• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-12-05 09:51:54 följande:
    99 här oxå

Kul att vi tre har samma BF. Undra vem som åker in först? Jag tror jag antingen kommer föda för tidigt eller gå några dagar över tiden. Jag är tre dagar över tiden men både min sambo och mina syskon är tre veckor för tidiga :)
  • Emelie e

Vi har 107 dagar kvar, snart tvåsiffrigt. Känns obeskrivligt men skönt att det går fort :)

• Joma

Gud va orolig man blir när man inte känner bäbis på samma sätt som innan! Jag vet ju att han har mycke plats å att han kan sparka inåt men man får direkt tankar i huvudet å de är riktigt jobbigt tills nästa svaga buff kommer igen! Förra veckan låg han så han sparka mig väldigt tydligt å jag såg de utanpå dessutom så de är stor skillnad denna veckan!

Såg förresten att hon som skrivit boken Att föda även har skrivit en som heter Att möta förlossningssmärtan eller rädslan va de kanske? De kan kanske va nåt för vissa av oss! ;) Tror jag ska beställa den faktiskt!

• Zobeideh
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-05 09:59:04 följande:

Kul att vi tre har samma BF. Undra vem som åker in först? Jag tror jag antingen kommer föda för tidigt eller gå några dagar över tiden. Jag är tre dagar över tiden men både min sambo och mina syskon är tre veckor för tidiga :)
    Ja eller hur spännande vem som åker in först. Jag tror han kommer en vecka för tidigt :P. Jag hoppas jag slipper gå över tiden =/ :p
  • Heene
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-05 09:59:04 följande:

Jag har inga planer på att gå över tiden haha. Om man kan bestämma sånt själv =P

Så vi får slåss om att platsen att komma först där några dagar innan bf ;)

När jag pratar med familjen så säger dom att vi i vår släckt har en tendens att gå över tiden. Men jag är 5 dagar tidigt och min systers äldsta (hon har två) är 4 dagar tidig. Så själv tycker jag att jag lika att bebis kan komma ett par dagar tidigt här med =)

• j3nnyy

Har läst att det kan vara ärftligt att gå över tiden eller föda för tidigt. Vad tror ni? Min bm förnekade tyvärr haha vill ju inte att hon ska komma ut nu såklart, men mitten/slutet av februari känns helt okej :p min mamma fick mig i v 31 min bror kom i v 32.
    Fick höra av en på jobbet att det finns en skröna att man inte ska byta gardiner för det startar förlossningen, vi får väl se när julen ska ut :)

• Zobeideh

Då blir det 50/50 här haha. Vet att min mamma alltid fött förtidigt. Men sen min svärmor berätta att min sambo föddes 3 veckor för sent. Spännande haha

• MagdalenaZ
    kucke skrev 2013-12-05 09:02:22 följande:
    Jag har haft vikariat som bara varit tidsbegränsade och har emellan dem vart arbetslös. Däremot är jag orolig att det kan vara precis 6 mån, kanske någon dag mindre och gissar FK är ganska hårda med 6 månaders regeln?

Hade varit fantastiskt om jag kunde få ut mer än grundad bara på a kassan. :)

Du är en pärla vettu som hjälper en med detta :D

Du får ju inte din föräldrapenning baserad på din akassa, sgi baseras bara på inkomst av tjänst.
    Så om den senaste stadigvarande inkomsten du hade var 2011 så backar man helt enkelt tillbaka dit! :)

Som sagt, klart jag hjälper, ni har hjälp mig med en massa :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014