• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Har haft mensvärk o sammandragningar hela dagen. Är ju i vecka 28 så det kan väl inte vara förvärkar redan? Kan det vara för att barnet växer? Känns lite obehagligt..

• Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-16 17:22:36 följande:
    Vilken chef du verkar ha!Toppen....eller inte.
    Kanske ska ringa försäkringskassan och rådfråga, är ju inte så roligt att bli betalningsskyldig senare.
    Men klart har du redan skickat in papperna så borde ju det var dem som gäller. Jag vet faktiskt inte. Du kanske kan söka och läsa på försäkringskassans hemsida.
    Nej han är ett riktigt pucko o jag ser fram emot den dagen jag hittar ett annat jobb. Känns surt när jag skickat in alla papper o var så glad över lönen jag hade för mammapengen skulle bli så bra. Så irriterande och uppstressande!
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-16 20:55:50 följande:
    Har haft mensvärk o sammandragningar hela dagen. Är ju i vecka 28 så det kan väl inte vara förvärkar redan? Kan det vara för att barnet växer? Känns lite obehagligt..

Är sammandragningarna regelbundna & försvinner inte efter vila & dusch så bör du nog ringa förlossningen för att dubbelkolla har jag iaf hört. Mensvärk har jag massor av & sammandragningar på natten & vid ansträngning. Men inte hela tiden.
  • Anki84
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-16 18:51:43 följande:
    Lycka till på TUL. Hör gärna av dig sen om du vill.
    Tackar =) Jag hör av mig när jag kommit hem på eftermiddagen.
    majsa88 skrev 2013-12-16 18:56:30 följande:
    Hade du högt i blodsocker? Va låg du på? O varför ska du på tul? Å e nervös inför imon. Hoppas verkligen inte det, jag har gått upp 16 kg o är i vecka 24+4. Jag var normalviktig innan. Har sån himla ångest :(. Ska börja simma imorgon. Nu jäävlar. Lycka till imorgon, håller tummarna.

Njae jag hade ju inte de :S Det dom undrar över är varför jag gått upp 17kg redan och sf-måttet är typ 5cm för högt :/

Nu dom senaste dagarna har jag haft huvudvärk, hunger och kissnödig... Uscha, jag håller iaf alla tummar för oss alla att ingen åker på nåt skit .
  • MagdalenaZ
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-16 20:58:21 följande:
    Nej han är ett riktigt pucko o jag ser fram emot den dagen jag hittar ett annat jobb. Känns surt när jag skickat in alla papper o var så glad över lönen jag hade för mammapengen skulle bli så bra. Så irriterande och uppstressande!
    Jag vill inte låta så, men enligt lag får han väl inte bara sänka din lön sådär? 
    Från och med när gäller den här lönen?
    Vad säger facket?
  • flowers

Hej tjejer. 
    Är inne här och läser era inlägg, härligt att ni skriver så mycket och delar med er.
    En bra stödgrupp och full av kärlek som ni delar med er av.

Viktuppgång läser jag att många delar med sig av och ni ä inte ensamma.
    Själv har jag gått upp ca. 10 kg och känner mig redan nu som en flodhäst.
    Tungt att gå, ansträngande att ta på sig kläder och skor, osv...

Mycket på G, här...
    Nyss beställt vagn och massa annat ska införskaffas.
    I Klädväg är det mesta inhandlat och det mesta på loppis. =)
    Fått låna saker av nära och kära som gladligen tas emot.

3 månader kvar innan bebis kikar ut och nu känns det väldigt nära.

kram på er. Hjärta

• majsa88

Jahaa okej då förstår jag. Skönt att man inte ä ensam om att gå upp i vikt så mycket. Känns dock taskigt att säga så. Du kanske har haft ägglossning tidigare än du trott? Hoppas att allt går bra imon. ud

Anki84 skrev 2013-12-16 21:48:30 följande:
    Tackar =) Jag hör av mig när jag kommit hem på eftermiddagen.Njae jag hade ju inte de :S Det dom undrar över är varför jag gått upp 17kg redan och sf-måttet är typ 5cm för högt :/

Nu dom senaste dagarna har jag haft huvudvärk, hunger och kissnödig... Uscha, jag håller iaf alla tummar för oss alla att ingen åker på nåt skit .

• Ziiah

Jag ligger i sängen just nu med sammandragningar som inte verkar vilja försvinna.. Gör ganska ont... Misstänker UVI då jag också hade äggvita i urinen hos bm i tisdags (vilket tydligen kan tyda på infektion). Själva svaret får jag inte förän imorn då jag ska dit igen, men fan... det gör ont..

• Hallonpaj88
    MagdalenaZ skrev 2013-12-16 21:49:39 följande:
    Jag vill inte låta så, men enligt lag får han väl inte bara sänka din lön sådär? 
    Från och med när gäller den här lönen?
    Vad säger facket?
    Nej precis han får ju inte det. Jag har ändrade arbetsuppgifter men den här nya lönen är ingenting vi kommit överens om. Den började ju tydligen gälla nu, fick lönespecen i fredags o ska få utbetalt 23/12. Har än så länge bara mailat facket, jag är en sån som vill ha saker skriftligt, och väntar på svar här under morgondagen.

Min chef sa att antingen får jag acceptera det här eller säga upp mig. Jag orkar inte tjafsa, har sedan jag fick veta att jag var gravid bara försökt hålla ut för att sedan söka nytt under mammaledigheten.

Känns som att han alltid vill jävlas med en. Han skrev ju på papprena till fk när jag fyllde i inkomstuppgifterna o nu gör han så här...
  • Joma
    Ziiah skrev 2013-12-16 23:04:46 följande:

Jag ligger i sängen just nu med sammandragningar som inte verkar vilja försvinna.. Gör ganska ont... Misstänker UVI då jag också hade äggvita i urinen hos bm i tisdags (vilket tydligen kan tyda på infektion). Själva svaret får jag inte förän imorn då jag ska dit igen, men fan... det gör ont..

Om det gör FÖR ont så ring förlossningen å rådfråga.. Det är alltid skönare att prata med nån kunnig än att man ligger å oroar sig för de blir bara värre :/ Hoppas de släpper å att de går bra imorgon!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014