• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma

Jag är livrädd! Vill böla ibland å ibland känns de helt okej.. Jag har alltid sagt att jag inte ska ha barn just bara för min rädsla inför förlossningen men de har faktiskt blivit bättre sen jag blev gravid! Precis som att man växer in i de lite å känner att de bara måste gå. Den paniken jag trodde att jag skulle ha känner jag inte, inte än iallafall - men så fort jag tänker mer ingående på de så blir jag rädd. Rädd för smärtan är jag, inget annat egentligen för jag litar på vården idag, att dem kan å gör allt för att de ska gå bra!

• PoppSuit

Du skall se att det går bra :) du får fokusera på att du får hålla den lille när du är klar :)

• Zobeideh

Joma: ja jag är likadan jag har sagt hela livet att jag inte skulle ha barn pga förlossningen men efter jag träffa min sambo vände sig allt och jag ville ha barn. Rädslan e inte lika stark men den finna där och den börjar titta fram nu när det ändå börjar närma sig hehe. Samma sak där så litar jag på värden de e
    Smärtan som skrämmer mig :-P men de kommer som sagt vara 100 procent värt de när man har den lille i famnen.

• Awanata

Jag har varit så himla rädd över den där blanketten över föräldrapengen hela tiden, men så har jag en kollega på jobbet som precis fyllt i sin och det var busenkelt. Tack gode gud! Ska köpa frimärke och skicka den idag tänkte jag

Det är fler som renoverar ser jag! Haha är det någon mer än jag som känner "vad har vi gett oss in på?"? Vi är precis färdiga med ett rum och jag är heelt färdig. Vi ska börja med kök och vardagsrum i mellandagarna och kroppen är redan helt slut

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-12-03 08:02:08 följande:
    Joma: ja jag är likadan jag har sagt hela livet att jag inte skulle ha barn pga förlossningen men efter jag träffa min sambo vände sig allt och jag ville ha barn. Rädslan e inte lika stark men den finna där och den börjar titta fram nu när det ändå börjar närma sig hehe. Samma sak där så litar jag på värden de e Smärtan som skrämmer mig :-P men de kommer som sagt vara 100 procent värt de när man har den lille i famnen.

Jag rekommenderar dig & er andra som är rädda att läsa boken "att föda". Den är skriven av chefsbarnmorska Gudrun Abascal på Karolinska & den tar upp allt möjligt. Har iförsig bara kommit halvvägs men jag har läst om de olika förlossningsstadierna, rädsla, kontrollbehov, pappans roll, komplikationer, för tidig födsel m.m. Boken är saklig & lättläst & den förbereder en mycket. Är man rädd för förlossningen & smärtan kommer det påverka mer än man tror & man spänner sig = smärtan blir värre. De tar upp konkreta tips vad man ska tänka på. Som sagt låna eller köp den & läs i god tid
  • MagdalenaZ

Zobeideh: Jag har faktiskt inte tänkt så mkt på den här glukosgrejen.. Jag känner dock på mig att jag kommer må riktigt illa, jag har lite svårt för sött och sötsaker...
    Förlossningen är jag inte så nervös, jag hoppas bara jag inte är en av de skrikande kvinnor! :)

• j3nnyy

Vart tar tiden vägen?? V 27 idag. Kommer ihåg när man räknade dagarna för att komma förbi v 12. Och sen tyckte man att det tog evighetstid till ultraljudet v 18 och nu e man redan i v 27.

• LillsmurfanLisa

Är det någon annan än jag som tänker föda med doula? Jag är inte rädd för förlossningen utan ser det som en personlig utmaning, men samtidigt är det verkligen inget jag ser fram emot. Ibland dippar jag och får panik när jag tänker på det också.

Jag har boken "Att föda" (vi som går på BB Stockholm Family får den, eftersom författaren startade hela stället) och ska läsa den under jul och nyår tänkte jag.

• Nyfniken83
    Awanata skrev 2013-12-03 08:31:01 följande:

Jag har varit så himla rädd över den där blanketten över föräldrapengen hela tiden, men så har jag en kollega på jobbet som precis fyllt i sin och det var busenkelt. Tack gode gud! Ska köpa frimärke och skicka den idag tänkte jag smile1.gif

Det är fler som renoverar ser jag! Haha är det någon mer än jag som känner "vad har vi gett oss in på?"? Vi är precis färdiga med ett rum och jag är heelt färdig. Vi ska börja med kök och vardagsrum i mellandagarna och kroppen är redan helt slut smile1.gif

Va e det för blankett??

Med vänlig hälsning, nån som har noll koll..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014