarn som fått eller inte fått penningen?
Usch, vilket tråkigt inlägg... Får avsluta med att vi hittat vagn och skötbord som vi vill ha, och efter jul åker vi till ullared och handlar!
Klart man får gnälla! Det är bland annat det vi finns här för att lyssna på ;)
Jobbigt att du ska behöva må dåligt igen. Jag har också mina dagar då hela kroppen känns och ingenting funkar som vanligt. MEN dom kommer och går. Men just de dagar som man har så ont så känns det som att det är så man kommer må resten av grav. Men så de flesta dagar så mår jag riktigt skapligt =)Hoppas ditt också går över och att det bara är en period för att det händer så mkt i kroppen just nu.
Det är bra att du lyssnar på kroppen och tar det lugnt när det är som värst. Då kan du nog återhämta dig snabbare och klara dig skapligt hela vägen fram till mars =)
Vad har ni valt för vagn? vi var och beställde vår idag och det blev en emmaljunga duo edge =)
Dom hade erbjudande att om man betalade allt på en gång (annars kan man lägga handpenning 30% och betala resterande när man hämtar ut vagnen) så fick man åkpåsen gratis, värd ca 1000 kr. Och är man medlem hos dem så fick man 5% rabatt på hela köpet om man kom över 10.000kr. Vilket man lätt gjorde när man beställde vagn, babyskydd och skötväska mm samtidigt. På babyproffsen kanske ska tilläggas =)