• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    Heene skrev 2013-12-13 14:22:34 följande:

Men oj, hjula! Bra gjort!

Inte för att jag kunde hjula innan jag blev gravid men nu kan jag ju inte ens försöka tänka tanken på att ens testa haha. Kommer knappt ner till marken när jag ska plocka upp efter hundarna på promenaderna =P Och Jag är inte ens speciellt stor än... undrar hur det kommer blir i slutet.
    Dock lyckas jag fortfarande raka mig, men jag börjar nog känna att det kommer komma en dag då det inte kommer gå längre.Glömmer ändå bort att jag är gravid ibland. Speciellt på jobbet när man är mitt uppe i sitt. Sparkarna kan få en att vakna till ibland och då är det läskigt att tänka tanken på att om bara 3 månader så är man förälder.

Haha. Jag känner mig inte det minsta klumpig faktiskt, det gick nästan läskigt lätt att hjula. Lite farligt var det för jag fick mersmak av att göra andra gympaövningar men höll mig i skinnet ;). Funderar på att hjula en gång i veckan och se hur länge det funkar. Haha.

Studsar ju fortfarande mycket upp och ner på jobbet (förskollärare på småbarnsavdelning) och än så länge funkar det bra. Får dock sammandragningar när jag böjer mig ner mot golvet (med raka ben) för att plocka upp saker, men om jag sätter mig på huk och plockar så går det fint.

Känner dock att jag blir trött fortare när jag tränar eller promenerar. Orkar inte samma tempo och distans längre. Blir trött i benen jätte fort när jag går, känns skit skumt. Haha.
  • j3nnyy

Nu har lillan börjat buffa ordentligt efter att pappan kom hem och började prata :)

Hör o häpna kollade jag mitt konto idag!! Och jag ska få ersättning av fk redan på måndag för en halvmånads halvtidssjukskrivning! (Fr.o.m. 30/11-16/12) vilken chock! Vad snabba dom var. Blev verkligen positivt överraskad även om de inte va nån stor summa alls.. Är fortsatt sjukskriven från 16/12-9/1 på halvtid är det någon som vet om jag behöver göra något mer nu? Eller ska jobbet sjukanmäla mig igen bara? Läkaribtyget har dom redan fått. När borde jag kunna räkna med nästa utbetalning? Magdalena? ;)

• MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-12-13 19:50:52 följande:
    Nu har lillan börjat buffa ordentligt efter att pappan kom hem och började prata :)

Hör o häpna kollade jag mitt konto idag!! Och jag ska få ersättning av fk redan på måndag för en halvmånads halvtidssjukskrivning! (Fr.o.m. 30/11-16/12) vilken chock! Vad snabba dom var. Blev verkligen positivt överraskad även om de inte va nån stor summa alls.. Är fortsatt sjukskriven från 16/12-9/1 på halvtid är det någon som vet om jag behöver göra något mer nu? Eller ska jobbet sjukanmäla mig igen bara? Läkaribtyget har dom redan fått. När borde jag kunna räkna med nästa utbetalning? Magdalena? ;)
    Oj vad märkligt att de betalade ut till 16/12! FK gör inte utbetalningar fram i tiden. Ex fick du utbetalt idag kan du räkna med ersättning fram till idag och inte framåt i tiden... jaja, eller så jobbar de oerhört effektivt..
    Jobba som enligt läkarintyget, alltså 50% till den 9/1.. får du fortsatt sjukskrivning från läkaren fyller du bara på med läkarintyget i sjukpenningärendet så kommer det fortlöpa bara! :)
    Nästa utbetalning ska ske den 23 december, men då kommer det vara för tiden 17/12-20/12, sen är nästa utbetalning nästa månad den 25te..
  • j3nnyy

Jag har inte fått pengarna ännu utan det stog som en insättning den 16onde. Jag fattade inte va det var innan jag gick in på fks hemsida o såg att de stog aktuell utbetalning. Kanske beror på att jag skickade ett mail? Jag hade verkligen inte ens räknat med att få nått där den 23e eftersom jag var lite sent för att hinna få ut på dom här 30 dagarna.

• MagdalenaZ

j3nny: Ja du fick mig att tveka en stund.. tänkte att de ändrat reglerna utan min vetskap :) har som sagt varit borta en vecka snart :)
    Då blir det eventuellt utbetalning den 23dje också.. :)

• j3nnyy

Jag blev så överraskad att de gick så fort så läste inte riktigt ordentligt haha. Hur mår du idag?

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: jadå här är allt bara bra sitter inne varje dag ch läser här men inte blivit så mycket skrivande hehe. Men allt är bara bra både med mig och bebisen :)

• majsa88

Vad man måste längta hela tiden. Det är jub3 år kvar till 2 april ju. Det är vår då, o nu är det vinter bara. En evighet kvar. Min lilla bebis, vad jag längtar..har hela mitt liv längtat o bli gravid. Jag njuter absolut, men är sååååå otålig. Slog mig idag att jag har varit gravid i ett halvår. Låter mycket va?! Haha :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014