• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan
    majsa88 skrev 2013-12-16 22:24:28 följande:

Jahaa okej då förstår jag. Skönt att man inte ä ensam om att gå upp i vikt så mycket. Känns dock taskigt att säga så. Du kanske har haft ägglossning tidigare än du trott? Hoppas att allt går bra imon. ud

Jag har också gått upp jättemkt i vikt, så ensamma är ni inte tjejer :( känns helt omöjligt att som bm sa endast gå upp fem kilo till innan bebis tittar ut. Kommer bli säkert minst 10 i den här takten... Ångest ..
  • j3nnyy

Idag har jag 8 dagar kvar att jobba innan det är dags för några dagar semester o sen grav penning. Ska bli så otroligt skönt! Känner mig så tung o otymplig o vaknar hela tiden på nätterna

• Awanata
    Emelie e skrev 2013-12-16 10:07:57 följande:
    Jag och min sambo har varit på en föräldraträff, det var väldigt kul att träffa andra i samma situation och det kändes mer på allvar då. Idag ska vi på en föreläsning om förlossning, kommer kännas nervöst att sitta där :) längtar så mycket tills den lillan kommer ut, men samtidigt är man nervös för att det närmar sig :)

Hur var föreläsningen som du var på? Blev du peppad på förlossning?

Längtanefterlilladig skrev 2013-12-16 17:25:41 följande:
    Jag tror vi alla känner mer eller mindre panik att det snart börjar dra ihop sig till bebisens ankomst.
    Jag sa det till min man igår att först oroade jag mig för missfall och blödningar. Nu är det ju oro inför förlossning eller tidig förlossning. Finns alltid något att låta tankarna gnaga på
    Jobbar din sambo långt bort?Oftast så starar ju inte förlossningen PANG på utan kommer smygande för en förstföderska. Så du hinner säkert ringa honom och meddela att det börjar bli dags. Kanske sätter värkarna redan in innan han hinner åka till jobbet & då stannar han ju hemma med dig.
    Det kommer gå bra!
    Roligt med föräldraträff, vi börjar vår den 13 januari. Roligt att träffa andra i samma sits & prata. kanske blir blivande vänner för livet. Vem vet!

Det lustiga är att han kan vara hemma på mindre än 5 minuter så vet inte varför jag är så himla nojig. T o m jättelarvigt när jag tänker efter lite! Ja men det är konstigt att man tänker så mycket som gravid? Man kan inte bara sätta njuta av situationen.

Ja förhoppningsvis klickar man ju med någon som är i gruppen! Hade varit skönt för barnens skull sen med. Har ni också 4 träffar?

• MalinGrahn

Någon som vet om man får färga håret fast man är gravid eller om det är skadligt för barnet?

• Zobeideh
    MalinGrahn skrev 2013-12-17 10:48:22 följande:
    Någon som vet om man får färga håret fast man är gravid eller om det är skadligt för barnet?
    Vet inte om det är farligt. Men alla i min omgivning har färgat håret när dem varit gravida =)
  • Awanata
    MalinGrahn skrev 2013-12-17 10:48:22 följande:

Min frisörkompis sa att det inte är någon fara men att man inte kan förvänta sig samma resultat som man kanske fått innan.. hormonerna stökar tydligen till det
  • Nyfniken83

Tre arbetsdagar kvar sen lite semester och sen graviditetspenning.. Känns konstigt men såååå skönt. Min trötthet börjar komma tillbaka.

• Emelie e
    Awanata skrev 2013-12-17 08:52:54 följande:

Hur var föreläsningen som du var på? Blev du peppad på förlossning?

Man blev mer nervös när de pratade om allt från förberedelser till de olika faserna i förlossningen. Känns så himla nervöst, men man blev ändå lugn när de pratade om det. Att man inte ska lyssna på skräckhistorier, utan tänka positiva tankar och ha målet framför sig, att man får sin lilla bebis på bröstet. På samma gång som man inte vill att det ska närma sig så vill man ju det, det är ju spännande och man vill träffa sin bebis nu :) Jag tycker att det är bra att gå på de där föreläsningarna, man känner sig oftast lugnare efteråt iaf och det finns ju alltid barnmorskor att fråga om man undrar något. Nu är jag peppad :)
  • TomMon

Lite besviken över läkarbesöket idag. Hon lade stor tyngd vid uttalandet att graviditet inte är en sjukdom. Hon menade på att myckna sammandragningar inte är något hon kan sjukskriva någon längre tid för. Jag blev sjukskriven till början på januari. Hennes uttalande fick mig att känna att ok, klart jag kan bita ihop och jobba om alla andra kan det. Och det skrämmer mig lite för så många sammandragningar om dagen känns inte bra. Men men, i januari biter jag tydligen ihop och släpar mig till jobbet! :) Bebis hade tydligen fixerat sig också i v 28.

Glukosbelastningen gick iaf bra!

• j3nnyy
    TomMon skrev 2013-12-17 14:41:13 följande:

Lite besviken över läkarbesöket idag. Hon lade stor tyngd vid uttalandet att graviditet inte är en sjukdom. Hon menade på att myckna sammandragningar inte är något hon kan sjukskriva någon längre tid för. Jag blev sjukskriven till början på januari. Hennes uttalande fick mig att känna att ok, klart jag kan bita ihop och jobba om alla andra kan det. Och det skrämmer mig lite för så många sammandragningar om dagen känns inte bra. Men men, i januari biter jag tydligen ihop och släpar mig till jobbet! :) Bebis hade tydligen fixerat sig också i v 28.

Glukosbelastningen gick iaf bra!

Men oj vilken tråkig läkare! Kanske mår du bättre i januari om kroppen fått vila, men känns ju som att de kan bli värre o värre. Man måste ju själv få känna hur man mår. Hoppas du mår bättre, men annars tycker jag du ska prata med en annan läkare :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014