• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda

Idag är de första besöket hos bm efter inskrivningen! Hoppas på att få höra hjärtat!

På lördag åker vi till Lanzarote för en veckas sol, bad och avslappning och de behövs nu!

• Awanata
    Nyfniken83 skrev 2013-12-03 11:13:51 följande:
    Va e det för blankett??
    Med vänlig hälsning, nån som har noll koll..

Det är bara en sån för att räkna ut vad man får i föräldrapeng Inget märkvärdigt egentligen men alla har skrämt upp mig så himla mycket! Skickade in moderskapsintyget i för 2 veckor sen och så skickade dom ut papprena så jag hade dom i fredags
  • Awanata

Gick in i vecka 27 idag och börjar få panik över hur fort det går!! Det är inte alls lång tid kvar tills lillan är ute och det känns som det är trehundraelva saker som behöver vara klara innan hon kommer. Jösses..

• anaconda
    Nyfniken83 skrev 2013-12-03 11:31:27 följande:

Va roligt anaconda!! Vi åker till gran canaria på lördag. Det e vi värda!! :)

Vilket sammanträffande, vart på gran canaria ska ni? Åker ni oxå från arlanda? Kommer bli så skönt att slippa alla måsten för en vecka

Jag har varit väldigt stressad på sistone, otroligt svullna fötter och fotleder med riktigt ont i hälarna! Sen har jag börjat få väldigt ont vad jag tror är vid bäckenet och kan inte sova pga detta :( förr kunde jag typ ligga på soffan en hel dag men nu måste jag ha nåt att göra hela tiden, blir så otroligt rastlös så jag typ städar, fixar, handlar, varje dag! Jobbar som personlig assistent så tar hand om två villor med städ, tvätt, fix och handling!

Idag har jag tagit slapp dag med frukost på sängen och ligger fortfarande där kan jag lite lätt skryta med :) ska gå upp och städa övervåningen snart så jag får nåt gjort idag innan bm 15.30
  • Skrånkan

Gud så skönt med utlandsresor! Själv är jag precis hemkommen från ett dygn på förlossningen.. :/ haft smärtsamma sammandragningar sedan i torsdags så igår ringde jag. Fick komma in direkt och blev sedan inlagd. Urinvägsinfektion va tydligen ingen hit för en gravid. ð??? Nu har jag fått brickanyl och medicin mot infektionen och legat på observation inatt. Äntligen hemma! Men får se det hela som ett litet studiebesök inför förlossningen med min sjukhusrädde sambo. Avslutade vistelsen med att äta frukost på BB ð???. Urgulliga barnmorskor!! Fick även ett varningens finger..
    Nu ska du tänka för TVÅ. Gå inte och bit ihop, ring till oss!!
    Så nu blir jag hemma resten av veckan, besök hos BM måndagsmorgon. Nu har jag fått höra hjärtljuden 3 gånger på ett dygn så nu känns inte det så spännande längre. Men ack så skönt att höra ð???

• j3nnyy

Magdalena. Nu har dom sjukanmält mig ifrån jobbet, har fyllt i ansökan på fks hemsida. Skulle jag mejla till dom oxå? Hittr inte de du skrev tidigare. Det går undan här i tråden! Haha

• TomMon

Idag sa min kropp stopp. Utöver de vanliga smärtorna som gjort att jag varit hemma och vilat i snart en vecka så fick jag idag extremt blodtrycksfall eller något, vilket gjorde att jag höll på att svimma rakt upp och ner.

Nu inser jag att kroppen säger ifrån, nu är det dags att släppa jobbet. :(

• Nyfniken83
    anaconda skrev 2013-12-03 11:55:06 följande:
    Vilket sammanträffande, vart på gran canaria ska ni? Åker ni oxå från arlanda? Kommer bli så skönt att slippa alla måsten för en vecka

Jag har varit väldigt stressad på sistone, otroligt svullna fötter och fotleder med riktigt ont i hälarna! Sen har jag börjat få väldigt ont vad jag tror är vid bäckenet och kan inte sova pga detta :( förr kunde jag typ ligga på soffan en hel dag men nu måste jag ha nåt att göra hela tiden, blir så otroligt rastlös så jag typ städar, fixar, handlar, varje dag! Jobbar som personlig assistent så tar hand om två villor med städ, tvätt, fix och handling!

Idag har jag tagit slapp dag med frukost på sängen och ligger fortfarande där kan jag lite lätt skryta med :) ska gå upp och städa övervåningen snart så jag får nåt gjort idag innan bm 15.30
    Vi ska till san augustin.. Åker från Arlanda typ 9:30 tror jag det va. Åker ni också från Arlanda? När? Verkligen sammanträffande. E ni många som åker?
  • Nyfniken83
    Awanata skrev 2013-12-03 11:44:09 följande:

Det är bara en sån för att räkna ut vad man får i föräldrapeng smile1.gif Inget märkvärdigt egentligen men alla har skrämt upp mig så himla mycket! Skickade in moderskapsintyget i för 2 veckor sen och så skickade dom ut papprena så jag hade dom i fredags smile1.gif
    Jaha, inkomstfördäkran? Den har jag och min chef fyllt i och skickat in.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014