• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sirek

Är det någon som har upplevt att ni känner ert hjärta slå hårt, som vid fysisk ansträngning trots att ni inte direkt gjort något jobbigt? Jag kände det igår på jobbet när jag satt ner (!) och idag när jag gått en kort sträcka i lugn takt. Går över rätt fort men känns ändå lite jobbigt.. :/

• LillsmurfanLisa
    Sirek skrev 2013-12-12 17:45:22 följande:
    Är det någon som har upplevt att ni känner ert hjärta slå hårt, som vid fysisk ansträngning trots att ni inte direkt gjort något jobbigt? Jag kände det igår på jobbet när jag satt ner (!) och idag när jag gått en kort sträcka i lugn takt. Går över rätt fort men känns ändå lite jobbigt.. :/
    Jag får hjärtklappning ibland. Det kan komma helt plötsligt, även när jag sitter still och pluggar. Tack och lov håller det inte i sig länge alls. Jag kan även känna min puls i typ alla kroppsdelar ibland. Den är så sjukt stark nu. 
  • Tinapina

Sirek. Mitt hjärta kan pumpa hgly galet ibland men precis som du sa så går det över fort. Det är ju lite mer att pumpa runt nu:)

Idag har jag varit på förlossningen och pratat med en aurorabarnmorska och vi ska ses igen. Känns skönt.

• MiniMatrix

Har ni funderat något på vad ni ska satsa på att ha i vagnen? Tänker åkpåse, fårskinn, filt, täcke? Hur tänker ni? Jag har så svårt att bestämma mig samtidigt som det beror lite på hur vädret är i mars.

• majsa88

Samma här. Kan helt plötsligt få hög puls. . Över 100 I ungefär 10 min. Sen blir det normalt. O ibland får jag hjärtklappning som tex 3 hårda slag efter varandra, tappar nästan andan då. Jätte läskigt

• Sirek

Tack tjejer! Då tar jag bara och gillar läget.

Tinapina, skönt att det gick bra. Viktigt att man får det stöd man behöver

• j3nnyy

MiniMatrix vi tänkte nog ha overall på bebisen o täcke. Om det inte är superkallt så kanske vi får tänka om :) dom ligger ju väldigt skyddade i liggdelen på vagnen oxå.

• Lovely90
    MiniMatrix skrev 2013-12-12 18:34:52 följande:
    Har ni funderat något på vad ni ska satsa på att ha i vagnen? Tänker åkpåse, fårskinn, filt, täcke? Hur tänker ni? Jag har så svårt att bestämma mig samtidigt som det beror lite på hur vädret är i mars.

Vi har tänkt filt, men om det är riktigt kallt så har min mamma en oanvänd åkpåse från min lillebror (född -05). Men tanken är att vi skall klara oss med en tjockare filt :)
  • Prinsessan på ärten
    MiniMatrix skrev 2013-12-12 18:34:52 följande:

Jag har fått min gamla åkpåse av mamma :) blå Manchester med fårskinn på insidan. Snygg mysig och varm. Sen kör vi nog lager på lager på bebisen beroende på väder. Blir det varmt snabbt har vi filt och overall sen :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014