• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Ja väntar lite till, annars ringer jag. Vad jobbigt detta är, ska man hålla på o oroa sig så här tills jag har han på bröstet?

• Zobeideh

Tror de blir så när man känner dem mindre så oroar man sig. Jag har varit jätte orolig dem dagarna jag inte känt han men när han väl satt igång så har man kunnat pusta ut.

Om du känner dig orolig så ska du absolut ringa förlossningen.

• Heene
    majsa88 skrev 2013-12-15 17:46:31 följande:
    Ja väntar lite till, annars ringer jag. Vad jobbigt detta är, ska man hålla på o oroa sig så här tills jag har han på bröstet?

Jag tror inte att det är ngn fara. Men det är ju inte bra att gå och vara orolig heller, så kolla hellre upp en gång för mkt än för lite =) Lyssna på magkänslan!

Och nej, när han väl ligger på ditt bröst så kommer oron bara byta riktning ;) Då kommer det finnas massa annat att oroa sig för istället.

• majsa88

Haha joo sant. Kommer oroa mig för massa annat istället haha. Åh min lilla prins :)

Heene skrev 2013-12-15 17:53:01 följande:
    Jag tror inte att det är ngn fara. Men det är ju inte bra att gå och vara orolig heller, så kolla hellre upp en gång för mkt än för lite =) Lyssna på magkänslan!

Och nej, när han väl ligger på ditt bröst så kommer oron bara byta riktning ;) Då kommer det finnas massa annat att oroa sig för istället.

• Längtanefterlilladig

Tror inte heller det är någon fara majsa.

Min kille har varit lugn hela dagen. Trodde aldrig han skulle sätta igång & sparka men efter lite julkola nu så började han böka runt som vanligt. Han har bara haft en vilodag kanske.

• majsa88

Haha vilken liten buse du har :) tryckte till lite hårt på magen o fick en ordentlig spark tillbaka haha

Längtanefterlilladig skrev 2013-12-15 19:15:20 följande:
    Tror inte heller det är någon fara majsa.

Min kille har varit lugn hela dagen. Trodde aldrig han skulle sätta igång & sparka men efter lite julkola nu så började han böka runt som vanligt. Han har bara haft en vilodag kanske.

• Heene
    Tinapina skrev 2013-12-15 19:26:43 följande:
    Jag lämnar tråden på obestämd tid. Lycka till allesammans!

Jag hoppas det inte har hänt ngt Tinapina?!

Du vet vart vi finns om du vill skriva av dig igen

• majsa88

Nee nu åker jag in. Men bm på förlossningen sa att de endast kommer lyssna på fosterljud o ingen ctg alls. Undrar varför andra har fått men inte jag?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014