• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers

Ska på VUL imorgon men avbokar det, vågar inte! 
    Livrädd, har hört från just den mottagning att jag hade fått ett MA, sist så nu sitter jag och skakar.
    Har haft klar rött i flytning här om dagen så det är kört!!!
    Gråter, gråter och gråter, vet inte vad jag ska ta vägen. GråterGråterGråter
    Just nu vill jag inte gå på nån undersökning, känns för jobbigt.         

• anaconda
    Zobeideh skrev 2013-08-11 10:37:16 följande:

Gud va härligt anaconda. :) då har du ett datum nu att se fram till. smile2.gif

Verkligen! Jag eller vi rättare sagt ser verkligen fram emot UL, vi har bestämt oss för att tjuv titta vad vi väntar, de är nåt vi båda vill men jag är helt övertygad om att de är en liten tjej! Känslan bara finns där!
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-08-11 18:49:27 följande:
    Ska på VUL imorgon men avbokar det, vågar inte!  Livrädd, har hört från just den mottagning att jag hade fått ett MA, sist så nu sitter jag och skakar. Har haft klar rött i flytning här om dagen så det är kört!!! Gråter, gråter och gråter, vet inte vad jag ska ta vägen. Just nu vill jag inte gå på nån undersökning, känns för jobbigt.         

Känns det ändå inte bättre OM du hade gjort en undersökning. Då hade du ju fått svart på vitt hur det ligger till. Nu kanske du bara grubblar OM det finns ett foster eller inte Förstår att det känns jätte jobbigt att gå dit igen till samma klinik. Finns inget annat ställe att gå till då?
  • flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-11 19:06:48 följande:

Känns det ändå inte bättre OM du hade gjort en undersökning. Då hade du ju fått svart på vitt hur det ligger till. Nu kanske du bara grubblar OM det finns ett foster eller inte Förstår att det känns jätte jobbigt att gå dit igen till samma klinik. Finns inget annat ställe att gå till då?

Vet inte just nu, det är ju semester stängt och så.
    Jag våga inte gå just nu, är inte redo.
    Hatar mitt iv just nu och vill ju så gärna ha den lilla bebisen.
    Är så jävla nojig!

• Zobeideh

Anaconda: vi ska oxå kolla :)
    Då e jag inte ensam om att ha en känsla om kön. Här e jag 99 % säker på att de e en pojke. Vet inte varför men har känt så sen jag Plussa så vi får se om de stämmer :)

• Zobeideh

Flowers: tycker du ska ta dig dit. För ditt eget bästa. Du bara fortsätter plåga dig själv.
    Jag har gått till samma Gyn alla gånger och bara fått negativt. Denna gången skakade jag hela vägen dit. För de kändes som dem skulle ta de ifrån mig. Men jag gick dit.
    Skulle de va negativt vilket jag absolut inte hoppas för dig så får du det i alla fall svart på vitt. Jag hoppas innerligt att de bara e falsk alarm.

• dljh

I torsdags fick jag veta att jag har fått MA :( nu är jag mitt i processen av en medicinsk abort. :( det är verkligen fruktansvärd upplevelse och jag hoppas verkligen att allt går bra för er alla som har kämpat så hårt! När detta är över och jag mår bra psykiskt och fysiskt igen så ska vi försöka igen. Flowers jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig. Massor av styrkekramar till er alla ♥♥

• Zobeideh

Va tråkigt att höra. Hoppas på pluset kommer snart för er igen. Sänder massa styrkekramar

• LillsmurfanLisa
    dljh skrev 2013-08-11 19:28:24 följande:
    I torsdags fick jag veta att jag har fått MA :( nu är jag mitt i processen av en medicinsk abort. :( det är verkligen fruktansvärd upplevelse och jag hoppas verkligen att allt går bra för er alla som har kämpat så hårt! När detta är över och jag mår bra psykiskt och fysiskt igen så ska vi försöka igen. Flowers jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig. Massor av styrkekramar till er alla ♥♥
    Det var otroligt tråkigt att höra. Jag hoppas att du får bra stöd och kan hitta styrkan att försöka igen senare, när du mår bättre. Många kramar

Flowers: Gå dit. Du drar bara ut på plågan och förvärrar för dig själv. Jag tror dessutom att du skulle må bra av att prata med någon om det här, på en annan nivå än här på forumet. Vi stöttar varandra så gott det går här, men du verkar må så dåligt att du behöver ett annat typ av stöd. Jag kan verkligen tänka mig att det är tufft att ta steget tillbaka till platsen där du fått negativa besked tidigare, men du har den styrkan. Ta din partner (eller någon annan du litar på och finner stöd hos) i handen, gå dit och få det överstökat. Det kan ju faktiskt vara så att du istället för att gråta hemma kan få glädjas åt något istället. Vi hejar på dig!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014