• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah

Min mamma gick över tiden med både mig och brorsan och fick sätta igång förlossningen. Två veckor över tiden så hade inte livmoderhalsen mognat ens, förlossningen med mig tog 38 timmar så jag är rädd för att det är ärftligt... Men sen är jag 160 cm lång och killen är 195 cm, han föddes tre veckor för tidigt och var ändå 52 cm så jag hoppas på att min kropp känner att bebisen kanske blir för stor och tung och att jag slipper gå över tiden så mycket.

Känner någon annan av hur det trycker och gör ont i bröstkorgen? Min livmoder trycker mot behån när jag sitter nu och när jag ligger på sidan kan jag få svårt att andas då det trycker på ganska mycket... Att sitta i mer än en halvtimma är riktigt jobbigt, det gör ont bak i ryggen och känns som att jag har en behå som sitter åt riktigt hårt, även om jag är utan behå. Och sparkar mot revbenen är inte så trevligt just nu... Känns som att han ibland fastnar med foten och trycker mot revbenen också..

• Hallonpaj88

Just nu känner jag att jag gärna kan gå några dagar över tiden för den veckan fyller alla i min sambos släkt år, haha, och jag vill att vår bebis ska få en egen dag :) Vill hellre föda för sent än för tidigt..ska komma ihåg att jag sagt detta när jag går där i mars stor som en val :P hahaha.

• MagdalenaZ

Jag önskar definitivt att hon kan komma lite tidigare, så jag får börja träna lite intensivare!
    Hade semester igår och det blev inte mycket vila.. gillar inte semester, jag spenderar alldeles för mycket pengar!! :(
    Dock har jag fortfarande inte köpt något till lillan.. jag är fortfarande lite för feg för det! Jag har lovat mig själv att efter nyår kommer det :)

• kucke
    MagdalenaZ : Tack ändå för du hjälper, det uppskattas mycket :) Jag och min man är också fega och vi har bara köpt saker som vi hittat extra billigt eller vart speciella. Men mycket beror nog på min ständiga oro och ångest, tyvärr smittas han ju också av den :/

Precis som de flesta andra så hoppas jag slippa gå över tiden, men vill heller inte föda för tidigt. Så nån dag innan eller efter bf är helt oki om man får önska ;)
  • anaconda

Nu ska jag iväg med en kompis och göra fina naglar plus ögonfransförlängning, kommer bliiiiii så skoj, längesen man unnade sig själv nåt speciellt!

Jag och min man har köpt de mesta till bebis redan, vi känner att bättre och köp lite här och där än att de ska köpas allt på samma gång då går de så mycket pengar! Babyskyddet och adapter fick vi av morfar, vagnen av farmor och sen lite smått och gått har vi köpt själva, kläder kommer mest ärva av mannens syster dotter som kommer vara 9 månader äldre än vår tjej!

• MagdalenaZ
    kucke skrev 2013-12-05 13:08:20 följande:
    MagdalenaZ : Tack ändå för du hjälper, det uppskattas mycket :) Jag och min man är också fega och vi har bara köpt saker som vi hittat extra billigt eller vart speciella. Men mycket beror nog på min ständiga oro och ångest, tyvärr smittas han ju också av den :/

Precis som de flesta andra så hoppas jag slippa gå över tiden, men vill heller inte föda för tidigt. Så nån dag innan eller efter bf är helt oki om man får önska ;)

Jo, men jag har inte hittat extra billigt eller extra speciellt, känns som att det är lite industri det här med barngrejer...

Nu är det storm på G här i Skåne igen, så jag får hoppas jag tar mig hem!! :)
  • kucke
    TomMon skrev 2013-12-05 15:10:22 följande:
    Livmodertappen var intakt, yes!! :)
  • Mango08
    Ziiah skrev 2013-12-05 12:29:38 följande:
    Min mamma gick över tiden med både mig och brorsan och fick sätta igång förlossningen. Två veckor över tiden så hade inte livmoderhalsen mognat ens, förlossningen med mig tog 38 timmar så jag är rädd för att det är ärftligt... Men sen är jag 160 cm lång och killen är 195 cm, han föddes tre veckor för tidigt och var ändå 52 cm så jag hoppas på att min kropp känner att bebisen kanske blir för stor och tung och att jag slipper gå över tiden så mycket.

Känner någon annan av hur det trycker och gör ont i bröstkorgen? Min livmoder trycker mot behån när jag sitter nu och när jag ligger på sidan kan jag få svårt att andas då det trycker på ganska mycket... Att sitta i mer än en halvtimma är riktigt jobbigt, det gör ont bak i ryggen och känns som att jag har en behå som sitter åt riktigt hårt, även om jag är utan behå. Och sparkar mot revbenen är inte så trevligt just nu... Känns som att han ibland fastnar med foten och trycker mot revbenen också..
    Jag har börjat känna av att det trycker in under revbenen, upp i bröstkorgen lixom. En gång när jag böjde mig fram så tog det stopp, kändes som att bebis huvud hamnade i kläm under revbenen. Jag har också upplevt att det har blivit svårare att andas i vissa positioner. Men allt detta är ju säkert normalt :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014