• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Josies

Hej! Hänger gärna på i den här tråden. Är 25 år och väntar första barnet som enligt mina beräkningar kommer 21e mars. Har sedan två veckor tillbaka mått väldigt illa. Börjar jobba igen imorgon efter semestern och eftersom vi vill hålla det hemligt till åtminstone vecka 12 blir det till att bita ihop rejält nu och inta pokerface...

• flowers
    LillsmurfanLisa skrev 2013-08-11 19:47:46 följande:
    Det var otroligt tråkigt att höra. Jag hoppas att du får bra stöd och kan hitta styrkan att försöka igen senare, när du mår bättre. Många kramar

Flowers: Gå dit. Du drar bara ut på plågan och förvärrar för dig själv. Jag tror dessutom att du skulle må bra av att prata med någon om det här, på en annan nivå än här på forumet. Vi stöttar varandra så gott det går här, men du verkar må så dåligt att du behöver ett annat typ av stöd. Jag kan verkligen tänka mig att det är tufft att ta steget tillbaka till platsen där du fått negativa besked tidigare, men du har den styrkan. Ta din partner (eller någon annan du litar på och finner stöd hos) i handen, gå dit och få det överstökat. Det kan ju faktiskt vara så att du istället för att gråta hemma kan få glädjas åt något istället. Vi hejar på dig!

Jag mår skit, är så jäkla nervös, stöd får jag inte nu OM jag väljer att gå på besöket så kanske jag kan fråga då men min läkare brukar vara så kall och inte bry sig om känslor.
    Sist när jag va där och läkaren sa att ja tyvärr du har fått MA så va det typ klart, hon gav mig en remiss som jag kunde ta med mig till akuten.
    Jag gick helt sänkt och förkrossad där i från.
    Grät, grät och grät och kände att jag ville ta mitt liv.
    Mådde skit!
    Tankarna kommer tillbaks och jag återigen livrädd för att höra att det är ett MA.
    Vet inte hur jag ska ta mig ur det isf. 
    Orkar verkligen inte börja om på nytt, hormoner som jag inte tål som nästan dödade mig, går inte det här så är vi dömda att ALDRIG kunna få barn.
    Helvete va livet är orättvist! Gråter          
  • Mango08
    flowers skrev 2013-08-11 21:13:04 följande:

Jag mår skit, är så jäkla nervös, stöd får jag inte nu OM jag väljer att gå på besöket så kanske jag kan fråga då men min läkare brukar vara så kall och inte bry sig om känslor.
    Sist när jag va där och läkaren sa att ja tyvärr du har fått MA så va det typ klart, hon gav mig en remiss som jag kunde ta med mig till akuten.
    Jag gick helt sänkt och förkrossad där i från.
    Grät, grät och grät och kände att jag ville ta mitt liv.
    Mådde skit!
    Tankarna kommer tillbaks och jag återigen livrädd för att höra att det är ett MA.
    Vet inte hur jag ska ta mig ur det isf. 
    Orkar verkligen inte börja om på nytt, hormoner som jag inte tål som nästan dödade mig, går inte det här så är vi dömda att ALDRIG kunna få barn.
    Helvete va livet är orättvist! Gråter          

Du borde ta och byta läkare, det finns nog många gynekologer som har empati och bryr sig om patientens känslor. Jag kan inte en börja sätta mig in i hur du mår och känner just nu, men som andra i tråden har sagt så skulle du säkert må bra av att prata med någon. Om fostret mår bra (vilket jag hoppas med hela mitt hjärta att den gör) så kan det inte vara bra med all denna oro som du känner, stress påverkar ju hela kroppen negativt. Hoppas att du finner styrkan att boka en ny tid för VUL! Jag håller alla mina tummar och tår att det går bra! Många styrkekramar från mig till dig! <3

• Längtanefterlilladig
    dljh skrev 2013-08-11 19:28:24 följande:
    I torsdags fick jag veta att jag har fått MA :( nu är jag mitt i processen av en medicinsk abort. :( det är verkligen fruktansvärd upplevelse och jag hoppas verkligen att allt går bra för er alla som har kämpat så hårt! När detta är över och jag mår bra psykiskt och fysiskt igen så ska vi försöka igen. Flowers jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig. Massor av styrkekramar till er alla ♥♥

Så otroligt tråkigt att höra. Det måste vara en fruktansvärd upplevelse. Ta hand om dig kramar
  • Rebecka82

Hej.
    Gällande att berätta för folk:
    Jag kommer berätta för familjen i vecka 12. Vi ska bjuda dem på middag då, så då passar det bra. Vill vänta så länge som möjligt egentligen, då de kommer bli tokigt glada (speciellt svärmor) och då vill jag inte behöva säga till dem senare att något gått fel.
    Jobbet vet jag inte, får väl se hur jag mår när jag väl är där (börjar jobbet imorgon efter semestern). Men jag reser mycket i jobbet, varje eller varannan vecka, så om jag mår dåligt så blir ju det inte så kul...
    Kompisar är svårt. Min bästa vän tycker inte om barn och ska inte ha egna. VI har dessutom tidigare råkat ut för att en kompis som skaffade barn gick helt upp i det, och helt plötsligt inte hade tid för oss. Jag förstår att man inte har lika mycket tid som förut, men att gå från att ses varje månad till en gång på tre år... Så jag är rädd för att min bästa vän kommer reagera negativt och tänka att jag också kommer försvinna. De övriga kompisarna väntar jag väl med tills det känns bra...

Hela grejen känns fortfarande så overkligt, så det känns konstigt att säga till folk... 

• Rebecka82

Gällande att se könet på UL. Det ska inte jag och min man göra. Vi har slagit vad om vad det blir för något, och den som förlorar får bjuda den andra på frukost när vi kommer hem med knyttet om 7 månader.

• anaconda
    Rebecka82 skrev 2013-08-11 21:39:36 följande:

Gällande att se könet på UL. Det ska inte jag och min man göra. Vi har slagit vad om vad det blir för något, och den som förlorar får bjuda den andra på frukost när vi kommer hem med knyttet om 7 månader. smile1.gif

Ja alla vill inte veta, de är ju helt olika man får ju bara respektera de (alltså vi här, familj, vänner, bm) ja alla! Åhhhhhhh är de bara 7 månader kvar!! Vi är ju snart där :) hihi
  • Josies

Våra familjer kommer antagligen bli överlyckliga så känns bäst att vänta till v 12 så risken minskat att något ska gå fel. Men vill bara att de här veckorna fram tills det ska gå fort! Nu blir det full fokus på att klara av att jobba trots illamående och hålla det hemligt där. Håller verkligen med om att det känns overkligt... Knappt fattat det själv än så ändå skönt att vi får hålla på hemligheten ett tag själva först så det får sjunka in :)

• Rebecka82

Jag håller med om allt du säger, Josies. Jag har också varit illamående, men det är mycket bättre sen jag började äta mindre. Nu äter jag pyttelite varje gång (en halv smörgås, 1/4 portion middag, 1 äpple), så att jag inte är hungrig, men inte heller jättemätt. Och det har funkat jättebra för mig.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014