• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • SilKit

Hejsan!

Har följt tråden ett tag. Har BF i mitten av mars så hakar gärna på er tjejer.

Angående sparkar o rörelser. Min baby sprattlar runt flera gånger om dagen så brukar inte behöva vara orolig eller räkna. Buffar på mest hela tiden, hoppas det blir lite tid för knatten att sova då och då. Det var en gång när det varit väldigt lugnt men någon spark på kvällen och sedan vaknade jag tidigt på morgonen och kände ingenting. Då kändes det jättebra att ringa förlossningen och prata med dom. Fick rådet att dricka kall söt saft och vänta en timme. Då satte naturligtvis sparkandet igång igen. Så glad att det var en bra person på andra sidan telefonen som lyssnade, gjorde att det kändes bättre.

• LillsmurfanLisa
    SilKit skrev 2013-12-18 09:03:48 följande:
    Hejsan!

Har följt tråden ett tag. Har BF i mitten av mars så hakar gärna på er tjejer.

Angående sparkar o rörelser. Min baby sprattlar runt flera gånger om dagen så brukar inte behöva vara orolig eller räkna. Buffar på mest hela tiden, hoppas det blir lite tid för knatten att sova då och då. Det var en gång när det varit väldigt lugnt men någon spark på kvällen och sedan vaknade jag tidigt på morgonen och kände ingenting. Då kändes det jättebra att ringa förlossningen och prata med dom. Fick rådet att dricka kall söt saft och vänta en timme. Då satte naturligtvis sparkandet igång igen. Så glad att det var en bra person på andra sidan telefonen som lyssnade, gjorde att det kändes bättre.
    Välkommen! Vad kul att det dyker upp fler läsare som även skriver ett inlägg eller två :)

Lägg gärna in dig i BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

Vill du lägga upp bilder kan du göra det här: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-12-18 01:22:40 följande:
    Nu e jag hemma från förlossningen. Jätte trevlig personal så plus till dem allt såg bra ut och självklart satte lillen igång och kika på ordentligt. De slår inte fel haha. Men de va som dem sa på förlossningen. Bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite :-P så nu kan jag somna i lugn och ro

Åh så skönt att höra att allt var bra! De är lite busiga de små liven & skrämmer upp en. Jag la mig i sängen redan 21.40 igår & killen började sparka då. Sen höll han på till 00.20. Jag kunde inte somna utan låg mest & njöt av att känna så mycket sparkar. Jag låg på sidan & fick rejäla sparkar mot revbenen & ut på sidan. Kände foten också. Nu har jag precis vaknat & nu är han igång igen. Jag tror att pepsin gjorde susen Det verkar vara vanligt att känna mindre rörelser eller att de får ett annorlunda mönster när man passerat vecka 25. Kanske bebisen som blir större & rörelserna blir mer koordinerade. Skönt att alla våra bebisar här på forumet verkar må bra iallafall
  • Zobeideh

Ja verkligen åh skönt när dem kommer igång så. Nästa gång ska jag testa Cola eller pepsi haha. Man känner sig så dum när han kom igång på sjukan. Men hon sa de dem brukar göra de. Sen låg han med ryggen inåt så kanske de e därför :-P men nu kunde man koppla av och sova gott. nu e lille rackaren igång igen haha

• biodynamisk

Jag känner också ganska mycket rörelser men ibland har han sina lugna stunder. Tyvärr lyckades han pricka in att ha en av dessa när jag precis färgat håret. Och jag som redan hade lite smått ångest över det, om det skulle påverka babyn osv ha, ha!

Annars börjar det bli ganska jobbigt nu med alla krämpor Har fått kapraltunnelsyndrom så jag har jätteont i händerna och de somnar hela tiden. Har svullnat upp ganska mycket och kan inte ha varken mina ringar eller de flesta av mina skor och fötterna värker när jag går. Jag går och står 8 timmar på jobbet varje dag så jag hoppas det blir bättre nu när jag är ledig fram till 8 januari...

Någon annan som börjat svullna?

• anaconda

Jag har haft svullna fötter i ca 8 veckor, vissa dagar kan jag inte gå upp från sängen :( nu är värre än någonsin :( och de skrämmer mig att vi har 13 veckor kvar innan bf

• LillsmurfanLisa
    biodynamisk skrev 2013-12-18 10:14:41 följande:
    Jag känner också ganska mycket rörelser men ibland har han sina lugna stunder. Tyvärr lyckades han pricka in att ha en av dessa när jag precis färgat håret. Och jag som redan hade lite smått ångest över det, om det skulle påverka babyn osv ha, ha!
    Annars börjar det bli ganska jobbigt nu med alla krämpor Har fått kapraltunnelsyndrom så jag har jätteont i händerna och de somnar hela tiden. Har svullnat upp ganska mycket och kan inte ha varken mina ringar eller de flesta av mina skor och fötterna värker när jag går. Jag går och står 8 timmar på jobbet varje dag så jag hoppas det blir bättre nu när jag är ledig fram till 8 januari...
    Någon annan som börjat svullna?
    Usch, fy sjutton vad jobbigt det där låter! Styrka till dig!

Jag svullnar lite, men ytterst lite, i fötterna och underbenen om jag är statisk en längre period (antingen står hela dagen, eller sitter hela dagen) - men det känns fånigt att klaga när jag läser om hur du har det. Jag har kört på stödstrumpor i ett par månader nu och det hjälper bra. 

Har du stödstrumpor? Skulle det kunna underlätta för dig tror du?
  • majsa88

Wihoooo hade ingen gravdiabetes !!!!! Ååh är så glad. Men jag o de skulle ha lite extra koll just för att den var hög i måndags.

Å så är jag så glad för att lillen sparkar o har sig o att alla våra bebisar mår bra o att vi mammor mår hyffsat bra. Är glad att jag har hamnat med er :)

Skrev in mig på föräldrargrupp oxo, vad gör man då? Någon som vet?

• LillsmurfanLisa
    majsa88 skrev 2013-12-18 11:03:36 följande:
    Wihoooo hade ingen gravdiabetes !!!!! Ååh är så glad. Men jag o de skulle ha lite extra koll just för att den var hög i måndags.
    Å så är jag så glad för att lillen sparkar o har sig o att alla våra bebisar mår bra o att vi mammor mår hyffsat bra. Är glad att jag har hamnat med er :)
    Skrev in mig på föräldrargrupp oxo, vad gör man då? Någon som vet?
    Vad skönt! 
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-18 11:04:23 följande:
    Ni som är hemma. Lyssna på P1 om en berättelse om ett par som fick ett barn med down syndrom
    Åh, jag önskar att jag kunde. Får lyssna senare. Vilket program är det?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014