• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    majsa88 skrev 2013-12-15 21:57:24 följande:

Nee nu åker jag in. Men bm på förlossningen sa att de endast kommer lyssna på fosterljud o ingen ctg alls. Undrar varför andra har fått men inte jag?

Lycka till!
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-12-15 21:57:24 följande:

Nee nu åker jag in. Men bm på förlossningen sa att de endast kommer lyssna på fosterljud o ingen ctg alls. Undrar varför andra har fått men inte jag?

Lycka till!Kommer gå bra.
  • majsa88

Tack allihopa. De lyssna efter hjärtljudet som slog fint sa hon. Runt 150. Men de tog ingen ctg kurva bara för att jag inte är i vecka 25+ utan o vecka 24+3 . Lite tråkigt tycker jag...men vad är det de kan kolla med ctg kurvan?

Är glad att hjärtat slog fint, men mer kunde hon inte göra.

Anledningen kan vara att han ligger lite konstigt. Men eftersom d inte gör ctg så antar de efter hjärtljuden att han mår bra.

• Prinsessan på ärten

När jag var inne på förlossningen för sammandragningar och uteblivna rörelser kollade de med ultraljud. Såg då att hen låg med fötterna mot häger sida. Har morderkakan höger framvägg så när hen ligger så känner jag mycket mindre. Har hänt ett par gånger sen dess.

När hen ligger på andra hållet är det hela havet stormar i magen så det beror klart på hur den ligger :)

Dock känner jag bebisen, bara lite mildare och mindre, när hen ligger åt " fel" håll

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-12-15 23:04:48 följande:

Tack allihopa. De lyssna efter hjärtljudet som slog fint sa hon. Runt 150. Men de tog ingen ctg kurva bara för att jag inte är i vecka 25+ utan o vecka 24+3 . Lite tråkigt tycker jag...men vad är det de kan kolla med ctg kurvan?

Är glad att hjärtat slog fint, men mer kunde hon inte göra.

Anledningen kan vara att han ligger lite konstigt. Men eftersom d inte gör ctg så antar de efter hjärtljuden att han mår bra.

Så skönt att det var bra. Du ska se att bebisen tar igen alla rörelser idag istället
  • Awanata

Jag börjar bli lite nervös nu när jag inser att det faktiskt är på riktigt och SNART. Jag vill ha min bebis nu men samtidigt känner jag mig inte redo än så det är tur det är några veckor kvar Vi ska på första föräldragruppsträffen i morgon.. någon som varit på en sån redan? Tyckte ni det var bra?

Har tagit ledigt från jobbet från 14 februari (beräknad 10 mars) och har frågat om jag kan få ledigt varje fredag från v 3 tills jag går hem. Hoppas få svar i dag. Börjar bli nervös för februari och framåt! Lillan kan ju bestämma sig för att komma tidigare och min sambo jobbar nätter.. kommer nog vara jobbigt att vara ensam när det närmar sig

• Hallonpaj88

Hej tjejer!

Jag behöver er hjälp!
    Min chef (som jag skrivit om tidigare som är världens idiot) har sänkt min lön med 3000 kr utan att vi diskuterat det. Fick veta det i fredags bara när lönekontoret mailade min lönespec. Är i kontakt med facket just nu.
    Min fråga till er: detta är bara tillfälligt enligt honom för att det går så dåligt för företaget så vi ska inte ändra något i mitt kontrakt.
    Jag har ju redan skickat in mina papper till försäkringskassan.
    Eftersom inget ska ändras i kontraktet och jag förväntar min vanliga lön när jag kommer tillbaka, behöver jag meddela försäkringskassan om denna tillfälliga ändring?
    Vad hade ni gjort?
    Jag tycker sånt här är jättesvårt och vill ju inte lura försäkringskassan liksom.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014