• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan
    Sirek skrev 2013-12-04 17:40:38 följande:

Det verkar som att vi går lite mot strömmen som tänkte köpa en Brio Smile. :)

På fredag är det dags för glukosbelastning för mig. Har inte varit speciellt nervös innan men har börjat märka att kroppen samlar vätska och lurar på om det kan vara så illa som grav. diabetes. Eller så är jag bara gravid... aja. På fredag vet jag!

Jag har bara hört gott om brio smile så jag tror ni gör ett jättebra val :) vilken färg blir det?
  • TomMon

Fick kraftiga menssmärtor idag och frågade bm om det. Hon bokade in tid hos spec mvc imorgon för att kolla livmodertappen.

Nu har smärtorna återvänt och jag ligger och oroar mig.

• jesspett
    j3nnyy skrev 2013-12-04 16:27:28 följande:
    Förlåt för lite privat information...
    Har fått såna jäkla flytningar i flera dagar,vattning helt genomskinliga. Först trodde jag att jag hade kissat på mig haha men e både lukt o färgfria
    Jo, jag märker att jag får extra mycket flytningar när jag är ute och går längre sträckor! Har lärt mig att sätta på trosskydd/binda när jag går ut långrundor m hunden ;)
  • Saltad

Fått hem papper från fk idag! Fick godkänt hel grav.penning från 11/1. Skönt det!
    Men jag hoppas att det ska räcka med att ta ledigt en eller två dagar i veckan fram till 20/2 när jag vill gå hem helt. Men vi får väl se hur man mår ;)

Just nu mår jag toppen och får njuta av det så länge det varar! :)))

• Lovely90
    Sirek skrev 2013-12-04 17:40:38 följande:
    Det verkar som att vi går lite mot strömmen som tänkte köpa en Brio Smile. :)

På fredag är det dags för glukosbelastning för mig. Har inte varit speciellt nervös innan men har börjat märka att kroppen samlar vätska och lurar på om det kan vara så illa som grav. diabetes. Eller så är jag bara gravid... aja. På fredag vet jag!
    Vi har beställt en brio smile, tydligen väldigt lång leveranstid på dem, så vi får den två veckor innan BF. Eller den kommer till butiken då, sambon kommer hämta den sen när bebisen väl kommit :).

En grå tog vi, vilken färg skall ni ha :)?
  • j3nnyy

Åh vilken dag jag haft. Började med att jag sparkade i min tå rejält, hörde när det knäcktes :/ så nu är jag haltandes med en tå som e stor som en jäkla prinskorv. Kommer hem efter jobbet o bara vill lägga mig på soffan o dö av smärtor, då funkar inte spottarna i badrummet efter att dom stängt av elen under dagen för att fixa nått. Ringer runt o försöker få de fixat men kl 18 på kvällen verkar inte vara ord. Arbetstid för elektriker :p min sambo håller fortfarande på o skruvar isär allting o knappar hit o dit o e rent vansinnig. Verkar vara fel på själva knappen, den kostar 1500 för de e nån special. Tänker att jag kastar in underkläderna i torktumlaren o sen går jag o drar täcket över huvudet, då rasar hela jäkla filtergrejen ut o tror ni inte den e trasig o ramlar i bitar!? Kollar upp på tillverkarens hemsida, 700 spänn för en ny lucka.. Vad är de frågan om???
    Sorry för klago inlägg, men fasiken va lätt graviditeten känns helt plötsligt!!

• MiniMatrix
    TomMon skrev 2013-12-04 18:45:22 följande:

Fick kraftiga menssmärtor idag och frågade bm om det. Hon bokade in tid hos spec mvc imorgon för att kolla livmodertappen.

Nu har smärtorna återvänt och jag ligger och oroar mig.

Usch! Hemskt med smärtor. Kandu inte ringa och rådfråga förlossningen? Kanske?
  • TomMon

Smärtorna lade sig efter 1.5 h. Nu tar jag det lugnt och ska gå och lägga mig. Känns tryggt att jag har en tid bokad imorgon, stirrar upp mig så snabbt nu känner jag. Det har varit lite mycket senaste tiden!

• kucke
    TomMon skrev 2013-12-04 22:05:09 följande:
    Smärtorna lade sig efter 1.5 h. Nu tar jag det lugnt och ska gå och lägga mig. Känns tryggt att jag har en tid bokad imorgon, stirrar upp mig så snabbt nu känner jag. Det har varit lite mycket senaste tiden!
    Vad bra att du inte har ont längre och skönt du fått en tid till bm imorgon. Jag tror nog bara det är stress, allt med din man och två barn och vara gravid. Du skall se allt är bara bra och att de ordinerar Vila, vila :)
  • Sirek
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-04 17:45:36 följande:
    Ska också göra glukosbelastning. Den 10 december. Andra försöket. Första gick bara inte. Jag har lämnat tre blodsockerprov för att hålla koll. Sista provet lämnades i fredags på fastande mage sedan 20.00 dagen innan. Det värdet var 3.0. Var väl inte så bra tyckte BM. Så för att kolla att allt är ok ska jag testa mig på en glukosbelastning igen.

Jag tror mitt låg på något på 3 senast med, och då hade jag väntat med frukosten. Gången innan var det 4.6 men då hade jag ätit innan. Men jag är ju överviktig enl. BMI så tror det kollar alla som är det. Men är 3 dåligt? Trodde allt under 9 var okej liksom viktmässigt ligger vi lika med, har också gått upp 3 kg och är idag i 26+4. Jag tror min bm sa att 7-8 kg är lagom viktuppgång så har ingen aning om detta är enligt plan eller om jag måste förändra mina vanor.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014