• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87

Jag har en barnvagnsfråga... Det börjar ju bli dags att få ordning på det där. Vi vill ha en Brio Happy med teleskophandtag, men till det vill vi ha en hårdlift som går att bära i sufletten. VAR kan man få tag på det?
    Kan man sätta i ett annat märkes liggdel i sittdelen, eller skadar det sittdelen? (om fästena sitter undertill.)
    Det går inte att ha en Emmaljungadel i sin sittdel vet jag för den har fästena på sidan...

Någon som har tips eller bara allmänt bättre koll?

• j3nnyy

Det finns på t ex babyproffsen :) vi har köpt en happy med teleskophandtag vi har en svart hårdlift men ska bara använda liggdelen :)

• carina87
    j3nnyy skrev 2013-12-14 08:13:22 följande:
    Det finns på t ex babyproffsen :) vi har köpt en happy med teleskophandtag vi har en svart hårdlift men ska bara använda liggdelen :)
    Vi vill ha en annan hårdlift än den brio själva har. Är det så ni tänkt göra också? Jag har kollat på den här: http://media.xn--vljabarnvagn-gcb.se/2012/06/teutonia-vagn_109793705_118622335.jpg
    N
    u är ju detta en hel vagn, men jag är bara intresserad av hårdliften... Men tror du det skulle gå att ha den i en brio happy?
  • j3nnyy

Oj.. Ja alltså de borde ju gå! Om man har själva kombi vagnen (som man använder som sittdel sen) så är det ju inga spännen eller liknande på hårdliften utan den lägger man bara i lös. Nej jag ska ha liggdelen o sittdelen för sig så jag köpte en lös liggdel som man knäpper på. Och sen tar bort o använder sittdelen när bebisen ska sitta :) om du förstår hur jag menar haha

• carina87
    j3nnyy skrev 2013-12-14 08:44:53 följande:
    Oj.. Ja alltså de borde ju gå! Om man har själva kombi vagnen (som man använder som sittdel sen) så är det ju inga spännen eller liknande på hårdliften utan den lägger man bara i lös. Nej jag ska ha liggdelen o sittdelen för sig så jag köpte en lös liggdel som man knäpper på. Och sen tar bort o använder sittdelen när bebisen ska sitta :) om du förstår hur jag menar haha
     Ja jag förstår precis hur du menar :) Vi har tänkt på det också, men vi har valt bort det pga ekonomiska skäl.
  • j3nnyy

Idag ska vi till ikea och kolla spjälsäng, känns så mysigt att få fixa i ordning o bädda med små lakan :)

• anaconda

Sitter på Lanzarote nu och väntar på bussen till flygplatsen och inser att de är v 27 idag!

Magen har verkligen växt under den här veckan men de beror nog på all mat vi ätit (äter typ hela tiden vilket jag inte gör hemma) solen har dock svikit oss och vi har haft 2 soldagar :(

Ska läsa igenom allt när jag kommer hem!!

• kucke
    anaconda skrev 2013-12-14 12:13:04 följande:
    Sitter på Lanzarote nu och väntar på bussen till flygplatsen och inser att de är v 27 idag!

Magen har verkligen växt under den här veckan men de beror nog på all mat vi ätit (äter typ hela tiden vilket jag inte gör hemma) solen har dock svikit oss och vi har haft 2 soldagar :(

Ska läsa igenom allt när jag kommer hem!!
    Tråkigt att solen varit frånvarande, men hoppas du ändå haft en mysig resa :)

Tror jag läst att de sista tre månaderna växer bäbisen som mest så det är kanske inte så konstigt att magen växer så det knakar :D Här har vi nått 200 dagar idag och det börjare närmare sig, wiiiiieeee!
  • xStellax

Godmorgon vecka 27! Denna veckan har vi också äntligen kommit under 100 dagars gränsen. Känns underbart! Någon mer som har klåda på magen?? Här håller jag på att bli tokig på kvällarna. Det kliar så fruktansvärt mycket. Förutom detta och trötthet så mår jag än så länge rätt bra. Njuter av att känna bebis massor varje dag. Tycker så synd om vissa av er andra som verkar ha det betydligt jobbigare.

• TomMon

Jag har lite klåda men inte mycket alls. Går över om jag smörjer med någon random lotion som finns till hands!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014