• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-12-17 23:05:46 följande:

Va i kontakt med förlossningen precis. Nu ska jag avvakta en timme. Skulle halsa ett stort glas iskall saft med is och ligga på sidan i en timmes tid sen skulle jag återkomma och så bestämmer vi vidare där :)
    Känner inte så extrem oro eller så men vill gärna va på säkra sidan.

Skönt att din bebis har kommit igång nu smile1.gif

Hör gärna av dig hur det går.. Jag va själv inne på förlossningen i Helsingborg i helgen så vet hur det är!
  • ananas86
    Anki84 skrev 2013-12-17 18:41:22 följande:
    Hallå tjejer! Skönt å höra att ni mår bra trots sammandragningar, foglossningar och allt vi har ;)

Var på TUL idag och allt såg perfekt ut, ingen jätte bebis och normalt med fostervatten, samt bra flöde i navelsträngen. Min lilla son väger nu 1300g vilket gjorde mig lite chockad, trodde han skulle väga lite mindre. 

Hos barnmorskan nu på eftermiddagen gick väl sisådär, Hon tog blodprov, lyssna på bebisens hjärta, jag fick väga mig och kissa på sticka som vanligt. Jag hade lite äggvita i urinet men de är tydligen vanligt. Dock så har blodtrycket börjat gå upp igen (dock är de fortfarande inom de normala värdet) och hon verkade lite bekymrad över att jag haft huvudvärk ofta och som kramp i lederna och tryck för bröstet. Hon sa att hon skulle höra av sig om dom hitta nåt på blodprovet och sen beroendes på vad läkaren säger. Annars skulle vi ses den 30:e när jag ska göra glukosbelastningen.

Sorry för långt inlägg, ville skriva av mig lite :)

Imorgon ska vi också på TUL. Kommer vara i vecka 27+6, så mini har ju vuxit en hel del sen RUL! :) Vilken vecka är du i?

Ska träffa en läkare på spec.mvc, så

hoppas på positiva besked ang. både blodtryck och allt annat!

Är lite trött på att min BM bokar om mina besök hela tiden. Nu har jag bara tid hos henne 5:e februari, då vi ska ha förlossningsplanering. Har inga andra "vanliga" besök inbokad alls och eftersom jag går på spec.mvc är det jättesvårt att få tider..

Har lämnat meddelade på hennes telefosvarade, så hoppas hon ringer upp innan jul så vi kan boka in tider!
  • majsa88

Han kommer nog sätta igång snart. Han vill nog som min lilla kille, att få lite extra uppmärksamhet :)

Zobeideh skrev 2013-12-17 23:05:46 följande:
    Va i kontakt med förlossningen precis. Nu ska jag avvakta en timme. Skulle halsa ett stort glas iskall saft med is och ligga på sidan i en timmes tid sen skulle jag återkomma och så bestämmer vi vidare där :)

Känner inte så extrem oro eller så men vill gärna va på säkra sidan.

Skönt att din bebis har kommit igång nu

• ananas86

Anki84: Såg att vi har samma BF ju!

Ska bli spännande att få veta hur mycket min lill* mini väger! Hur lång var din?

Sa de något om beräknad vikt runt BF?

• majsa88

Roligt o höra att allt gick bra

Hallå tjejer! Skönt å höra att ni mår bra trots sammandragningar, foglossningar och allt vi har ;)

Var på TUL idag och allt såg perfekt ut, ingen jätte bebis och normalt med fostervatten, samt bra flöde i navelsträngen. Min lilla son väger nu 1300g vilket gjorde mig lite chockad, trodde han skulle väga lite mindre. 

Hos barnmorskan nu på eftermiddagen gick väl sisådär, Hon tog blodprov, lyssna på bebisens hjärta, jag fick väga mig och kissa på sticka som vanligt. Jag hade lite äggvita i urinet men de är tydligen vanligt. Dock så har blodtrycket börjat gå upp igen (dock är de fortfarande inom de normala värdet) och hon verkade lite bekymrad över att jag haft huvudvärk ofta och som kramp i lederna och tryck för bröstet. Hon sa att hon skulle höra av sig om dom hitta nåt på blodprovet och sen beroendes på vad läkaren säger. Annars skulle vi ses den 30:e när jag ska göra glukosbelastningen.

• Zobeideh

Nu e jag hemma från förlossningen. Jätte trevlig personal så plus till dem allt såg bra ut och självklart satte lillen igång och kika på ordentligt. De slår inte fel haha. Men de va som dem sa på förlossningen. Bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite :-P så nu kan jag somna i lugn och ro

• LillsmurfanLisa
    Mango08 skrev 2013-12-17 19:33:32 följande:
    Lämnar ni alla urinprov när ni är hos barnmorskan? Jag är i vecka 31 och har ännu inte behövt lämna något urinprov (förutom en gång vid inskrivningen). Har fått lämna blodprov vid några tillfällen men det har hon slutat ta nu eftersom hon menar på att alla mina tidigare prover har sett så bra ut.
    Jag har bara lämnat vi inskrivningen, men blodprov (hb) genom stick i fingret har testats två av tre gånger (på inskrivningen kollades även bloddepåerna). Jag har aldrig vägt mig hos barnmorskan heller (men det kan bero på att hon vet att jag har stenkoll - ett exceldiagram - och meddelar henne min vikt). Nu ska jag dit på måndag igen, vi får se vad hon vill testa då :)

Vad skönt att det såg bra ut! Frågar som någon annan, går det redan nu att beräkna ungefärlig vikt vid BF? 
  • LillsmurfanLisa

Angående det här med sparkar och andra rörelser.

Jag har min rutin, morgon och kväll, där jag ligger på rygg i sängen och känner om Grodan rör sig. Det gör hen varje gång vilket självklart känns bra. Det är säkert 10 rörelser på 10 min, så inga problem där inte. Dock har jag noll koll på specifika rörelsemönster eller hur jag kan göra för att framkalla aktivitet. Jag har tagit för givet att Grodan (precis som alla människor) rör sig olika varje dag. Ligger i olika ställningar, vilar vid olika tider och därför inte rör sig på samma sätt. 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014