• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Anki84 skrev 2013-12-16 17:44:13 följande:
    jag ska själv på glukosbelastning den 30:e, Imorgon ska jag på TUL (tillväxt ultraljud) för att se om bebis är stor och/eller om det är mycket fostervatten. Jag hoppas verkligen inte att någon av oss åker på gravdiabetes, blir en liten omställning då :(
    Lycka till på TUL. Hör gärna av dig sen om du vill.
  • Längtanefterlilladig
    Prinsessan på ärten skrev 2013-12-16 18:44:17 följande:

Jag har blivit en riktig hittegods sedan jag blev gravid. Så var lite orolig för glukosbelastningen idag.

Tyckte det var gott att dricka ( iskallt med lite medtagen citronsaft gjorde susen) sen fick hag sitta i en go fotölj och sticka. Avslappnande musik och dämpad belysning. Bm sa att jag fick sova om jag ville :) lyx!

Hade 5,8 efter 2 h typ och det var ok. Sf måttet ligger mitt på kurvan, hjärljud på 145 och jag har gått upp 9 kg ( passerat 80 kg nu :) så allt rullar på som set ska.

Ska på föräldrautbildningen den 3 jan ( ensam för sambon är i Asien)

Citronsaft skulle man kanske haft med sig. Jag svepte all dricka med engång & höll för näsan. Lika bra. Jag hade 5,7 i blodsocker efter 2 timmar. Mycket bra värde.
  • majsa88

Hade du högt i blodsocker? Va låg du på? O varför ska du på tul? Å e nervös inför imon. Hoppas verkligen inte det, jag har gått upp 16 kg o är i vecka 24+4. Jag var normalviktig innan. Har sån himla ångest :(. Ska börja simma imorgon. Nu jäävlar. Lycka till imorgon, håller tummarna.

Anki84 skrev 2013-12-16 17:44:13 följande:
    jag ska själv på glukosbelastning den 30:e, Imorgon ska jag på TUL (tillväxt ultraljud) för att se om bebis är stor och/eller om det är mycket fostervatten. Jag hoppas verkligen inte att någon av oss åker på gravdiabetes, blir en liten omställning då :(

• majsa88

2 timmar efter glukosbelastning ska sockret vara under 10.0 annars är det diabetes tydligen.

• kucke

Jag hade 9,2 efter 2 h och min bm sa det var helt oki då 10,0 är gränsvärdet hos oss. Jag har dock själv lagt om min kost, men senaste veckorna har det tyvärr blivit dåligt med den då jag åkt på både vinterkräksjuka och en förkylning som inte ger med sig.

Anki84: Lycka till på TUL imorrn!

• MalinGrahn

Hej alla :)

Jag ska också ha mitt första barn i mars.

Det här barnet var inte planerat från början, men jag har alltid varit emot abort och det var min kille medveten om. (han har 1 barn sen tidiagre) Så när jag berättade för honom i somras att jag var med barn så blev han jätte glad och såg fram emot barnet jätte mycket. Men sen när jag gick i vecka 19 så ändrade han sig plötsligt och sa, jag vill inte ha det här barnet, har redan ett och det räcker. Jag blev såklart väldigt sårad och gjorde slut och sen dess har han bara önskat livet ur barnet och jag har mått jätte dåligt over allt som hänt. Men får jätte mycket stöd från mamma och pappa som ser fram emot det här barnet jätte mycket.

Jag är nu i vecka 28+5 och beräknad till den 5 mars 2014 :)

• TomMon

Imorgon ska jag på glukosbelastning. Med tanke på mitt nuvarande ohälsosamma godisätarliv så är jag lite orolig. Åt enligt lchf i 1.5 år innan graviditeten, DÅ skulle de gjort glukosbelastningen, haha! :D

• TomMon

MalinGrahn: Men herregud vad du har fått gå igenom, en graviditet är ju i sig ingen picknick direkt... Skönt att familjen stöttar.

Längtanefterlilladig: Hur kändes det att komma fram till sjukskrivning? Jag ska träffa läkaren imorgon och prata igenom min situation. Det lutar väl åt samma resultat för mig. Vet inte om jag ska gråta eller känna lättnad. Får se imorgon.

• MalinGrahn
    TomMon skrev 2013-12-16 19:27:37 följande:
    MalinGrahn: Men herregud vad du har fått gå igenom, en graviditet är ju i sig ingen picknick direkt... Skönt att familjen stöttar.

Längtanefterlilladig: Hur kändes det att komma fram till sjukskrivning? Jag ska träffa läkaren imorgon och prata igenom min situation. Det lutar väl åt samma resultat för mig. Vet inte om jag ska gråta eller känna lättnad. Får se imorgon.
    TomMon: Nej jag vet, men jag har annars mått väldigt bra om man gemför med andra gravida, dom spyr ju och har sig mm. Jag har inte haft något sånt under min så att jag var gravid kom jag fram till i augusti, då mina kläder började bli thighta :P
  • Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2013-12-16 19:27:37 följande:
    MalinGrahn: Men herregud vad du har fått gå igenom, en graviditet är ju i sig ingen picknick direkt... Skönt att familjen stöttar. Längtanefterlilladig: Hur kändes det att komma fram till sjukskrivning? Jag ska träffa läkaren imorgon och prata igenom min situation. Det lutar väl åt samma resultat för mig. Vet inte om jag ska gråta eller känna lättnad. Får se imorgon.

Sjukskriven är det enda alternativet för mig. Känns skönt för jag inte är tvingad att jobba. Jag sover Max 3 timmar åt gången/natt sen vaknar jag av smärtor. Hade aldrig klarat att jobba. Lycka till imorgon hos läkaren.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014