• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Vilken natt man haft. Underbar natt men ändå lite jobbig haha. Eftersom jag har livmodern i framvägg så har jag inte alls känt av bebisen så mycket. Har varit lite smått då och då men igår började han sparka till ordentligt och höll på under natten. Mysigt men ändå obehagligt speciellt när man inte e beredd på sparkarna haha ;)

Önskar er alla en trevlig söndag

• Tinapina

Jag har börjat känns när hon har hicka, mkt märklig känsla. Känns som om man har en stark puls i magen en stund:)

• MiniMatrix

I torsdagskväll var jag och kollade in förlossningen en sväng. Efter ett grymt nojjigt och oroligt dygn av att inte känt bebis lika mycket och lika starkt som innan så ringde jag. Fick komma in på en kontroll, gjorde ett ctg och fick ligga där och höra bebisens hjärtljud i en halvtimma.

Allt var bara bra och bebisen tyckte inte om dosorna på magen för hjälp vilka sparkar som kom fram!

Det var även en läkare där som höll på att lära sig göra ultraljud så de tog en snabb kik för att kolla fostervattensmängd och då. Allt såg bra ut, hörde hur de pratade om "där är magsäcken, där är hjärtat" osv. Skönt och jag kanske kan sluta nojja!

• majsa88

Vart går gränsen för normal aktivitet? Är vecka 24 +3 nu o igår o idag känner jag honom jätte lite o väldigt svagt. Har legat i sängen 2 timmar. Men känt han kanske 2 ggr väääldigt svagt.. har tid hos bm imorgon. Ska jag vänta eller inte... brukar känna a han mycket o starkt när jag ligger ner, tom. När jag står. ..

• Ziiah
    majsa88 skrev 2013-12-15 15:40:33 följande:
    Vart går gränsen för normal aktivitet? Är vecka 24 +3 nu o igår o idag känner jag honom jätte lite o väldigt svagt. Har legat i sängen 2 timmar. Men känt han kanske 2 ggr väääldigt svagt.. har tid hos bm imorgon. Ska jag vänta eller inte... brukar känna a han mycket o starkt när jag ligger ner, tom. När jag står. ..
    Jag tror att det är från vecka 26 man ska känna bebisen dagligen i ett visst mönster så det är nog ingen fara, vet inte ens om de kollar upp det om du åker in till förlossningen nu men något borde de väl göra... Men är du inte för orolig så borde du kunna vänta till imorgon, bebis hoppar nog igång snart.
  • majsa88

Ne är inte så värst orolig, men väldigt stillsamt. Man undrar man inte kan känna så mycket när han är typ 30 cm lång, plus att jag brukar känna honom ofta varjedag. Jag väntar nog tills imon

Ziiah skrev 2013-12-15 16:04:40 följande:
    Jag tror att det är från vecka 26 man ska känna bebisen dagligen i ett visst mönster så det är nog ingen fara, vet inte ens om de kollar upp det om du åker in till förlossningen nu men något borde de väl göra... Men är du inte för orolig så borde du kunna vänta till imorgon, bebis hoppar nog igång snart.

• MiniMatrix
    Ziiah skrev 2013-12-15 16:04:40 följande:
    Enligt min bm så ska man känna hela tiden från det att man känner första gången. Det vill säga det finns ingen speciell vecka. Man kan alltid ringa och rådfråga förlossningen efter vecka 23. De avgör ju om du ska komma in på kontroll eller inte. :)
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-12-15 15:40:33 följande:

Det är när fostret avviker från sina normala rörelser som man ska ha extra koll. Jag har faktiskt också upplevt mindre rörelser idag. Igår var han väldigt aktiv. Idag mindre aktiv. Ska till läkare på MVC imorgon så väntar också. Men om du är orolig så kan du ju ringa förlossningen & fråga för säkerhetsskull. Och testa & lägg dig på sidan & räkna sparkar. Drick först lite juice eller ät något mellanmål.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014