• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Rebecka82 skrev 2013-08-10 21:21:11 följande:
    Hej. 
    Jag hoppar in. Har BF i mars, bor i Stockholm.

Tips mot illamående: Att inte vara hungrig eller mätt! Alltså att småäta ofta, men inte så att man blir mätt! Det har verkligen hjälpt mig.

När har ni tänkt berätta för familj/nära vänner/övriga? Det känns ju konstigt att berätta för alla möjliga människor när det är så tidigt!  
    Hej och välkommen!
    Jag går in i v 11 i morgon (BF 8 mars) och har berättat för mina två närmaste tjejkompisar. En för att hon är gravid och jag ville ha tips på MVC i Stockholm. Den andra för att jag hälsade på henne här i Colombia (där hon bor), hon precis fått barn och jag ville dela nyheten med någon. Båda är personer jag skulle söka stöd hos om allt inte gick vägen. 

I övrigt väntar vi tills vi är hemma igen (dvs i slutet av augusti, då jag är i slutet av v 13). Det får bli en överraskning för släkt och övriga vänner efter min och killens utlandsår :) 

Hur ska ni göra Rebecka82?  
  • Saffron

Usch. Var på toaletten, och har nu börjat blöda. Blöder inte så mycket än, lite brunfärgat. Och min man är inte hemma. Tror att det är kört nu. Vet inte vad jag ska göra. Min man kan inte komma hem förrän tidigast i morgon vid lunch. ...gråter...

• Liljekonvalj3

Ring till gyn. Oftast har de en "akuttid" så man kan få bli undersökt och få lite lugn i kroppen. Behöver verkligen inte vara de värsta.

• Saffron

Nu kommer det bara lite brunt när jag torkar mig. Kom ingenting i natt i bindan. Har inte ont, men jag är alldeles nojjig. Har pratat med sjukvårdsupplysningen, och kommer att åka in till gynakuten så fort min man kommer hem. Vill inte åka själv om det är ett tråkigt besked. Har surfat runt lite. Tydligen vanligt att blöda lite brunt under tidig graviditet, men som sagt, efter 3 års graviditets-försök så är jag jätteorolig att något ska vara fel.  Det FÅR inte vara något fel. Vi har haft det för tufft redan, vet inte hur mycket mer "skit" jag orkar. Vi kommer inte att få ivf om inte jag går ner i vikt (nu 10 kg, för jag har gått upp i vikt sedan jag blev gravid), begravningen av min svärmor är om 2 v och just nu är det väldigt tufft jobbmässigt för mig.

• anaconda

Vecka 10 idag! Fick hem tid om ultraljud den 17 oktober och vi längtar massor dit just nu!

• Längtanefterlilladig
    Saffron skrev 2013-08-11 09:22:16 följande:
    Nu kommer det bara lite brunt när jag torkar mig. Kom ingenting i natt i bindan. Har inte ont, men jag är alldeles nojjig. Har pratat med sjukvårdsupplysningen, och kommer att åka in till gynakuten så fort min man kommer hem. Vill inte åka själv om det är ett tråkigt besked. Har surfat runt lite. Tydligen vanligt att blöda lite brunt under tidig graviditet, men som sagt, efter 3 års graviditets-försök så är jag jätteorolig att något ska vara fel.  Det FÅR inte vara något fel. Vi har haft det för tufft redan, vet inte hur mycket mer "skit" jag orkar. Vi kommer inte att få ivf om inte jag går ner i vikt (nu 10 kg, för jag har gått upp i vikt sedan jag blev gravid), begravningen av min svärmor är om 2 v och just nu är det väldigt tufft jobbmässigt för mig.

Förstår att du blir rädd & känner dig ensam nu när din man inte är hemma hos dig. Det ÄR vanligt med blödningar speciellt bruna. Om dem är klarröda & kraftiga smärtor därtill är det ju inte bra. Men det är alltid bra att kolla upp dig ju. Känner precis som dig att OM något skulle hända så orkar jag inte med det. Eller mer försök & besvikelser. Det tar så mycket på psyket. Men på något sätt kommer man konstigt nog över det & fortsätter med ens vanliga liv. Jag håller timmar & tår att inte visar något annat än en välmående bebis på ultraljudet. Kramar
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014