• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiniMatrix

Är det någon här inne som tittat på Trille Viper 4S som barnvagn? Försöker få en uppfattning om den. :)

• Zobeideh

Jag har tyvärr inte hört något om den men jag rekommenderar dig att gå med i en grupp på Facebook: barnvagnar. Där kan man få en massa bra tips och dem känner ofta till alla sorters vagnar

• Emelie e

Har ni köpt ett gravidbälte till bilen? Tycker ni att det känns nödvändigt??

• Sirek
    MiniMatrix skrev 2013-12-05 21:10:09 följande:
    Är det någon här inne som tittat på Trille Viper 4S som barnvagn? Försöker få en uppfattning om den. :)

Vi var inne på den först. Men vi tyckte den blev lite stum så vi köpte en brio smile (röd och svart, idag). En kompis var också inne på vipern men hon är kort så hon slog i fötterna i korgen när hon hade handtaget på minsta höjden. Lycka till
  • Längtanefterlilladig
    Emelie e skrev 2013-12-05 22:26:55 följande:

Har ni köpt ett gravidbälte till bilen? Tycker ni att det känns nödvändigt??

Jag fick låna syrrans. Tror det är bra
  • Zobeideh

Jag har funderat på det men de har inte blivit av så får se om jag inhandlar sånt bälte eller om jag struntar i de

• TomMon

Jag tänkte köpa ett sådant bälte till bilen men efter lite kollande på trafikverkets sidor och läsande av diverse statistik så landade jag nog i tanken att det var ytterligare en sådan sak de försöker pracka på oss stackars ovetande förstagångsföräldrar.

• Emelie e

Ja det kanske stämmer men vad jag förstått så är det ändå farligt för barnet om man skulle krocka och ha bältet över magen men jag vet inte riktigt än. Om några timmar ska jag och sambon till barnmorskan, v 25, och lyssna på hjärtljud och ta lite prover. Ska bli väldigt spännande :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014