• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers

Kommer att försvinna i från den här tråden, gläds verkligen med er att ni alla blir mammor i MARS!
    *LYCKA*
    Jag klarar inte av att läsa om symtom och allt vad det innebär, känner mig så utanför och känner mig INTE alls gravid!
    Är helt förkrossad... om det här inte vill sig.
    Hoppas, hoppas att det finns en pickande bebis på nästa VUL om jag vågar gå.   

• Zobeideh

Förstår dig till 100 procent. Jag hoppas du berättar hur du går så önskar jag dig all lycka. Ska hålla alla tummar och tår för dig skickar styrke kramar

• Saffron

Är ute och kollar lite på nätet. Före semestern köpte jag lite kläder, givetvis pyttelite för små då vår semester skulle vara lite av en träningssemester med viktnedgång inför ivf som mål. Tja, nu blev man ju gravid istället och har väl inte gått ner de där kilona och kläderna kan jag inte ha (byxorna iallafall). Dessutom är man svullen om magen som en spärrballong. Så nästa steg är att kolla lite på mammakläder. (självklart ska jag inte köpa något än på några veckor, men jag vill ändå sondera terrängen...)
    Det verkar vara svårt att hitta mammakläder i stora storlekar? Ellos har upp till 44/46. Hos Nelly och Zalando, Mom2Mom är man smal om man blir gravid. Är det nån som vet var man kan få tag på mammakläder i storlek 50-52-54? ( har strl 50 nu, vet inte hur mycket jag kommer att gå upp... )
    Ha en trevlig fredagkväll!

• Victrix
    Nellie91 skrev 2013-08-09 18:54:14 följande:
    Jaha! Varför tackade du nej? :)
    Vi vill inte gå vidare med FVP (med tanke på missfallsrisken) om siffrorna visar stor risk för kromosomfel. Vi vill inte då oroa oss fram till födseln för något som inte behöver vara fel. Skulle vår bebis ha DS så skulle vi inte göra abort ändå. Så kub är helt meningslöst för oss.
  • Saffron

Victrix, förstår precis. Vi är också i valet och kvalet för hur vi ska göra. DS är inte ett skäl för att avbryta graviditet, men det finns "värre" kromosomfel som är skäl för oss... Vi får fundera fram till VUL nästa vecka.

• Victrix
    Saffron skrev 2013-08-09 21:26:05 följande:

Victrix, förstår precis. Vi är också i valet och kvalet för hur vi ska göra. DS är inte ett skäl för att avbryta graviditet, men det finns "värre" kromosomfel som är skäl för oss... Vi får fundera fram till VUL nästa vecka.

Men de är ju så väldigt ovanliga, dessutom lever oftast fostret inte klart graviditet eller utanför kroppen om de de har någon av de andra trisomierna. Så vi resonerar men kan ni tänka er FVP då ifall ni får sämre sannolikhet på KUB?
  • Saffron

Victrix: Usch vad svårt. Jag vet inte... Tror inte det. Hmm. Vi har en del kvar att fundera på... Men först har vi VUL på onsdag. Vi får se vad de säger då.

• Victrix
    Saffron skrev 2013-08-09 21:44:25 följande:

Victrix: Usch vad svårt. Jag vet inte... Tror inte det. Hmm. Vi har en del kvar att fundera på... Men först har vi VUL på onsdag. Vi får se vad de säger då.

Ja, visst är det svårt :S. Men känner oss ändå nöjda med vårt besked även om det hade varit kul med ett extra ultraljud.
  • Victrix

Beslut* ska det ju stå, haha. Hoppas ni kommer fram till det som känns rätt för er också. Finns ju inget rätt och fel i denna fråga.

• Nellie91
    Zobeideh skrev 2013-08-09 19:01:19 följande:

Gjort god middag idag med ytterfile pommes sallad. Min favoritmat men hann bara få köttbiten i munnen innan de vände sig i magen. Så ja de ser ut som de inte blir mer ytterfile för mig under denna graviditet smile4.gif det va inte alls väntat hehe

Hände samma sak m mig, ytterfilén var ingen höjdpunkt för mig heller..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014