• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e
    Awanata skrev 2013-12-16 09:44:46 följande:

Jag börjar bli lite nervös nu när jag inser att det faktiskt är på riktigt och SNART. Jag vill ha min bebis nu men samtidigt känner jag mig inte redo än så det är tur det är några veckor kvar Vi ska på första föräldragruppsträffen i morgon.. någon som varit på en sån redan? Tyckte ni det var bra?

Har tagit ledigt från jobbet från 14 februari (beräknad 10 mars) och har frågat om jag kan få ledigt varje fredag från v 3 tills jag går hem. Hoppas få svar i dag. Börjar bli nervös för februari och framåt! Lillan kan ju bestämma sig för att komma tidigare och min sambo jobbar nätter.. kommer nog vara jobbigt att vara ensam när det närmar sig

Jag och min sambo har varit på en föräldraträff, det var väldigt kul att träffa andra i samma situation och det kändes mer på allvar då. Idag ska vi på en föreläsning om förlossning, kommer kännas nervöst att sitta där :) längtar så mycket tills den lillan kommer ut, men samtidigt är man nervös för att det närmar sig :)
  • majsa88

Var hos BM idag o hade för högt blodsocker :( ska dit på onsdag för glukosbelastning. Usch... inget roligt detta. Vet att det inte är farligt men risken är stor att utveckla diabetes typ 2 i framtiden. ..

• Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-16 09:56:19 följande:
    Hej tjejer!

Jag behöver er hjälp!
    Min chef (som jag skrivit om tidigare som är världens idiot) har sänkt min lön med 3000 kr utan att vi diskuterat det. Fick veta det i fredags bara när lönekontoret mailade min lönespec. Är i kontakt med facket just nu.
    Min fråga till er: detta är bara tillfälligt enligt honom för att det går så dåligt för företaget så vi ska inte ändra något i mitt kontrakt.
    Jag har ju redan skickat in mina papper till försäkringskassan.
    Eftersom inget ska ändras i kontraktet och jag förväntar min vanliga lön när jag kommer tillbaka, behöver jag meddela försäkringskassan om denna tillfälliga ändring?
    Vad hade ni gjort?
    Jag tycker sånt här är jättesvårt och vill ju inte lura försäkringskassan liksom.
    Vilken chef du verkar ha!Toppen....eller inte.
    Kanske ska ringa försäkringskassan och rådfråga, är ju inte så roligt att bli betalningsskyldig senare.
    Men klart har du redan skickat in papperna så borde ju det var dem som gäller. Jag vet faktiskt inte. Du kanske kan söka och läsa på försäkringskassans hemsida.
  • Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-12-16 09:44:46 följande:

Jag börjar bli lite nervös nu när jag inser att det faktiskt är på riktigt och SNART. Jag vill ha min bebis nu men samtidigt känner jag mig inte redo än så det är tur det är några veckor kvar Vi ska på första föräldragruppsträffen i morgon.. någon som varit på en sån redan? Tyckte ni det var bra?

Har tagit ledigt från jobbet från 14 februari (beräknad 10 mars) och har frågat om jag kan få ledigt varje fredag från v 3 tills jag går hem. Hoppas få svar i dag. Börjar bli nervös för februari och framåt! Lillan kan ju bestämma sig för att komma tidigare och min sambo jobbar nätter.. kommer nog vara jobbigt att vara ensam när det närmar sig

Jag tror vi alla känner mer eller mindre panik att det snart börjar dra ihop sig till bebisens ankomst.
    Jag sa det till min man igår att först oroade jag mig för missfall och blödningar. Nu är det ju oro inför förlossning eller tidig förlossning. Finns alltid något att låta tankarna gnaga på
    Jobbar din sambo långt bort?Oftast så starar ju inte förlossningen PANG på utan kommer smygande för en förstföderska. Så du hinner säkert ringa honom och meddela att det börjar bli dags. Kanske sätter värkarna redan in innan han hinner åka till jobbet & då stannar han ju hemma med dig.
    Det kommer gå bra!
    Roligt med föräldraträff, vi börjar vår den 13 januari. Roligt att träffa andra i samma sits & prata. kanske blir blivande vänner för livet. Vem vet!
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-12-16 10:16:23 följande:
    Var hos BM idag o hade för högt blodsocker :( ska dit på onsdag för glukosbelastning. Usch... inget roligt detta. Vet att det inte är farligt men risken är stor att utveckla diabetes typ 2 i framtiden. ..
    Det också!Din stackare, du åker på allt denna veckan. Hur högt var ditt socker?
    Glukosbelastningen är inte så rolig men ta med dig hörlurar till mobilen, en bra bok & sen något gott att äta efteråt. Tycker min belastning gick bättre än förväntat.
  • Längtanefterlilladig

Var hos läkaren idag på MVC. Vi konstaterade tillsammans att jag inte är kapabel att arbeta.
    Sjuskriven heltid t.om. 12 februari. Antagligen tills förlossning.
    Pratade lite om vanlig förlossning vs. kejsarsnitt så jag är orolig att min endometrios kommer förvärra en vaginal förlossning. Men läkaren sa att kejsarsnitt verkligen inte är att föredra då endometriosvävnad kommer växa i snittet & orsaka stora problem. Dessutom kommer det var svårt att ens ta sig in i min mage.
    Så var det med det!!

• majsa88

Jaa. Hade 8,8 i p.glukos 30 min efter en liten frukost. Dom tyckte det var för högt. Så på onsdag blir det glukosbelastning. Ååh tack för tipsen :)

Någon här som har graviditetsdiabetes.?

Längtanefterlilladig skrev 2013-12-16 17:27:09 följande:
    Det också!Din stackare, du åker på allt denna veckan. Hur högt var ditt socker?

Glukosbelastningen är inte så rolig men ta med dig hörlurar till mobilen, en bra bok & sen något gott att äta efteråt. Tycker min belastning gick bättre än förväntat.

• Anki84
    majsa88 skrev 2013-12-16 17:38:22 följande:
    Jaa. Hade 8,8 i p.glukos 30 min efter en liten frukost. Dom tyckte det var för högt. Så på onsdag blir det glukosbelastning. Ååh tack för tipsen :)
    jag ska själv på glukosbelastning den 30:e, Imorgon ska jag på TUL (tillväxt ultraljud) för att se om bebis är stor och/eller om det är mycket fostervatten. Jag hoppas verkligen inte att någon av oss åker på gravdiabetes, blir en liten omställning då :(
  • Sirek
    majsa88 skrev 2013-12-16 17:38:22 följande:

jag hade 8,7 2 timmar efter att jag druckit glukosen. Till mig sa dem att det ser bra ut. Så det verkar vara olika beroende på vem du frågar. Undvik läsk, godis och snabba kolhydrater så ska du se att du får andra resultat på onsdag
  • Prinsessan på ärten

Jag har blivit en riktig hittegods sedan jag blev gravid. Så var lite orolig för glukosbelastningen idag.

Tyckte det var gott att dricka ( iskallt med lite medtagen citronsaft gjorde susen) sen fick hag sitta i en go fotölj och sticka. Avslappnande musik och dämpad belysning. Bm sa att jag fick sova om jag ville :) lyx!

Hade 5,8 efter 2 h typ och det var ok. Sf måttet ligger mitt på kurvan, hjärljud på 145 och jag har gått upp 9 kg ( passerat 80 kg nu :) så allt rullar på som set ska.

Ska på föräldrautbildningen den 3 jan ( ensam för sambon är i Asien)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014