• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene

En unge i minuten, är det nya avsnitt som kommit ut eller tittar ni på de gamla?

Jag bara älskade den serien och har sett både den svenska och den engelska =) Har gått i flera år och väntat på att dom ska släppa fler säsonger.
    Men nu när jag vart utan tv i 8 veckor så kan jag ju ha missat om det dragit igång igen =)

• Joma

Jag tittade på dem svenska gamla avsnitten iallafall :) Kunde bara hitta tio stycken. Riktigt tråkigt nu när dem är slut! :(

• Heene
    Joma skrev 2013-12-03 17:19:34 följande:
    Jag tittade på dem svenska gamla avsnitten iallafall :) Kunde bara hitta tio stycken. Riktigt tråkigt nu när dem är slut! :(
    synd, hade så gärna velat se fler säsonger. Men jag får väl kolla på de gamla igen och sätta mig in i vad jag själv kommer gå igenom snart =P
  • MagdalenaZ

j3nny: Ja, gå in via hemsidan och längst till höger finns en flik "kontakt".
    Gå sen in på "Kundcenter för privatpersoner Ring eller e-posta".. i vänster spalt finns det en länk "skicka epost".
    Där skriver du till sjukpenning, men det du kan göra är att skriva att du gärna vill ha utbetalning innan jul om det finns möjlighet.. :)

• j3nnyy
    MagdalenaZ skrev 2013-12-03 18:18:39 följande:

j3nny: Ja, gå in via hemsidan och längst till höger finns en flik "kontakt".
    Gå sen in på "Kundcenter för privatpersoner Ring eller e-posta".. i vänster spalt finns det en länk "skicka epost".
    Där skriver du till sjukpenning, men det du kan göra är att skriva att du gärna vill ha utbetalning innan jul om det finns möjlighet.. :)

Okej! Tusen tack! :D kan ju alltid prova iaf. Misstänker att det är i sista laget men man vet ju aldrig :) förmodligen blir min sjukskrivning förlängd tills jag går på grav. Penning, är det samma procedur igen då? Dom måste skicka in ny sjukanmälan och sen får jag ansöka om sjukpennibg igen?
  • anaconda

Har nu vart hos bm och lyssnat på hjärtat på vår bebis för första gången, såååååå mys! Alla mina värden va kanon bra tyckte bm, har gått upp 7kg sen inskrivning och eftersom jag har ett högt BMI så tyckte bm att jag gått upp bra i vikt men vill helst inte att jag går upp så mycket mer, men men får se, lär ju inte stanna på +7kg

• MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-12-03 18:21:57 följande:
    Okej! Tusen tack! :D kan ju alltid prova iaf. Misstänker att det är i sista laget men man vet ju aldrig :) förmodligen blir min sjukskrivning förlängd tills jag går på grav. Penning, är det samma procedur igen då? Dom måste skicka in ny sjukanmälan och sen får jag ansöka om sjukpennibg igen?
    Nej inga fler sjukanmälningar, du fyller bara på med läkarintyg, så försök vara i god tid med förlängningarna.. Blir det några problem så är det bara att höra av sig, måste ju träna, ska börja jobba med enbart sjukpenning snart... :)
  • j3nnyy

Okej! Vad skönt! Tack snälla för hjälpen. Tur att vi har ett proffs här! :D

• Längtanefterlilladig

Q

anaconda skrev 2013-12-03 18:42:56 följande:
    Har nu vart hos bm och lyssnat på hjärtat på vår bebis för första gången, såååååå mys! Alla mina värden va kanon bra tyckte bm, har gått upp 7kg sen inskrivning och eftersom jag har ett högt BMI så tyckte bm att jag gått upp bra i vikt men vill helst inte att jag går upp så mycket mer, men men får se, lär ju inte stanna på +7kg

Så mysigt
  • Joma

De var någon som skrev att dem varit på babyproffsen å att dem hade något erbjudande. Jag kan inte hitta de på deras hemsida så jag undrar om de har gått ut redan eller om de kanske bara gällde lokalt?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014