• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sirek
    tvetalan skrev 2013-12-04 17:58:05 följande:
    Jag har bara hört gott om brio smile så jag tror ni gör ett jättebra val :) vilken färg blir det?

Vi är inte riktigt överens. Jag vill helst ha den turkosa och min man den röda.. börjar bli hög tid att beställa nu så vi ska försöka göra det imorgon
  • Sirek
    Lovely90 skrev 2013-12-04 21:32:00 följande:
    Vi har beställt en brio smile, tydligen väldigt lång leveranstid på dem, så vi får den två veckor innan BF. Eller den kommer till butiken då, sambon kommer hämta den sen när bebisen väl kommit :).

En grå tog vi, vilken färg skall ni ha :)?

Ja, jag tyckte det stod lev 30/1 men den är kanske försenad? Har inte bestämt oss ännu men den gråa är snygg! Turkos är min favvofärg normalt sett men tycker denna är lite dämpad. Och min man tycker svart/rött är en oslagbar kombo..
  • TomMon

Ja, vila jobbar jag på! :)

Tog ett långt bad idag med levande ljus och lugn musik, skönt!

Men jag måste verkligen jobba med mig själv. Jag ska till en kurator snart och en sak jag måste prioritera är att lära mig att varva ner.

• Sirek
    Sirek skrev 2013-12-04 22:17:25 följande:
    Jag tror mitt låg på något på 3 senast med, och då hade jag väntat med frukosten. Gången innan var det 4.6 men då hade jag ätit innan. Men jag är ju överviktig enl. BMI så tror det kollar alla som är det. Men är 3 dåligt? Trodde allt under 9 var okej liksom viktmässigt ligger vi lika med, har också gått upp 3 kg och är idag i 26+4. Jag tror min bm sa att 7-8 kg är lagom viktuppgång så har ingen aning om detta är enligt plan eller om jag måste förändra mina vanor.

Eller nu blev jag osäker. Kan ha varit 6,4 eftet mat och 4.2 fastande.. får kolla på fre för ska träffa min bm mellan att jag dricker glukosen och de två timmarna. Hon är bara några meter längre bort i korridoren
  • LillsmurfanLisa
    j3nnyy skrev 2013-12-04 16:27:28 följande:
    Förlåt för lite privat information...
    Har fått såna jäkla flytningar i flera dagar,vattning helt genomskinliga. Först trodde jag att jag hade kissat på mig haha men e både lukt o färgfria
    Jag har det precis likadant!
  • MagdalenaZ
    kucke: Det är som din man säger, man går tillbaka till den senaste inkomsten man haft som varat längre än 6 månader.. men tänk på att du inte får ha haft sk glapp, alltså har du blivit uppsagd eller sagt upp dig den 1/10 så ska du ha varit hos AF den 2/10, eller om man varit sjukskriven osv... om du förstår vad jag menar?
    Tänk också på att du ska räkna innan skatt!
  • kucke
    MagdalenaZ skrev 2013-12-04 22:57:30 följande:
    kucke: Det är som din man säger, man går tillbaka till den senaste inkomsten man haft som varat längre än 6 månader.. men tänk på att du inte får ha haft sk glapp, alltså har du blivit uppsagd eller sagt upp dig den 1/10 så ska du ha varit hos AF den 2/10, eller om man varit sjukskriven osv... om du förstår vad jag menar?
    Tänk också på att du ska räkna innan skatt!
    Jag har haft vikariat som bara varit tidsbegränsade och har emellan dem vart arbetslös. Däremot är jag orolig att det kan vara precis 6 mån, kanske någon dag mindre och gissar FK är ganska hårda med 6 månaders regeln?

Hade varit fantastiskt om jag kunde få ut mer än grundad bara på a kassan. :)

Du är en pärla vettu som hjälper en med detta :D
  • Heene

99 dagar kvar till BF! Vi är nere på TVÅsiffrigt här hemma! Kan knappt förstå vart tiden har tagit vägen =)

• kucke
    Heene skrev 2013-12-05 09:14:09 följande:

99 dagar kvar till BF! Vi är nere på TVÅsiffrigt här hemma! Kan knappt förstå vart tiden har tagit vägen =)

Underbart och härligt att det går fort :)

Vi är nere på 88 eller 89 eller nått :P
  • Hallonpaj88
    Heene skrev 2013-12-05 09:14:09 följande:

99 här också. Woooho!!!!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014