• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Kvinna28 skrev 2013-12-11 21:22:40 följande:
    Hej! Jag är en tjej som bor i Stockholm. Är 29 år och ska ha barn i mitten av mars:) vi väntar en tjej! Är gärna med här och gärna i någon facebookgrupp om det finns!

Hej och välkommen! 

Var i Stockholm bor du? Jag är 30 år och bor i Årsta. 

Vi har ingen Facebook-grupp än. Faktiskt inget som vi ens har pratat om. Vi har det väldigt bra tillsammans här :)

• ananas86
    Kvinna28 skrev 2013-12-11 21:22:40 följande:
    Hej! Jag är en tjej som bor i Stockholm. Är 29 år och ska ha barn i mitten av mars:) vi väntar en tjej! Är gärna med här och gärna i någon facebookgrupp om det finns!

Grattis och välkommen! Kul att vi fortfarande blir fler här! :)

Lägg gärna till dig i BF-tråden

Vi är ett härligt gäng från hela landet som pratar om allt! Tror inte vi har känt något behov av att starta en Facebook-grupp.

Jag är 27 år och kommer från Göteborg förresten.
  • Prinsessan på ärten

Tips för alla er som ska ha Emmaljunga barnvagn...

http://www.blocket.se/lund/Emmaljunga_tillbehor__konkursparti__51106308.htm?aw=1

ett konkursparti med bra grejer, "Säljer helt nya och oanvända Emmaljunga tillbehör."

vi lutar åt en kronan annanars hade vi definitivt gått lös här :)

Vad gäller sambon och jobbreson kommer min vara i asien från jul till näst sista helgen i januari, känns lite shaky men räknar med att knodden inte kommer ut innan februari iallafall..

Planen och förhoppningen är att vi sen i februari ska kunna fixa det sista, inreda spjälsäng etc och bara fokusera på oss och magen en hel månad.. men vi vår väl se hur det går :)

• ananas86

Drömde en riktigt sjuk dröm i natt..

Jag blev uppsökt av en stor kriminell och aggressiv man, han hävdade att mitt barn i magen var hans.
    Han hade gjort mig gravid och krävde nu att jag skulle föda fram "hans" barn, annars skulle han skära upp min mage och ta barnet! :S

Fattar inte var detta sjuka kom ifrån, har ju läst att man kan drömma mycket, men detta var ju för sjukt!

Finns absolut ingen tvekan om att min sambo är pappa, så undrar verkligen hur hjärnan kan komma på något sådant! :S

Innan har jag drömt flera gånger att jag druckit alkohol och kommit på mig själv efter ca ett halvt glas.
    Har då kommit på plötsligt: "Men herregud, jag är ju gravid, kan ju inte dricka alkohol då.."

Någon mer som drömmer konstiga/obehagliga drömmar? 

• MagdalenaZ

Jaha, då vaknade jag precis.. var uppe en sväng imorse, åt lite frukost och började spy som en gris, förstår verkligen ingenting. Ja jag slipper spy nu iaf och ska iväg till läkaren..

Längtanefterlilladig: Oj vad du funderat kring förlossningen, men ditt inlägg fick mig att fundera lite och hur jag ska göra med min sambo (han har sjukhusskräck och blodskräck), själv ska jag försöka klara mig i största mån på lustgas och dusch/bad, går det verkligen inte blir det väl epidural. Vi ser väl. Hoppas vi alla kan berätta vad som händer under förlossning sen! 

Kvinna28: Grattis och välkommen hit! :)

• j3nnyy

Lycka till hos läkaren Magdalena! Jag sitter i väntrummet hos min nu oxå :) hoppas att jag får förlängd halvtidssjukskrivning nu sista två veckorna. Borde inte vara några problem men vi får se. Har tagit semester i två veckor oxå innan grav. penning. Borde jag be om sjukskrivning dom två veckorna oxå? Eller bara ta ut semestern som tänkt?

• LillsmurfanLisa

Längtan: Du fick mig att tänka till lite. Förlossningsbrev känns som något som ligger väldigt långt fram i den, men det är nog aldrig fel att tänka, läsa och tänka ett varv till på egen hand innan man sätter sig ner med sin partner. Jag ser fram emot att diskutera förlossningen med min kille under julledigheten.

Jag tänkte först att jag inte hade så mycket tankar, men oj vad det satte igång efter ett tag. Jag ogillar sjukhus och blod. Jag vill helst föda stående i vatten. Vi kommer att ha en doula med oss. Jag ser smärthanteringen som en personlig utmaning. Jag är för allt "flummigt" (meditation, massage, akupunktur, örter, husmorskurer, mm) men har samtidigt inget emot epidural. Det spelar ingen som helst roll om det är män och/eller studenter med på förlossningen. Jag vill ha sen avnavling (minst 3 min). Min kille får gärna klippa navelsträngen om han vill. Jag vill att Grodan är avtorkad (det var det där med blod) innan hen lämnas till mig. 

Listan kan göras lång. 

• MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-12-12 13:14:54 följande:
    Lycka till hos läkaren Magdalena! Jag sitter i väntrummet hos min nu oxå :) hoppas att jag får förlängd halvtidssjukskrivning nu sista två veckorna. Borde inte vara några problem men vi får se. Har tagit semester i två veckor oxå innan grav. penning. Borde jag be om sjukskrivning dom två veckorna oxå? Eller bara ta ut semestern som tänkt?

Det är rätt sjukt, att man ska känna att man ska be om att få bli sjukskriven.. När jag ringde så sa jag att jag är gravid v 26 och är helt slut och sover hela dagarna och jag skulle behöva träffa en läkare. "jaha, men du kanske ska börja med en distriktssköterska"

Kan en sköterska sjukskriva mig? Nej, och när jag jobbar så går jag hemifrån kl 7 och är hemma kl 19. Lägg på att man ska äta osv.. En läkare måste sjukskriva mig.

Jag tycker hela samtalet var helt galet. Idag måste man googla sjukdom, läkemedel och hur länge man ska vara sjukskriven.. I och med att jag inte vet vad det är med mig är jag lite nervös..
  • j3nnyy

Men du fick en läkartid iaf? Vad ska du göra hos en sköterska, e ju bara onödigt. Finns det ingen läkare på din mvc? Eller måste du gå till en av dom vanliga på vårdcentralen? Hos min barnmorska e de en läkare som kommer till dom en gång i veckan eller om det är två, så de känns som han är mer kunnig om graviditet o har lite mer förståelse eftersom alla hans patienter är gravida

• MagdalenaZ

Jo det finns läkare på mvh men det tar extremt lång tid innan man kommer fram. Var precis hos läkaren och hon var själv gravid! :) hon förstod precis och gav läkarintyg för åtminstone 14 första dagarna, sen.sa hon att fk är stenhårda. Jo tack, jag vet :) men det räcker iaf att få vara hemma.några dagar och ta igen.sig. Hon.skickade dessutom mig att ta alla.blodprover.. Skönt att få en.läkare som.lyssnar!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014