• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Nyfniken83

Wohooooo! Fick precis beskedet som jag väntat på. Fk godkände graviditetspenning från och med 6/1-2014.

Känns otroligt skönt!

• anaconda
    Nyfniken83 skrev 2013-12-03 13:30:45 följande:
    Vi ska till san augustin.. Åker från Arlanda typ 9:30 tror jag det va. Åker ni också från Arlanda? När? Verkligen sammanträffande. E ni många som åker?
    Där har jag varit oxå, jag och min man älskar Kanarieöarna, förra året va vi på kap vrede vilket va fantastiskt iaf stränderna :)

Vi åker oxå från Arlanda vårt plan går 08.40 så vi kommer vara på Arlanda vid 6 tiden typ! Vi är 6 st som åker så är ett litet gäng, ska bli så skönt att komma iväg nu!
  • LillsmurfanLisa
    TomMon skrev 2013-12-03 13:18:52 följande:
    Idag sa min kropp stopp. Utöver de vanliga smärtorna som gjort att jag varit hemma och vilat i snart en vecka så fick jag idag extremt blodtrycksfall eller något, vilket gjorde att jag höll på att svimma rakt upp och ner.

Nu inser jag att kroppen säger ifrån, nu är det dags att släppa jobbet. :(
    Tråkigt att det gick så långt, men skönt att kroppen ger tydliga signaler som du inte kan ignorera. Se verkligen till att ta hand om dig och försök ta hjälp av dem du har runt omkring dig för att få avlastning med de stora barnen. Gå och lägg dig med en bra bok och en kopp te bredvid!
  • Emmlala
    Nyfniken83 skrev 2013-12-03 13:34:06 följande:
    Wohooooo! Fick precis beskedet som jag väntat på. Fk godkände graviditetspenning från och med 6/1-2014.
    Känns otroligt skönt!
    Grattis! Hoppas att jag med kan få mitt godkänt... hur lång tid tog ansökan för dig? Har gått två veckor sedan jag sökte nu...
  • Nyfniken83
    Emmlala skrev 2013-12-03 14:50:42 följande:
    Grattis! Hoppas att jag med kan få mitt godkänt... hur lång tid tog ansökan för dig? Har gått två veckor sedan jag sökte nu...
    Det tog nog typ tre veckor skulle jag tro. Dom har ju en 30-dagars garanti och jag tycker dom brukar vara bra på att hålla det. Håller tummarna att det går lika smidigt för dig.
  • TomMon

Ja, jag ska vila... Bara det att vila inte alls ingick i vinterns planer...

Skönt att ni fått graviditetspenning beviljad!

• Längtanefterlilladig
    Skrånkan skrev 2013-12-03 12:55:11 följande:
    Gud så skönt med utlandsresor! Själv är jag precis hemkommen från ett dygn på förlossningen.. :/ haft smärtsamma sammandragningar sedan i torsdags så igår ringde jag. Fick komma in direkt och blev sedan inlagd. Urinvägsinfektion va tydligen ingen hit för en gravid. 😉 Nu har jag fått brickanyl och medicin mot infektionen och legat på observation inatt. Äntligen hemma! Men får se det hela som ett litet studiebesök inför förlossningen med min sjukhusrädde sambo. Avslutade vistelsen med att äta frukost på BB 😊. Urgulliga barnmorskor!! Fick även ett varningens finger..
    Nu ska du tänka för TVÅ. Gå inte och bit ihop, ring till oss!!
    Så nu blir jag hemma resten av veckan, besök hos BM måndagsmorgon. Nu har jag fått höra hjärtljuden 3 gånger på ett dygn så nu känns inte det så spännande längre. Men ack så skönt att höra 😀
    Vilket dygn du haft! Men va bra att allt löste sig till slut & att du fick ett bra bemötande.
    Det är ju alltid bra att veta vad som ska hända sen på dagen D.
    Klok barnmorska, man ska tänka att man är två och man ska inte vara rädd för att ringa förlossningen eller barnmorskan och fråga om man är osäker på något. Då får ni vila nu du och lillen och ta det lugnt
  • Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2013-12-03 13:18:52 följande:
    Idag sa min kropp stopp. Utöver de vanliga smärtorna som gjort att jag varit hemma och vilat i snart en vecka så fick jag idag extremt blodtrycksfall eller något, vilket gjorde att jag höll på att svimma rakt upp och ner.

Nu inser jag att kroppen säger ifrån, nu är det dags att släppa jobbet. :(
    Bra att komma till den insikten!
    Bara ta det lugnt nu och lägg allt annat och icke livsnödvändigt åt sidan Hjärta
  • Längtanefterlilladig
    Nyfniken83 skrev 2013-12-03 13:34:06 följande:
    Känns otroligt skönt!
    Gött
  • Längtanefterlilladig

Jag gråter ögonen ur mig efter att helt ha fastnat för programmen "en unge i minuten".
    Fast man ser att mammorna har panik och SKIT ont så kommer ett lugn och lycka över dem när de har fått ut bebisen och den ligger på mammas bröst. Jag ser framemot att föda faktiskt. Jag ska jävlar visa att jag också kan!!

Nu är det bara 4 dagar kvar tills vi ska få se vår skatt på 3D ultraljud. Som vi längtar Glad

Min mage har vuxit jätte mycket sen i helgen, 4 cm i omkrets. Var kom det från liksom?
    Den har också blivit mer hård och rund, mysigt Gravid

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014