• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    Joma skrev 2013-12-04 14:52:30 följande:
    Okej :) Vi ska också köpa en Emmaljunga vagn på babyproffsen så vi får se om vi får samma erbjudande som er då :)
    Ja det får vi hoppas! =) även fast det kostar grymt mkt att köpa vagn och allt därtill så fick vi iaf några tusenlappar i rabatt sammanlagt. Det tackar man ju inte nej till =)

• MiniMatrix

Tack för era svar! :) Jag slutar vid 19 idag och sitter än så länge kvar. Funderar dock på att ringa bm imorgon och höra med henne, för så här kan jag inte ha det på jobbet. Blir superstressad av att nåt ska vara fel med bebisen och när jag kommer hem så tokdäckar jag i sängen. Hinner/orkar inget annat.

• j3nnyy

Förlåt för lite privat information...
    Har fått såna jäkla flytningar i flera dagar,vattning helt genomskinliga. Först trodde jag att jag hade kissat på mig haha men e både lukt o färgfria

• kucke
    j3nnyy skrev 2013-12-04 16:27:28 följande:
    Förlåt för lite privat information...
    Har fått såna jäkla flytningar i flera dagar,vattning helt genomskinliga. Först trodde jag att jag hade kissat på mig haha men e både lukt o färgfria
    Haha, förstår precis vad du menar och helt normalt vid en graviditet :)
  • Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2013-12-04 15:24:47 följande:
    Ja det får vi hoppas! =) även fast det kostar grymt mkt att köpa vagn och allt därtill så fick vi iaf några tusenlappar i rabatt sammanlagt. Det tackar man ju inte nej till =)

Vi bokade vår Emmaljunga vagn på babyproffsenredan i oktober eller så var det september. Vi betalde 1000kr i handpenning. Allt annat betalas sedan när vagnen hämtas i början av mars. Vi fick också 1000 kr att handla annat för i hela butiken. Vi står & väljer mellan en mjuklift till vagnen eller dra av 1000 kr på bilstolen som vi också bokat.
  • Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2013-12-04 16:27:28 följande:
    Förlåt för lite privat information... Har fått såna jäkla flytningar i flera dagar,vattning helt genomskinliga. Först trodde jag att jag hade kissat på mig haha men e både lukt o färgfria

Samma här. Rädd att lämna snigelspår efter mig snart
  • Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-04 17:13:13 följande:

Vi bokade vår Emmaljunga vagn på babyproffsenredan i oktober eller så var det september. Vi betalde 1000kr i handpenning. Allt annat betalas sedan när vagnen hämtas i början av mars. Vi fick också 1000 kr att handla annat för i hela butiken. Vi står & väljer mellan en mjuklift till vagnen eller dra av 1000 kr på bilstolen som vi också bokat.
    Då är det nog nått erbjudande som finns hos dom över lag =) även om det såg ngt annorlunda ut just nu bara =)
  • Sirek

Det verkar som att vi går lite mot strömmen som tänkte köpa en Brio Smile. :)

På fredag är det dags för glukosbelastning för mig. Har inte varit speciellt nervös innan men har börjat märka att kroppen samlar vätska och lurar på om det kan vara så illa som grav. diabetes. Eller så är jag bara gravid... aja. På fredag vet jag!

• Längtanefterlilladig

Ska också göra glukosbelastning. Den 10 december. Andra försöket. Första gick bara inte. Jag har lämnat tre blodsockerprov för att hålla koll. Sista provet lämnades i fredags på fastande mage sedan 20.00 dagen innan. Det värdet var 3.0. Var väl inte så bra tyckte BM. Så för att kolla att allt är ok ska jag testa mig på en glukosbelastning igen.

Känner mig lite orolig för att jag äter för dåligt. Det står på Livsmedelsverket att gravida ska äta ett matigt mellanmål i trimester två & två matiga mellanmål i trimester tre. Jag äter frukost, lunch, frukt/Yoggi/kakor, kvällsmat, frukt. Gått upp 3.3 kg sedan positivt gravtest. Orolig att bebisen ska vara för liten.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014