• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Tinapina skrev 2013-12-13 12:42:32 följande:
    Lillsmurfan. Erbjuds det ingen rundvandring i grupp via föräldragruppen på mvc?
    Nej, tyvärr. Enligt min barnmorska fungerar det inte så i Stockholm längre (om man inte behandlas för förlossningsrädsla). En av anledningarna är att det antingen skulle bli för stora grupper eller små grupper alldeles för ofta. Besöken skapar problem med säkerhet (då gästerna ofta kommer med baciller, bl a). En del BB har t o m regeln att ingen får komma och hälsa på efter förlossningen heller, p g a smittorisker.

På föräldrautbildningen kommer vi att få se film från förlossningen dock, men det är ju inte alls samma sak.
  • Joma

Jo de är väl så kanske? De är ju absolut inte så att jag inte vill att tiden ska gå fort för jag vill ju ha honom här men samtidigt är jag så rädd för detta nya! Kommer jag klara de? Kommer jag kunna ta hand om honom så han mår bra å har allt han behöver? Jag har Annars ett stort kontrollbehov så detta känns bara läskigt :p

Ja de är en skräckblandad förtjusning kan man säga, haha! Känslorna är både utanpå å inuti en för de mesta tycker jag. Inatt drömde jag att jag hade gått över tiden å att han inte ville ut. Usch så jobbigt de var! Jag som nästan är sist i tråden också kommer ju få sitta här ensam i slutet av mars å invänta förlossning :/

• tvetalan

All oro över sf måttet var onödig, idag var jag hos bm och sf måttet låg på 26, mitt på linjen i kurvan :) är i v 28

Vikten ska vi inte tala om.. He he

• Lovely90
    ananas86 skrev 2013-12-13 09:37:03 följande:

Haha, fantastiskt att du kan hjula i 6:e månaden! :D

Det är ju egentligen bara skönt att inte känna sig klumpig och osmidig! :)
    Haha. Tror jag känner mig för smidig för mitt eget bästa. Men sen tror jag också att så länge jag mår bra och inte får ont någonstans så är det nog ingen fara :)
  • Heene

Men oj, hjula! Bra gjort!

Inte för att jag kunde hjula innan jag blev gravid men nu kan jag ju inte ens försöka tänka tanken på att ens testa haha. Kommer knappt ner till marken när jag ska plocka upp efter hundarna på promenaderna =P Och Jag är inte ens speciellt stor än... undrar hur det kommer blir i slutet.
    Dock lyckas jag fortfarande raka mig, men jag börjar nog känna att det kommer komma en dag då det inte kommer gå längre.Glömmer ändå bort att jag är gravid ibland. Speciellt på jobbet när man är mitt uppe i sitt. Sparkarna kan få en att vakna till ibland och då är det läskigt att tänka tanken på att om bara 3 månader så är man förälder.

• j3nnyy

Hej tjejer! När ska man känna regelbundna rörelser? Har moderkakan i bakvägg o känner bebisen mer ellermindre varje timme. Nu har jag inte känt nått sen i natt.. Vad hade ni gjort? Känns som jag e lite hysterisk kanske har provat knuffa magen dricka isvatten o allt sånt..

• Heene

Jag vet inte exakt, men jag vet att jag inte känner lika mkt varje dag. Vissa dagar är det kaos där inne haha. Det brottas och sparkas mest hela tiden. Och andra dagar känner jag knappt ngt alls.

Gissar att det beror lite på hur den ligger. Har även gissa att de mest lugna dagarna kommer efter de mest aktiva också. Typ som att den behöver vila lite mer då =)

Men jag vet som sagt inte. har iaf slutat att vara orolig även fast det gått en halv dag sen sista rörelsen för hittills har det alltid kommit igång igen till kvällen eller natten.

• majsa88

Har du testat att dricka juice eller något sött o sen lägga dig på rygg helt stilla i 30 min ? Brukar funka på mig

j3nnyy skrev 2013-12-13 15:24:09 följande:
    Hej tjejer! När ska man känna regelbundna rörelser? Har moderkakan i bakvägg o känner bebisen mer ellermindre varje timme. Nu har jag inte känt nått sen i natt.. Vad hade ni gjort? Känns som jag e lite hysterisk kanske har provat knuffa magen dricka isvatten o allt sånt..

• j3nnyy

Ligger på rygg nu i sängen har känt lite buffar men inte "som vanligt" hela magen brukar studsa runt som hela havet stormar. Men nu vet jag iaf att hon rör sig lite! Usch jag som aldrig brukar vara orolig för nått har helt plötsligt blivit världens hypokondriker!! Var hos en vän idag som har inglasad balkong, satt med henne där en stund när hon rökte, med öppna fönster givetvis men när jag satt i bilen på väg hem o insåg att ja inte känt bebisen sen i natt tänkte jag bara att den hade dött i magen av passiv rökning :( vilken knäppis man blivit!! Nu ska jag ligga här o göra magdans till bebisen börjar leva rövare igen!

• Ziiah
    j3nnyy skrev 2013-12-13 15:24:09 följande:
    Vad bra att bebis börjat röra sig lite igen, är du orolig så kan du ju ändå ringa förlossningen och se vad de säger.

Jag var inne på förlossningen igår för att jag inte känt lillen på länge. Med mig gick det bra, han kom igång så fort de la på den som lyssnar på hjärtljuden, fick även göra ett ultraljud för att se så att han växt som han ska vilket han faktiskt gjort!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014