• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Oj 120/30 ? Under trycket är ju jätte lågt. Hur kan hon inte ha reagerat på det?!?!socker i urinet o de du känner när du inte får mat låter som graviditetsdiabetes. Hoppas du får svar snart.

Ziiah skrev 2013-12-10 10:01:12 följande:
    Var hos bm nyss... Mätte sf-måttet, det hade bara ökat en knapp centimeter på tre veckor..!

Sedan testade vi urinen också och jag hade lite äggvita i urinen och väldigt mycket socker så jag blev lite fundersam... Ska lämna in en odling imorgon och ska tillbaka till bm om en vecka och se igen.

Blodtrycket låg iaf på 120/30 så det är ju ingen fara så.. Jag är mest orolig för vad sockret kan betyda..

Om jag inte får i mig mat så fort jag är hungrig så får jag svimningskänslor och det känns som att jag får svårt att andas och hjärtklappning.. Jag hade ett bmi på 20 precis innan jag blev gravid och har alltid varit liten i kroppen. Har gått upp 9 kilo sedan inskrivning också. Någon mer som haft mycket socker i urinen? Jag börjar bli ganska orolig... Någon som vet vad det kan betyda?

• majsa88

Nää men låter lite som uvi. Man kan ha vita blodkroppar o blod i urinet då.

tvetalan skrev 2013-12-10 11:36:12 följande:
    Någon mer som haft blod i urinet och nu vita blodkroppar? Blodläckaget har avstannat men finns fortfarande spår av blod i urinet.

• ananas86

Blev uppringd av BM precis, jag hade inte UVI! :) Känns skönt att slippa oroa sig över det!

Har passat på att ha lite hemmaspa för mig själv nu på morgonen. Har gjort ansiktsmask, badat fotbad, fixat ögonbrynen och epilerat benen. Kan rekommendera det till er alla! Känner mig som en ny människa nu! :)

Har insett att jag måste varva ned lite, det har varit väldigt stressigt det senaste. Har haft mycket sammandragningar och det är ju inget bra tecken!

• ananas86

Ziiah och tvetalan: Hoppas inte det ska vara någon fara med er!

Som någon annan skrev, så länge inte er BM verkar orolig ska inte ni behöva oroa er heller!

Men ett undertryck på 30 låter väldigt lågt, hoppas inte det ska vara någon fara! Det finns ju hjälpa att få om det skulle visa sig vara graviddiabetes!

• ananas86

Någon mer som lyssnar/tittar på Musikhjälpen i P3 eller SVT?

Tänkte vilken tur vi har som bor i Sverige ändå, känns orättvist att inte alla länder har lika bra sjukvård/mödravård som vi har här!

• LillsmurfanLisa
    ananas86 skrev 2013-12-10 12:36:53 följande:
    Någon mer som lyssnar/tittar på Musikhjälpen i P3 eller SVT?

Tänkte vilken tur vi har som bor i Sverige ändå, känns orättvist att inte alla länder har lika bra sjukvård/mödravård som vi har här!
    Jag gör (även om jag egentligen borde fokusera på uppsatsskrivande än Musikhjälpen och FL)! Det är så läskigt vilken skillnad det kan vara att föda barn här jämfört med i många andra länder. Jag tycker årets tema på Musikhjälpen är klockrent, men jag kanske inte är så objektiv :)
  • tvetalan
    majsa88 skrev 2013-12-10 12:00:20 följande:
    Nää men låter lite som uvi. Man kan ha vita blodkroppar o blod i urinet då.
    Ja dom misstänkte att det är uvi så nu väntar jag på svar från odlingen. De var lättade över att blodläckaget slutat och att det "bara" var spår av blod i urinet.

Oroar mig inte då jag vet en annan som haft liknande och det gick bra för henne. Vill inte heller oroa mig i onödan :)
  • Ziiah

Tack för svaren, jag ska ju dit om en vecka igen så ska vi göra samma saker igen, vet inte vad som händer om det fortfarande är likadant då... Blodtrycket har varit lågt sedan jag blev gravid men det har innan bara varit nere på 35 som minst i undertryck. Men bm tycker ju inte det är något farligt så om man inte svimmar och har MASSA besvär, då tycker hon ju tvärtom att det är bra att ha lågt blodtryck istället för högt. Men jag kan förstå varför jag mår som jag mår iaf..

• MagdalenaZ

Jag var hos BM förra måndagen och då mådde jag fantastiskt! På tisdagen mådde jag redan sämre och nu ska jag inte ens börja.. jag sover hela tiden jag är ledig, sover jag inte så är jag trött, jag är totalt orkeslös och idag har jag inte ens aptit för att äta...  vaknar upp med tryck över bröstet av trötthet... jag har aldrig upplevt något liknande! Jag hade gärna velat träna men när jag väl kommer hem från jobbet är jag så trött att jag knappt orkar gå på promenad.
    Jag går hemifrån kl 7 och är oftast inte hemma förrän kl 19, då ska man laga mat och packa lunchlåda och städa, innan man är klar är kl 21 .. tror ni inte en läkare kan sjukskriva mig åtminstone halvtid? Idag sjukade jag mig från jobbet... vet inte riktigt vad jag ska göra...
    Hur mår ni egentligen?
    Sorry för gnäll... {#emotions_dlg.flower}

• jesspett

Var hos bm igår och lyssnade på hjärtljuden och gjorde övriga 25-veckors koller och allt såg fint och bra ut! Har börjat stånka lite när jag ska in och ut ur bilen men det är väl det enda "jobbiga" än så länge. 

O ja, så är lilla tiken här hemma skendräktig vilket gör att man tycker så synd om henne. Hon vill bara ligga och sova och är allmänt nedstämd stackarn. Försöker stimulera henne med promenader och lydnadsträning så hon ska få tankarna på annat men så snart man slutar så smiter hon iväg till bädden och lägger sig för att sova. =/

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014